Guest

Håndbagage regler

11 indlæg i dette emne

Selvom at jeg rejser ofte har jeg aldrig lært reglerne vedrørende håndbagage at kende. Synes det er en jungle, for hvad der synes at være ok herhjemme, går måske ikke i andre lufthavne. Det er ofte sket at jeg har fået konfiskeret en deodorant eller lign, fordi flasken har været over hvad man maksimalt må tage med også selvom der stort set ingenting har været i dem. Øv.

 

Der er noget med en 100 ml regel, men jeg kan ikke blive klog på om det er 100 ml i alt eller om det er maks 100 ml i hver pakning? Og gælder den regel også makeup?

 

Derfor spørger jeg jer nu; må jeg have alt på billedet med i håndbagagen? Har været ude og købe små 1 liters poser samt små pakninger af ALT i håbet om at det kan lade sig gøre nu. 

 

13349028_10209506844687673_260170735_n.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

100 ml gælder så vidt jeg ved alle væsker og cremer. Og det er pr pose :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er selv meget i tvivl men dog ved jeg at du lige skal tale med din læge ang dit astmamedicin. Nogle lufthavne kræver et medicinkort. Måske kan du også få det lavet på apoteket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og maks hvad der kan være i en 1-liters genlukkelig pose.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og maks hvad der kan være i en 1-liters genlukkelig pose.

 

Alt dette kan være i en 1 liters pose. Har tjekket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er selv meget i tvivl men dog ved jeg at du lige skal tale med din læge ang dit astmamedicin. Nogle lufthavne kræver et medicinkort. Måske kan du også få det lavet på apoteket

 

Der plejer ikke at være noget problem med den, men må prøve at snakke med min læge i morgen. Er rejst til Italien flere gange med benzodiazepiner og morfin i håndbagagen uden at skulle have pillepas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver genstand må maks kunne indeholde 100 ml. Så hvis du har en flaske shampoo der kan indeholde 150 ml, men kun er halv fuld kan du ikke tage den med.

Men har du en helt ny dagcreme på 100 ml må du gerne have den med.

Og maks en pose a en liter pr person. Dvs i teorien ti genstande af 100 ml, men pga emballage kan det jo ikke være i posen...

Umiddelbart ser det fint ud det du har taget frem. Kan dog ikke lige se hvad der er i den sorte Mac, men make up plejer sjældent at være over 100 ml.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver genstand må maks kunne indeholde 100 ml. Så hvis du har en flaske shampoo der kan indeholde 150 ml, men kun er halv fuld kan du ikke tage den med.

Men har du en helt ny dagcreme på 100 ml må du gerne have den med.

Og maks en pose a en liter pr person. Dvs i teorien ti genstande af 100 ml, men pga emballage kan det jo ikke være i posen...

Umiddelbart ser det fint ud det du har taget frem. Kan dog ikke lige se hvad der er i den sorte Mac, men make up plejer sjældent at være over 100 ml.

 

Min pudder vejer 12 gram, så håber den går an.

 

Men super fedt! Tak for svar! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du har ingen problemer med de ting der. Strepsilerne behøver ikke være i posen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudder er jo ikke flydende så det ville jeg bare tage ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pudder vejer 12 gram, så håber den går an.

Men super fedt! Tak for svar! :kiss

Velbekomme :)

Og som Blomst27 skriver, så kan du bare tage den ud når det er fast pudder. Var det en flydende foundation skulle den i posen, men fast er ikke nødvendigt.

Din astma-inhalator ville jeg heller ikke umiddelbart putte i posen. Det er jo også pulver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER