887 indlæg i dette emne

Lige på det her punkt er det rart, at have en mand der selv har en dyr hobby, som jeg aldrig blander mig i - derfor siger han bare "nå?" når jeg fortæller, at jeg altså har købt endnu en vikle. ;) (selvom han lige skulle komme sig over, at et stykke stof kunne være så dyrt :D)

Ja! P skal heller ikke sige noget, for han render og køber geværer til 11.000 kr :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg får en pakke i dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! P skal heller ikke sige noget, for han render og køber geværer til 11.000 kr :O

Det er dyrt at nakke måger :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vikle langt eller kort handler lidt om bla hvorvidt viklen virker længere eller kortere end den egentlig er. Fx har ellevil meget skrå ender, dvs der går en del vikle 'til spilde' fordi knuden altid skal være så den har fat i begge kanter (rails). Dermed vikler ellevil kort.

Min nye WW derimod virker længere end den er når man bruger den. Jeg kan med lethed lave bindinger som jeg måske egentlig skulle bruge en størrelse større til end hvad viklen er. Hvorfor skal jeg ikke kunne svare på, men måske fordi den er tynd og glider forholdsvis let hen over sig selv.

Det er lidt svært at forklare, udover som sagt eksemplet med Ellevil :-)

Og hvis du kunne 'undvære' 40 cm i en FWCC med en vikle på 4,9, så ville jeg klart gå efter en 6'er :-)

Det er mega træls at mangle 5 cm :-)

Ah ok, tak for svar - en 6'er it is - til at starte med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet et skema til vejledning omkring hvilken str man skal bruge til de forskellige bindinger ud fra ens basestr. Og jeg kan GODT se, at det er utopisk at nøjes med én vikle alene :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan lige med nød næppe lave en fccw (er det ikke det, den hedder?) men min yaro i str. 5. Med Liff i. Tror den bliver perfekt til en nyfødt.

(Og så er min base sq nok en 6'er ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan faktisk anbefale at købe en dyr vikle :p

Jeg endte med at købe den WW Cobweb som jeg havde på ferie, fordi jeg fandt ud af at jeg ikke kunne undvære den.

Det fede er så faktisk, at den passer bare perfekt til alle de bindinger jeg manglede en vikle til - Robin's, Poppins, Kangaroo... Kan binde en ruck med Aron, så ved ikke lige hvad jeg skulle bruge en 5'er til lige nu :lol

Altså... Når jeg skal igang med ryg-bindinger kan det godt være jeg kan blive tvunget til at købe endnu en vikle, men lige nu føler jeg mig faktisk 'stashified' med de 4 jeg har :yay

Hvilke størrelser har du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det regner jeg bestemt med at være :) Du kan lige skrive om morgenen hvornår i ca vil køre forbi :kiss

Edit: hvis i har tid og mod på det, må i gerne få en kop kaffe og et lynkursus i vikleri?

Vi har ferie og er alle 4 hjemme.

Vi kører ved middagstid, og det kan godt være Karla falder i søvn i bilen. Hvis hun sover, når vi når jer, bliver det nok kun til et hurtigt visit, men hvis hun er vågen,vil vi da gerne have et lynkursus. I behøver virkelig ikke stille med noget. Der er alligevel ingen af os, der er blevet voksne nok til at kunne lide kaffe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører ved middagstid, og det kan godt være Karla falder i søvn i bilen. Hvis hun sover, når vi når jer, bliver det nok kun til et hurtigt visit, men hvis hun er vågen,vil vi da gerne have et lynkursus. I behøver virkelig ikke stille med noget. Der er alligevel ingen af os, der er blevet voksne nok til at kunne lide kaffe :D

Haha perfekt, jeg kan heller ikke lide kaffe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4, 6, lang 6 og 7. Og en flytai :-)

Okay ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en 4, 6 og 7 (min base) - og så en ringslynge jeg ikke kan blive venner med :D :D

Jeg har også sagt til mig selv, at det er nok, og hvis jeg vil have flere må jeg skifte ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, og dertil kommer om de er tykke eller tynde :) en str 5 er almindeligvis 4,2 m

 

Nå for dælen, nu fik jeg lige målt og jeg har åbenbart kraftigt undervurderet hvor meget der er til overs - jeg kan undvære godt 80 cm :p Men når en 5'er almindeligvis er 4,2 m, så er det jo stadig liiige på grænsen til at være for risky i forhold til det JustMe skriver mht at vikle langt eller kort, så måske er det bare bedre at tage en 6'er og så "leve med" lidt lange haler :chin:? Damn, det er jo en hel videnskab det her :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså 40 cm på hver hale?

Personligt ville jeg hellere have lidt lange haler, end at man ikke kan binde en knude :p Alternativt kan du prøve at spørge i facebook gruppen Slyngegalleriet om nogen kan sige noget om lige netop den vikle du har kig på - om den vikler langt eller kort, om den generelt er lang eller kort osv :)

Ja, eller 35 på den ene og knap 50 på den anden, fordi jeg fik bundet den lidt skævt :p

Det vil jeg prøve :) Tak for hjælpen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej... Jeg er blevet SÅ forelsket i en vikle... Problemet er, den sælges i USA, den er kun tilbage i en str 4, og de sender ikke til DK... 

 

First world problems, det ved jeg...

 

Men viklen koster ca 1100, no way vil jeg så oveni betale 700 kr for at få den til Danmark... BAH!

 

Nu håber jeg lidt at en eller anden på min venneliste vil hjælpe mig :P Jeg har nemlig også netværk i USA :lol

First world problems skal man ikke kimse af  :lol

 

Men hurra for netværk i USA :D Hvad er det for en? Min mands bedste veninde skal til USA at arbejde i tre måneder lige om lidt, så jeg havde tænkt lidt på at kigge på om der er noget der kunne friste, så hun kan tage det med hjem - det bliver godt nok først til november hun kommer hjem, men stadig :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Av min arm! Lollik har endelig oplyst priser ifb release!

370 euro for en 6'er shit det er mange penge (for mig!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av min arm! Lollik har endelig oplyst priser ifb release!

370 euro for en 6'er shit det er mange penge (for mig!)

Priserne vil variere ;)

Jeg er mega fristet! Meeeeen jeg vil hellere have en grå. Ooooog jeg går også og drømmer om en didy, så jeg må lige beslutte mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Priserne vil variere ;)

Jeg er mega fristet! Meeeeen jeg vil hellere have en grå. Ooooog jeg går også og drømmer om en didy, så jeg må lige beslutte mig.

Så bare lige hendes indlæg i en af FB grupperne, omkring releaset af den første (og virkeligt smukke) vikle. Der var priserne skrevet på den pågældende vikle i div. Str.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaa så er manden endelig gået med til en dims mere og så kan vi ikk blive enige :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Priserne vil variere ;)

Jeg er mega fristet! Meeeeen jeg vil hellere have en grå. Ooooog jeg går også og drømmer om en didy, så jeg må lige beslutte mig.

Hvad er det for en didy du er lun på? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M har lige overgivet sig til at bære Oliver i vikle når vi skal rundt i lufthavnen i forbindelse med ferien :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Årh, det kan jeg forestille mig :7himmel Indio er SÅ smukt, jeg er vist lidt en didy-fan og så lige toppe med den blend :o Jeg tror den er dejlig blød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har jeg også luret på. Er bare ikke glad for prisen ;)

Nej bestemt heller ikke mig <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER