887 indlæg i dette emne

1 minute ago, M.Rose said:

 

Det går virkelig hurtigt! Jamen fordi jeg egentlig havde besluttet mig for kun at købe en ringslynge.. Kan låne en strækvikle af en veninde så planen var at starte med det for at se om det overhovedet er noget for mig.. 

 

Der er stor stor forskel på fast og strækvikle, så selvom strækvikle ikke er noget kan fastvikle sagtens være en løsning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Mannie said:

 

Jeg havde ikke en da e var lille og det gik tit ud over mit lange hår eller brillerne, så tænkte jeg ville prøve denne gang med sådan en kæde, og hvis ikke det fungere er det kun 100 kr :)

 

Har både briller og skulderlangt hår så måske skulle man overveje det :chin: 

 

8 minutes ago, Mannie said:

 

Der er stor stor forskel på fast og strækvikle, så selvom strækvikle ikke er noget kan fastvikle sagtens være en løsning ;)

 

Altså så er det jo næsten dumt ikke at købe en fastvikle :P Har næsten givet mig selv lov ;) Den burde jo kunne sælges igen hvis det ikke er noget.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Camillat said:

Aah, den er smuk! :biglove

 

Jeg har ikke selv forstaaet den halskaede... hvad formaal tjener den? 

 

Mikkel havde en mani med at nive mig når han fik bryst samt når han sad i vilken simpelthen fordi hans små fingre gerne ville nulre. Så sådan en halskæder reddede mig fra mange blå mærker da vi endelig fik en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, M.Rose said:

 

Har både briller og skulderlangt hår så måske skulle man overveje det :chin: 

 

 

Altså så er det jo næsten dumt ikke at købe en fastvikle :P Har næsten givet mig selv lov ;) Den burde jo kunne sælges igen hvis det ikke er noget.. 

 

Gav 100 kr for min kæde så det er ikke alverden hvis det ikke fungere. Og nu hvor ema skriver det husker jeg også hvordan e nev i mormorvingen og huden ved armhulen. 

 

Ja fastvikler kan for det meste sælges igen til næsten samme pris som man selv har givet, så jeg vil jo mene det er købet værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan skal en nyfødts fødder og ben placeres i en strækvikle? Frøposition eller benene ud, som ved større babyer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Cand.mor said:

Hvordan skal en nyfødts fødder og ben placeres i en strækvikle? Frøposition eller benene ud, som ved større babyer?

Altid frøstilling med knæene over numsen. De helt nyfødte må gerne have benene mere ind under sig, end ud til siden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Mannie said:

Altid frøstilling med knæene over numsen. De helt nyfødte må gerne have benene mere ind under sig, end ud til siden. 

 

:super Tak for svar! Vi brugte den kun meget lidt første gang, men jeg tror, den bliver god denne gang, især til og fra børnehave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 hours ago, Cand.mor said:

 

:super Tak for svar! Vi brugte den kun meget lidt første gang, men jeg tror, den bliver god denne gang, især til og fra børnehave.

 

Ja man har et andet behov for at have hænderne fri når der er en i forvejen forestiller jeg mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til mit sidste barn lånte jeg en strækvikle og jeg var super glad for den! Til lillebror vil jeg selv have en, men HVILKEN? Jeg aner ikke hvad der er godt :chin: Hvad har I gode erfaringer med? Jeg har læst mig frem til at det er en god ide med en brugt og har meldt mig ind i en grp på Facebook, men det e jo umuligt at forstå hvad mange af dem skriver :D

 

Help me please :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, FruBK said:

Til mit sidste barn lånte jeg en strækvikle og jeg var super glad for den! Til lillebror vil jeg selv have en, men HVILKEN? Jeg aner ikke hvad der er godt :chin: Hvad har I gode erfaringer med? Jeg har læst mig frem til at det er en god ide med en brugt og har meldt mig ind i en grp på Facebook, men det e jo umuligt at forstå hvad mange af dem skriver :D

 

Help me please :tak

 

Strækvikler er der ikke så stor forskel på, og ikke altid en god idé at købe brugt da elastiken kan blive slatten, hvis den er meget brugt. Så hvis du køber brugt, så køb en der ikke er brugt så meget.

 

Jeg har selv haft en ergobaby hybrid 4d vikle, og den var varm (men er mange strækvikler) men god og nem.

 

Hvilken gruppe har du meldt dig ind i? 

Vil rigtig gerne hjælpe og guide alt hvad jeg kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 6/2/2017 at 8:50 PM, Mannie said:

 

Strækvikler er der ikke så stor forskel på, og ikke altid en god idé at købe brugt da elastiken kan blive slatten, hvis den er meget brugt. Så hvis du køber brugt, så køb en der ikke er brugt så meget.

 

Jeg har selv haft en ergobaby hybrid 4d vikle, og den var varm (men er mange strækvikler) men god og nem.

 

Hvilken gruppe har du meldt dig ind i? 

Vil rigtig gerne hjælpe og guide alt hvad jeg kan :)

 

 Jeg har netop læste en test hvor den du har haft blev nævnt, men nu kan jeg ikke finde den på nogen netshops? Det er slyngeskolen second hand shop jeg har meldt mig ind i :) 

 

Jeg er ret sikker på at det var en koala vikle jeg lånte, dengang. Tusind tak, vil virkelig gerne have en lækker vikle :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, FruBK said:

 

 Jeg har netop læste en test hvor den du har haft blev nævnt, men nu kan jeg ikke finde den på nogen netshops? Det er slyngeskolen second hand shop jeg har meldt mig ind i :) 

 

Jeg er ret sikker på at det var en koala vikle jeg lånte, dengang. Tusind tak, vil virkelig gerne have en lækker vikle :tak

 

Jeg købte min via coop.dk så kunne jeg nemlig bruge nogle optjente point ;) ved ikke om de stadig har den da det nok er 3 år siden. 

Koalaviklen er også fin, vist nok lidt tyndere end ergoen, så vidt jeg har forstået. 

Meld dig evt ind i slyngegalleriet også, der er alverdens hjælp og erfaringer at hente og fyldt med søde mennesker (og en masse vikler og udtryk der kan være sværre at forstå) 

 

I forhold til slyngeskolens second hand gruppe der er de mest brugte forkortelser som kan forvirre nok:

Fsot= for sale or trade

Fso/fto= for sale only/for trade only

Fv= fastvikle 

Sv= strækvikle 

Rs= ringslynge

Ap= artipoppe (mærke af de virkelig dyre og lækre) 

Ss= slingstudio (mærke)

He=high end (betegnelse for kvalitets vikler det ofte er dyre) 

 

Er der flere du undre dig over så sig til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en strækvikle fra Tricot Slen Babylonia, og den var jeg så glad for. Den fås i mange farver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

On Thursday, February 02, 2017 at 10:21 PM, M.Rose said:

 

Har både briller og skulderlangt hår så måske skulle man overveje det :chin: 

 

 

Altså så er det jo næsten dumt ikke at købe en fastvikle :P Har næsten givet mig selv lov ;) Den burde jo kunne sælges igen hvis det ikke er noget.. 

Jeg har en lang 4'er til salg som er meget begyndervenlig. Den er ikke smidt til salg endnu, siger til hvis du vil se billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, lpd said:

Jeg har en lang 4'er til salg som er meget begyndervenlig. Den er ikke smidt til salg endnu, siger til hvis du vil se billeder :)

 

Tak for tilbuddet, men tror jeg skal op i en 6'er.. Ellers var jeg interesseret :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups, blev fristet af Ellevill's udsalg og kom til at bestille en fastvikle :whistling Selv hvis der kommer moms på synes jeg det er en fin pris.. Også snakker vi ikke om at jeg ikke skulle have en fastvikle og at jeg skulle købe en brugt hvis det var :oops:badgirl 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, M.Rose said:

Ups, blev fristet af Ellevill's udsalg og kom til at bestille en fastvikle :whistling Selv hvis der kommer moms på synes jeg det er en fin pris.. Også snakker vi ikke om at jeg ikke skulle have en fastvikle og at jeg skulle købe en brugt hvis det var :oops:badgirl 

 

Ja tilbud er en djævel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså når man kigger på de der størrelser, er det så ens normale størrelse? Eller skal man tage højde for det kan ændre sig efter man har været gravid?  Jeg er en 34/36 på overkroppen. 

Jeg håber nogle af jer kloge vikle piger, kan hjælpe :kiss 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Katrinemus said:

Altså når man kigger på de der størrelser, er det så ens normale størrelse? Eller skal man tage højde for det kan ændre sig efter man har været gravid?  Jeg er en 34/36 på overkroppen. 

Jeg håber nogle af jer kloge vikle piger, kan hjælpe :kiss 

 

 

Ja, som udgangspunk. Ens base er den størrelse, man bruger til at vikle en fwcc (front wrap cross carry), som er den binding de fleste starter med, fordi den er ret nem. De fleste bruger størrelse 6, men hvis man er under størrelse 36 eller deromkring, skal man ned i en størrelse 5 for ikke at få alt for lange ender (haler). Hvis man derimod er 44+ er det en 7'er man skal have fat i. Jeg er selv omkring str. 44 og bruger en 7'er som base. Jeg kan godt bruge en 6'er, men jeg kan bedre lide, at jeg har lidt at arbejde med, og kan godt lide at have lange haler. :) 

 

finding-base-size-woven-wrap-draagdoek-m

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 minutes ago, Pumpkins said:

 

Ja, som udgangspunk. Ens base er den størrelse, man bruger til at vikle en fwcc (front wrap cross carry), som er den binding de fleste starter med, fordi den er ret nem. De fleste bruger størrelse 6, men hvis man er under størrelse 36 eller deromkring, skal man ned i en størrelse 5 for ikke at få alt for lange ender (haler). Hvis man derimod er 44+ er det en 7'er man skal have fat i. Jeg er selv omkring str. 44 og bruger en 7'er som base. Jeg kan godt bruge en 6'er, men jeg kan bedre lide, at jeg har lidt at arbejde med, og kan godt lide at have lange haler. :) 

 

finding-base-size-woven-wrap-draagdoek-m

 

Super tak :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 7/2/2017 at 7:54 AM, Mannie said:

 

Jeg købte min via coop.dk så kunne jeg nemlig bruge nogle optjente point ;) ved ikke om de stadig har den da det nok er 3 år siden. 

Koalaviklen er også fin, vist nok lidt tyndere end ergoen, så vidt jeg har forstået. 

Meld dig evt ind i slyngegalleriet også, der er alverdens hjælp og erfaringer at hente og fyldt med søde mennesker (og en masse vikler og udtryk der kan være sværre at forstå) 

 

I forhold til slyngeskolens second hand gruppe der er de mest brugte forkortelser som kan forvirre nok:

Fsot= for sale or trade

Fso/fto= for sale only/for trade only

Fv= fastvikle 

Sv= strækvikle 

Rs= ringslynge

Ap= artipoppe (mærke af de virkelig dyre og lækre) 

Ss= slingstudio (mærke)

He=high end (betegnelse for kvalitets vikler det ofte er dyre) 

 

Er der flere du undre dig over så sig til :)

 

Tusind tak, det er virkelig brugbart!:tak Der e rmange der ikke skriver om det er fast eller stræk synes jeg? Og det er som om det er fast de fleste bruger, så er det sådan en jeg skal gå efter i stedet?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, FruBK said:

 

Tusind tak, det er virkelig brugbart!:tak Der e rmange der ikke skriver om det er fast eller stræk synes jeg? Og det er som om det er fast de fleste bruger, så er det sådan en jeg skal gå efter i stedet?:)

 

Jeg tror grunden til at der er mange fastvikler i gruppen er at

1 mange der bruger strækvikle er nok ikke derinde, kig evt guloggratis og dba :)

2 man har ofte flere fastvikler og kun en strækvikle da forskellen indenfor strækvikler ikke er så stor som ved fastvikler.

 

Hvis der er mønster på er det ofte en fastvikle (enkelte hybridvikler fås med mønster, kig evt tidsel.dk)

 

Fastvikler kan være sværrere at begynde med, men der er til gengæld mange flere muligheder og de er ofte køligere.

Så du kan sagtens starte med en fastvikle, men skal måske så være indstillet på at give en tand ekstra arbejde for det. Meld dig evt ind i en slyngegruppe for dit område og kom til viklegrams (en masse skønne kvinder mødes, ofte med kage, boller eller andet, og en masse vikler og snakker, øver og mærker på forskellige vikler.) er sikker på der er en der rigtig gerne vil hjælpe dig i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kender til et godt sted i Århus området at prøve, spørge osv. om at vikle? Er mega grøn i alt det her, men vil meget gerne have en jeg kan bruge til når vores lille dreng kommer til verden. Men der er mange ting i det, som jeg intet aner :help 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Katrinemus said:

Nogen der kender til et godt sted i Århus området at prøve, spørge osv. om at vikle? Er mega grøn i alt det her, men vil meget gerne have en jeg kan bruge til når vores lille dreng kommer til verden. Men der er mange ting i det, som jeg intet aner :help 

Prøv at hør i slyngegalleriet på fb

Mange vil gerne åbne hjemmet og vejlede det bedste de kan hvis der ikke er en slyngevejleder eller butik :)

 

Mener faktisk der er noget slynge-barsels café deroppe 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER