Barbamama

Vask af undertøj

42 indlæg i dette emne

Jeg fandt disse på tænk.dk :)

 

684FA79D-B10A-43A9-AB3E-35183BFC1CDD_zps

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

C22B14D7-2037-46BF-ADF1-6599C03DE3C6_zps

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt vores undertøj bliver vasket på 40 grader.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hoppet på 60 grader nu! Det er vidst en af de ting jeg ikke har tænkt videre over, men nu hvor jeg tænker på det, kan jeg mærke at jeg bliver nød til at vaske på 60.

Så må vi se hvordan trusserne tager den sag :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bh'er på 40 grader :)

Trusser ryger ind hvor det passer - som regel 60 grader :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægsspørgsmål:

Tis på tøj der kun tåler 40 grader? Er det fint nok med 40 grader? Skal jeg chancen den og give 60? Eller er det 40 grader OG sådan noget hygenic vaskehejs?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægsspørgsmål:

Tis på tøj der kun tåler 40 grader? Er det fint nok med 40 grader? Skal jeg chancen den og give 60? Eller er det 40 grader OG sådan noget hygenic vaskehejs?

 

Tis er faktisk sterilt - så det skal du ikke bekymre dig om.. Det er det, der kommer ud af den anden ende der er noget skidt :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille anekdote til det med at vaske bh'er i vaskemaskinen ;)

Jeg var i Hunkemöller igår og prøvede badetøj og bh. Jeg snakker med den søde ekspedient (som har monster god tid, fordi der er karneval og dermed nul kunder) om det her med vask. Da jeg fortæller hende, at jeg smider mine bh'er i vaskemaskinen, spærrer hun øjnene helt op og siger helt dramatisk: "Ej det må du ikke! Bøjlen kan ryge ud og så SMADRER den din vaskemaskine!!". :lol

Jaja, man skulle nok have været der, men jeg skal love for at undertøj pludselig blev meget farligt og ondskabsfuldt lige der :lol

Iøvrigt gav hun mig det tip, at man kan vaske ved at putte i en balje sæbevand og bagefter spule med bruseren. Det lød faktisk slet ikke så besværligt endda :)

Til det nederste: Det er sådan jeg vasker alle mine bh'er og de bluser jeg har som ikke må komme i vaskemaskinen. Fungere fint og tager ikke særlig lang tid, selvom man tror det haha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh. Jeg er sgu mormoren i bilka-trusser. Vi opdeler vores vasketøj i 20/40 grader, 60 gr og 90 gr. Vores maskine har 20 gr istedet for 30. Jeg har faktisk et par trusser som var pisse dyre, og de bliver vasket på 40 grader. Ellers ryger alt i 60-vaskekurven. BH'er vaskes på 20 eller 40 grader.

Vi bruger stofbleer og har et par stykker fra Blümchen, der står 30-40 grader i dem - de bliver altså vasket på 60! Jeg er ikke sart, meeeeen.

Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg vasker som jeg gør - jeg tror mest af alt det er et spørgsmål om vaner?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis tis (og egentlig også det, der er værre) ikke kan vaskes af i lunken/varm vand - burde man så have handsker på når man tørrer sig/skifter ble? :unsure Jeg skal i hvert fald ikke vaske hænder ved 60 grader!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis tis (og egentlig også det, der er værre) ikke kan vaskes af i lunken/varm vand - burde man så have handsker på når man tørrer sig/skifter ble? :unsure Jeg skal i hvert fald ikke vaske hænder ved 60 grader!

Sæbe klarer vel mange af bakterierne? Men det kan man selvfølgelig også argumenter for at vaskemiddel burde kunne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis tis (og egentlig også det, der er værre) ikke kan vaskes af i lunken/varm vand - burde man så have handsker på når man tørrer sig/skifter ble? :unsure Jeg skal i hvert fald ikke vaske hænder ved 60 grader!

Jeg tænker, at forskellen ligger i, at hvis det kommer på huden, så kan det i høj grad skylles/skrubbes af, mens stof i højere grad "suger". Altså hvis E sked på min hånd, så ville det jo heller ikke efterlade en plet, sådan som det ville på en body :) Men jeg kan alligevel godt se din pointe :chin:

Edit: Jeg glemte lige, at vi var i en tråd om voksen undertøj hvor der immervæk helst ikke skulle være pletter, og ikke børnetøj hvor der nok i højere grad sker uheld :lol Men jeg tænker egentlig stadig, at der er noget om det, at undertøj er stof og "eksponeret" hele dagen, mens aftørring er hud (og typisk med papir/klud jo) med vask direkte efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis tis (og egentlig også det, der er værre) ikke kan vaskes af i lunken/varm vand - burde man så have handsker på når man tørrer sig/skifter ble? :unsure Jeg skal i hvert fald ikke vaske hænder ved 60 grader!

Jeg vasker altid hænder, naturligvis ;) , og hvis jeg har fået bæ på fingrene så desinficerer jeg efterfølgende også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker normalt alt på 40, men efter vi er gået over til stofbleer ryger håndklæder i på 60, kun fordi de kan tåle det og for at fylde lidt mere i maskinen. Vaskemiddel skulle gerne kunne vaske rent ved lave temperature, hvis de indeholder de rigtige enzymer, som bedst virker i ikke alt for varmt vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejede at vaske trusser og boxershorts på 40 grader, men læste (vist nok sidste år) en artikel om det med bakterier og undertøj, så siden er de røget ind på 60 grader. BH'er bliver vasket alt for sjældent, men det er simpelthen fordi jeg har så få af dem. Min barm kan ikke være i dem, der kan købes i billige butikker og jeg har bare ikke råd til at have mere end 2-3 stykker til en pris af 6-800 kr. pt. Den gang den kunne være i dem fra H&M blev den skiftet hver 2-3 dag.

Har jeg svedt meget får den dog en tur med bruseren når jeg kommer hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vasker mest 40 graders herhjemme....

Vasker bh'er hver uge gerne en 3 stykker i vaske pose af gangen uden problemer...

Vores maskine har et program til sengetøj/ håndklæder og ved ikke hvad grader det egentlig er så...Hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså pt går jeg kun i de der smarte bomuldstrusser og praktiske bh'er, men det stopper så snart jeg er færdig med at amme her anden gang..

Pæne trusser og bh'er kommer med i vask ved 30-40 grader, men jeg bruger også næsten altid trusseindlæg også til g-streng.. Nogle gange kommer de med i 60 grader, hvis jeg synes de trænger og jeg døjer aldrig med noget i underlivet - har haft svamp 2 gange i mit liv (1 gang i hver graviditet!)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER