Kofoed

Nakkefoldscanning

23 indlæg i dette emne

Hej:)

Har i andre været til nakkefoldscanning endnu? Jeg skal på tirsdag og glæder mig som et lille barn samtidig med jeg er lidt nervøs !!

Hvordan er det gået jer andre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal også på tirsdag. Jeg synes desværre ikke rigtig at jeg kan glæde mig til det nu hvor det er så tæt på. Jeg er SÅ bange for at få at vide at der er noget galt, eller endnu værre, at der slet ikke er en baby mere.

Hvis alt er ok på tirsdag, så håber jeg at jeg endelig kan begynde at glæde mig over min graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er jeg ked af at høre:-/

Jeg har ved min sidste graviditet været så frygtelig nervøs at jeg lige før nakkefoldsscanningen var sikker på det intet liv var, men en dansende baby lå jo der inde og mind dumme tanker var spildt! Har valgt at tro på at alt nok skal være i den skønneste orden og vælger ikke at lade angsten overtage :-) kan dog sagtens følge der, efter nakkefold kan man måske nyde og tro lidt mere på det, for jeg svinger stadig mellem angsten og glæden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er jeg ked af at høre:-/

Jeg har ved min sidste graviditet været så frygtelig nervøs at jeg lige før nakkefoldsscanningen var sikker på det intet liv var, men en dansende baby lå jo der inde og mind dumme tanker var spildt! Har valgt at tro på at alt nok skal være i den skønneste orden og vælger ikke at lade angsten overtage :-) kan dog sagtens følge der, efter nakkefold kan man måske nyde og tro lidt mere på det, for jeg svinger stadig mellem angsten og glæden

Jeg er også træt af at jeg har det sådan, for vil så gerne bare glæde mig. Jeg prøver virkelig at sige til mig selv at alt er ok.

Men jeg håber da meget at glæden ved det hele kommer efter nakkefold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lidt på samme måde som dig lolo.

Det er nok også derfor at jeg ikke har været så aktiv herinde de seneste uger.

Held og lykke med nf til jer.

Jeg skal selv til nf i slutningen af næste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lidt på samme måde som dig lolo.

Det er nok også derfor at jeg ikke har været så aktiv herinde de seneste uger.

Held og lykke med nf til jer.

Jeg skal selv til nf i slutningen af næste uge.

Og det er bestemt ikke blevet nemmere efter at jeg i dag havde lidt rødt på papiret da jeg skulle ud og tisse på arbejde. Derefter en masse rumsteren og smerter i underlivet, som jeg ikke har mærket noget til i flere uger nu :(

Må bare krydse fingre for at alt er ok til nf i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er bestemt ikke blevet nemmere efter at jeg i dag havde lidt rødt på papiret da jeg skulle ud og tisse på arbejde. Derefter en masse rumsteren og smerter i underlivet, som jeg ikke har mærket noget til i flere uger nu :(

Må bare krydse fingre for at alt er ok til nf i morgen.

Krydser alt hvad jeg krydse kan ! Kan godt forstå pletblødningen ikke gør bekymringerne mindre :( .. blødte selv i uge 7 med mit første barn men alt var fint. Håber det samme for dig  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er bestemt ikke blevet nemmere efter at jeg i dag havde lidt rødt på papiret da jeg skulle ud og tisse på arbejde. Derefter en masse rumsteren og smerter i underlivet, som jeg ikke har mærket noget til i flere uger nu :(

Må bare krydse fingre for at alt er ok til nf i morgen.

Jeg krydser fingre og tæer for at alt er som det skal være. Heldigt at du skal til scanning i morgen, så du kan få vished.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til nakkefoldsscanning i går og det var både en god oplevelse og en lidt træls en.

 

Det var vildt at se babyen oppe på skærmen. Den hoppede og sprællede og der var rigtig gang i den :) Vi kunne se hjertet slå og hørte også hjertelyden. Det var vildt! Det gjorde det mere virkeligt, selvom symptomerne har gjort det virkeligt for mig :P

 

Men... hende der scannede mig bedømte at jeg nok kun var i 12 uge i stedet for uge 13 som vi ellers havde beregnet ud fra menstruationsdagen og dette kunne være fordi at jeg kun havde haft 3 menstruationer efter at jeg stoppede på p-piller og jeg så blev gravid, for så var det sværere at beregne.
Dette bevirkede at den doubletest blodprøve jeg tidligere havde afgivet ikke kunne bruges, da den var taget for tidligt og jeg skulle derfor ned og have taget en ny.

 

Så jeg fik ikke noget risikostal....
Hun beholdte min vandrejournal, så de kunne udfylde den når de fik svaret på blodprøven og så vil hun sende den hjem til mig.... eller også ringer de i dag hvis der er forhøjet risiko...

 

øv øv altså... og jeg har bare været så nervøs... det havde været rart at vide det da det var meningen. Altså mens at jeg var der....

og for lige at toppe dagen af inden vi forlod hospitalet, så sad vi fast i en elevator i 15 minutter.... Suk...

 

Så det var en meget blandet oplevelse... og det negative fylder desværre nok mere end det fantastiske at se babyen og høre hjertet, da jeg er ret nervøs for resultatet...

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til nakkefoldsscanning i går og det var både en god oplevelse og en lidt træls en.

 

Det var vildt at se babyen oppe på skærmen. Den hoppede og sprællede og der var rigtig gang i den :) Vi kunne se hjertet slå og hørte også hjertelyden. Det var vildt! Det gjorde det mere virkeligt, selvom symptomerne har gjort det virkeligt for mig :P

 

Men... hende der scannede mig bedømte at jeg nok kun var i 12 uge i stedet for uge 13 som vi ellers havde beregnet ud fra menstruationsdagen og dette kunne være fordi at jeg kun havde haft 3 menstruationer efter at jeg stoppede på p-piller og jeg så blev gravid, for så var det sværere at beregne.

Dette bevirkede at den doubletest blodprøve jeg tidligere havde afgivet ikke kunne bruges, da den var taget for tidligt og jeg skulle derfor ned og have taget en ny.

 

Så jeg fik ikke noget risikostal....

Hun beholdte min vandrejournal, så de kunne udfylde den når de fik svaret på blodprøven og så vil hun sende den hjem til mig.... eller også ringer de i dag hvis der er forhøjet risiko...

 

øv øv altså... og jeg har bare været så nervøs... det havde været rart at vide det da det var meningen. Altså mens at jeg var der....

og for lige at toppe dagen af inden vi forlod hospitalet, så sad vi fast i en elevator i 15 minutter.... Suk...

 

Så det var en meget blandet oplevelse... og det negative fylder desværre nok mere end det fantastiske at se babyen og høre hjertet, da jeg er ret nervøs for resultatet...

 

Dejligt at se en aktiv baby :) sagde lægen slet intet om nogle af de andre ting som de kigger efter hos baby for at vurdere risikovurderingen? f.eks. om baby havde en fin næseryg eller selve nakkefolden? Det var ihvertfald disse punkter vores scanningslæge i dag til nakkefoldsscanningen omtalte som gode tegn, og efterfølgende sammenholdt med blodprøven gav det en fin risiko på 1:15500. 

 

Bliver dejligt for dig at få svaret så du kan tage det mere med ro, og er sikker på alt er som det skal være <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vi var også til NF idag og det var sådan en fantastisk oplevelse at de den lille bare sparke og vinke <3 blev helt rørt. Ny terminsdato er d. 12/12-16, blev rykket en dag frem  :loveshower  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at se en aktiv baby :) sagde lægen slet intet om nogle af de andre ting som de kigger efter hos baby for at vurdere risikovurderingen? f.eks. om baby havde en fin næseryg eller selve nakkefolden? Det var ihvertfald disse punkter vores scanningslæge i dag til nakkefoldsscanningen omtalte som gode tegn, og efterfølgende sammenholdt med blodprøven gav det en fin risiko på 1:15500. 

 

Bliver dejligt for dig at få svaret så du kan tage det mere med ro, og er sikker på alt er som det skal være <3

Næ... alt sådan noget blev slet ikke nævnt...

Hun sagde godt nok, se der er hovedet, næsen, arme, ben osv. Men ellers ikke noget.

og det er godt nok et vildt tal du har fået dig der :P Tillykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var jo til nf i dag og jeg må nu sige pænt farvel til denne terminsgruppen. Det er anden gang det sker nu.

Vores lille foster er dødt lige efter vi fik ts med fint foster og hjertelyd 8+5

Vi er helt i opløsning her hjemme og jeg har mildest talt svært ved at holde ud at være i min egen krop lige nu! Der er ingen ord der kan beskrive de følelser jeg har

I morgen skal jeg på sygehuset hvor det besluttes om jeg skal have medicinsk abort eller kirurgisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var jo til nf i dag og jeg må nu sige pænt farvel til denne terminsgruppen. Det er anden gang det sker nu.

Vores lille foster er dødt lige efter vi fik ts med fint foster og hjertelyd 8+5

Vi er helt i opløsning her hjemme og jeg har mildest talt svært ved at holde ud at være i min egen krop lige nu! Der er ingen ord der kan beskrive de følelser jeg har

I morgen skal jeg på sygehuset hvor det besluttes om jeg skal have medicinsk abort eller kirurgisk.

Det er jeg ked af at høre. Det må være forfærdeligt. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var jo til nf i dag og jeg må nu sige pænt farvel til denne terminsgruppen. Det er anden gang det sker nu.

Vores lille foster er dødt lige efter vi fik ts med fint foster og hjertelyd 8+5

Vi er helt i opløsning her hjemme og jeg har mildest talt svært ved at holde ud at være i min egen krop lige nu! Der er ingen ord der kan beskrive de følelser jeg har

I morgen skal jeg på sygehuset hvor det besluttes om jeg skal have medicinsk abort eller kirurgisk.

Det er jeg frygtelig ked af at høre   :( øv, hvor er det bare uretfærdigt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var jo til nf i dag og jeg må nu sige pænt farvel til denne terminsgruppen. Det er anden gang det sker nu.

Vores lille foster er dødt lige efter vi fik ts med fint foster og hjertelyd 8+5

Vi er helt i opløsning her hjemme og jeg har mildest talt svært ved at holde ud at være i min egen krop lige nu! Der er ingen ord der kan beskrive de følelser jeg har

I morgen skal jeg på sygehuset hvor det besluttes om jeg skal have medicinsk abort eller kirurgisk.

Åh nej kære du :boo

 

Hvor er det en frygtelig oplevelse I står midt i :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.......

Psyken har det desværre ikke bedre i dag. Tværtimod.

Jeg har læst lidt rundt omkring på nettet omkring kirurgisk og medicinsk abort og en ting er helt sikkert! Jeg NÆGTER en medicinsk abort! Jeg kan slet ikke holde tanken ud :( Jeg vil bare gerne have det overstået hurtigst muligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.......

Psyken har det desværre ikke bedre i dag. Tværtimod.

Jeg har læst lidt rundt omkring på nettet omkring kirurgisk og medicinsk abort og en ting er helt sikkert! Jeg NÆGTER en medicinsk abort! Jeg kan slet ikke holde tanken ud :( Jeg vil bare gerne have det overstået hurtigst muligt!

Åh nej... Stakkels jer. Jeg kan godt forstå at det er svært.

Held & Lykke fremover fra mig ihvertfald *KRAM*

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik endelig min vandrejournal hjem. :) Tallet lød på 8864 :) Så det var jo et dejligt tal at få :)
Nu har jeg det mere roligt og vi har bestilt en kønsscanning den 20. juni :)
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik endelig min vandrejournal hjem. :) Tallet lød på 8864 :) Så det var jo et dejligt tal at få :)

Nu har jeg det mere roligt og vi har bestilt en kønsscanning den 20. juni :)

Dejligt med et højt tal. Det må være skønt med veloverstået nf.

Min er først sidst på ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var rigtig dejligt :-) det et lidt som en milepæl der er overstået og jeg kan slappe lidt mere af :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg også været til nakkefoldsscanningen:-) alt så fint ud og baby lå og bevægede sig lidt.

Det tog dog lidt ekstra tid, fordi babyen lå i en forkert position. Men det gik, og vi fik mulighed for at se babyen fra mange vinkler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg også været til nakkefoldsscanningen:-) alt så fint ud og baby lå og bevægede sig lidt.

Det tog dog lidt ekstra tid, fordi babyen lå i en forkert position. Men det gik, og vi fik mulighed for at se babyen fra mange vinkler.

 

Ih hvor dejligt :) Tillykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER