MariaPiesen

Nybegynder i hækling spørgejørgen

37 indlæg i dette emne

Endnu et dømt spørgsmål fra nybegynderen.

HOVED, HALS OG KROP:

Hækl 4 lm med stærk gul på nål 3 og sæt dem til en ring med 1 km i første lm.

Laver kan en lm til at "vende" ind i den første lm eller er det bare ud fra nummer 4 man gør det direkte ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mens maske 4 sidder på pinden, stikker du pinden ind igennem 1. maske så de 4 masker danner en ring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens maske 4 sidder på pinden, stikker du pinden ind igennem 1. maske så de 4 masker danner en ring :)

Takker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende, Maria! Glæder mig til at se hvad du får lavet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende, Maria! Glæder mig til at se hvad du får lavet :)

Hvis jeg nogensinde for lavet noget. Synes det der kæde-ring-start er svært i forhold til magisk-ring-start.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg nogensinde for lavet noget. Synes det der kæde-ring-start er svært i forhold til magisk-ring-start.

Ja, jeg kan også bedst lide magisk ring. Nu kender jeg ikke lige den opskrift, men jeg ville da mene at du også bare kan starte med en mr med 4 masker i stedet, hvis du har lettere ved det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg kan også bedst lide magisk ring. Nu kender jeg ikke lige den opskrift, men jeg ville da mene at du også bare kan starte med en mr med 4 masker i stedet, hvis du har lettere ved det

Jeg er som sådan set ligeglad med hvilken opskrift jeg laver ;) bare den kan laves på cirka fire dage :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er som sådan set ligeglad med hvilken opskrift jeg laver ;) bare den kan laves på cirka fire dage :P

 

Nu kiggede jeg lige opskriften, og lige der går det vist ikke at starte med magisk ring. Men så snart du har laver den første rundte omkring ringen, så bliver det allerede lettere, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kiggede jeg lige opskriften, og lige der går det vist ikke at starte med magisk ring. Men så snart du har laver den første rundte omkring ringen, så bliver det allerede lettere, synes jeg :)

Problemet er at jeg ikke kan hitte ud af den første omgang på den ring :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er at jeg ikke kan hitte ud af den første omgang på den ring :P

 

Det forstår jeg godt, det er også det sværeste. Ved ikke om du kan bruge det, men har prøvet lige at vise det

 

1. de 4 lm sat sammen til en ring

2. du skal have nålen ind midt igennem ringen - altså ikke den første lm som godt kan strække sig lidt ud, men imellem alle maskerne. Har prøvet at vise hvor det er henne - du skal selvfølgelig have tråden med, det var bare nemmere at vise når jeg havde taget nålen ud af løkken 

3. du slår om garnet og trækker igennem ligesom når du laver en normal fm

4. det gør du så 5 gange og ender med dette resultat. Og så er det allerede meget nemmere at se, synes jeg 

 

post-10317-0-92041000-1465312052_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er en maskering det samme som en magisk ring ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er en maskering det samme som en magisk ring ??

Det vil jeg mene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER