887 indlæg i dette emne

M's mor og jeg har lige overbevist M om, at jeg har brug for flere vikler. Så jeg har fået grønt lys til at bruge 2000 kr :o :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

M's mor og jeg har lige overbevist M om, at jeg har brug for flere vikler. Så jeg har fået grønt lys til at bruge 2000 kr :o :yay

Fedt! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har en ide om hvilket prisleje Lollik vil komme til at ligge i?

Nej desværre, er ikke stødt på noget endnu, men er også selv helt vildt nysgerrig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej desværre, er ikke stødt på noget endnu, men er også selv helt vildt nysgerrig

Ja, af det jeg har set, så er/bliver de virkeligt smukke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Rygterne siger at det bliver (ihvertfald) HE priser, altså de der 3000 kr eller mere.

Øv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at vikle med Nova igår - jeg ved ikke hvad mærke det er, men en almindelig strækvikle hvertfald.

Og hun skreg helt sindssygt da jeg ville komme hende i den :( hun kunne slet ikke se det hyggelige i det åbenbart :(

Er der andre babyer der reagerede sådan? Hvor det alligevel er blevet hyggeligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at vikle med Nova igår - jeg ved ikke hvad mærke det er, men en almindelig strækvikle hvertfald.

Og hun skreg helt sindssygt da jeg ville komme hende i den :( hun kunne slet ikke se det hyggelige i det åbenbart :(

Er der andre babyer der reagerede sådan? Hvor det alligevel er blevet hyggeligt?

Adam HADEDE viklen de første par gange jeg prøvede den. Jeg gjorde det at jeg hoppede med ham samtidig med at jeg satte ham i, og i lidt tid bagefter, indtil han havde vænnet sig til at sidde der og faldt til ro. Altså, hvor jeg sådan stod og bukkede benene lidt og affjedrede, ligesom jeg gjorde når jeg havde ham i armene :P Det tog max 10 minutter. Gangen efter tog det fem minutter og efter det var han ligeså stor fan som sin mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal lige lære det. :)

De første mange gange jeg viklede J, skreg han 5-10 min, og jeg måtte vade rundt i hele huset indtil han fandt ro. ;)

Nu bliver han helt stille så snart han bare ser viklen, og ligger og smiler indtil han kommer i den. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at vikle med Nova igår - jeg ved ikke hvad mærke det er, men en almindelig strækvikle hvertfald.

Og hun skreg helt sindssygt da jeg ville komme hende i den :( hun kunne slet ikke se det hyggelige i det åbenbart :(

Er der andre babyer der reagerede sådan? Hvor det alligevel er blevet hyggeligt?

Oh yes - endda af flere omgange.

Prøv at sæt hende i når hun er mæt og vågen, ikke når hun er træt/ked/pylret. Og ja i starten er det måske kun 2 min, men det skal nok blive bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder størrelserne? Altså, denne her er str 7 f.eks?

http://www.baieslings.com/store/p210/Trowen_Clover_Wrap_Size_7.html

Det print er nok bare det mest mig-agtige print ever og min mand har sagt at han synes det er ok jeg køber en der er lidt bedre - og dyrere - end den jeg har, som er denne :): http://mamaslife.dk/product/bb-slen-vikle-1333/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thanks for the payment! 

 
The ring sling left again today

I hope it arrives very soon. 

 

Efter at have betalt ekstra 5£ for at få den sendt til Danmark IGEN så håber jeg virkelig 2. gang er lykkens gang!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder størrelserne? Altså, denne her er str 7 f.eks?

http://www.baieslings.com/store/p210/Trowen_Clover_Wrap_Size_7.html

Det print er nok bare det mest mig-agtige print ever og min mand har sagt at han synes det er ok jeg køber en der er lidt bedre - og dyrere - end den jeg har, som er denne :): http://mamaslife.dk/product/bb-slen-vikle-1333/

Det er længden på viklen :)

Prøv at google woven wrap sizes, så kan du se, hvor lange de enkelte størrelser som regel er, og hvilke bindinger, de kan bruges til.

Du skal finde din basestr., som er den størrelse, du kan binde en fwcc med (front wrap cross carry). For de fleste er det en str. 6. Er man petit, kan man have base 5 eller 4 og hvis man er plusstørrelse kan man have en base 7 eller 8 (enkelte vikler laves i str. 9, men det er vist ikke ret mange, der findes).

hvis du køber en vikle, som er længere end din basestørrelse kan du lave fancy afslutninger ;)

Kortere vikler end din basestørrelse er gode til hofte- og rygbindinger, da man så ikke skal slås med så meget stof.

Din babys størrelse har også noget at sige.. hvis du på et tidspunkt skal bære rundt på en 3-årig kan du opleve at skulle gå en størrelse op :)

Så det kommer lidt an på dit behov, hvilken størrelse, du skal købe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig blank på det her vikleområde, men der er en ting jeg ikke forstår, som jeg håber I kan gøre mig klogere på...

En vikle består af et langt stykke stof og intet andet, ikke? (På nær ringslyngen). Hvad er det der gør, at de koster SÅ meget i forhold til andet stof? Nu læser jeg om priser op til 3.000 kr. Jeg ved godt det ikke bare er det bomuld man kan købe i Stof2000, men lige nøjagtig hvad er forskellen, der gør det så meget dyrere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig blank på det her vikleområde, men der er en ting jeg ikke forstår, som jeg håber I kan gøre mig klogere på...

En vikle består af et langt stykke stof og intet andet, ikke? (På nær ringslyngen). Hvad er det der gør, at de koster SÅ meget i forhold til andet stof? Nu læser jeg om priser op til 3.000 kr. Jeg ved godt det ikke bare er det bomuld man kan købe i Stof2000, men lige nøjagtig hvad er forskellen, der gør det så meget dyrere?

Måden det er vævet på og materialer. Kort fortalt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bestilt en didymos lisca rainbow str. 5 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bestilt en didymos lisca rainbow str. 5 :yay

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måden det er vævet på og materialer. Kort fortalt ;)

... Og så det faktum, at folk er villige til at betale 3000 kr for en mærkevare. Andet kan man ikke bilde mig ind. :D

Og det er fair nok! Men bare endnu en forklaring - for stoffet i sig selv er altså ikke 3000 kr værd, synes jeg. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig blank på det her vikleområde, men der er en ting jeg ikke forstår, som jeg håber I kan gøre mig klogere på...

En vikle består af et langt stykke stof og intet andet, ikke? (På nær ringslyngen). Hvad er det der gør, at de koster SÅ meget i forhold til andet stof? Nu læser jeg om priser op til 3.000 kr. Jeg ved godt det ikke bare er det bomuld man kan købe i Stof2000, men lige nøjagtig hvad er forskellen, der gør det så meget dyrere?

Som andre har nævnt så vævningen og materialer betyder meget og ja at folk vil betale for mærkevarer. Men i mine hænder føles det også anderledes.

Det har noget at gøre med hvordan deres grib, bounch, tæthed, luftighed, mv er.

Nu har jeg et par stykker til 1800 og nogle stykker til 500 og jeg kan nemt mærke forskel i kvaliteten specielt når jeg vikler (altså ikke bare når jeg rør ved dem)

Min ene håndvævede binder nærmest sig selv og den sidder godt uanset hvor løs den nærmest er så er den bare behagelig.

Min solnce er nem og skærer aldrig i skuldre eller hals osv, den sidder godt og bliver siddende når den er bundet.

Mine yaroer kan godt skære lidt i skuldrene hvis ikke jeg er meget opmærksom på at få strammet ordentligt og jævnt og jeg bruger dem ofte kun til korte bæringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som andre har nævnt så vævningen og materialer betyder meget og ja at folk vil betale for mærkevarer. Men i mine hænder føles det også anderledes.

Det har noget at gøre med hvordan deres grib, bounch, tæthed, luftighed, mv er.

Nu har jeg et par stykker til 1800 og nogle stykker til 500 og jeg kan nemt mærke forskel i kvaliteten specielt når jeg vikler (altså ikke bare når jeg rør ved dem)

Min ene håndvævede binder nærmest sig selv og den sidder godt uanset hvor løs den nærmest er så er den bare behagelig.

Min solnce er nem og skærer aldrig i skuldre eller hals osv, den sidder godt og bliver siddende når den er bundet.

Mine yaroer kan godt skære lidt i skuldrene hvis ikke jeg er meget opmærksom på at få strammet ordentligt og jævnt og jeg bruger dem ofte kun til korte bæringer.

Helt enig :)

Og så er der bare forskel. Fispi hamp er imo bare meget blødere end fx didy hamp. Didy bomuld er bare sindssygt blød osv osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået mail om, at min vikle nu er afsendt, og jeg vil have den inden for 3-5 dage :bunny

Wuhuu... Kan nærmest ikke vente!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at der er lys forude :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen blev ked mens jeg pakkede til vores tur, så op med hende :biglove

jHhJnpY.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen blev ked mens jeg pakkede til vores tur, så op med hende :biglove

jHhJnpY.jpg

Lækker slynge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WXDL7zB.jpg

Vi er faktisk ved at blive rigtig seje til hoftebinding hvis vi selv skal sige det

Fedt! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER