MariaPiesen

Nybegynder i hækling spørgejørgen

37 indlæg i dette emne

Jeg er nu ved at være så okay til at hækle(hvis jeg selv skal sige det) at jeg tør kaste mig ud i en opskrift. Men hvor finder man lige sådan nogle henne ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest, hvad vil du gerne hækle? Jeg søger mange steder. Drops hjemmeside, googler idéer, hjemmets og familiejournalens sider har også. Ellers søger jeg meget på pinterest (og gemmer links)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er masser på nettet, det er bare at søge efter hvad du gerne vil lave :) garngrammatik har mange fine ting og det er inddelt efter nemme, mellemsvære og svære opskrifter. Så der kan du nok sagtens finde noget. Der er både bamser, legetøj, tøj, pynt og lidt forskelligt. Ellers kan du tæppe tit være godt at starte med, fx granny stribes eller zigzag. Men det er jo et større projekt! Ellers måske karklude? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest, hvad vil du gerne hækle? Jeg søger mange steder. Drops hjemmeside, googler idéer, hjemmets og familiejournalens sider har også. Ellers søger jeg meget på pinterest (og gemmer links)

Jeg skal "bare" lave et eller andet. Så jeg holder det ved lige. Og så skal det være noget der er nemt, så jeg kan få lært at læse opskrifter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad har du lyst til at lave? Jeg tror man hurtigt går død i det, hvis man ikke laver noget man virkelig gerne vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu kommer der lige et spørgsmål mere fra nybegynderen.

Hvis nu fx jeg har set noget jeg gerne vil en bold i spiderman mønster. Men opskriften ikke forklarer hvordan mønsteret er lavet, men kun bolden, er det så bare prøve sig frem ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kommer der lige et spørgsmål mere fra nybegynderen.

Hvis nu fx jeg har set noget jeg gerne vil en bold i spiderman mønster. Men opskriften ikke forklarer hvordan mønsteret er lavet, men kun bolden, er det så bare prøve sig frem ?

Må jeg se opskriften? Så kan jeg måske bedre hjælpe :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

rjl07m.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rød bold med broderet spind på. Øjnene er hæklet for sig og syet på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rød bold med broderet spind på. Øjnene er hæklet for sig og syet på :)

Godt så. Hold op jeg føler mig dum nu. :blush

Så den bare sammen ned opskriften, så tænkte jeg. Sådan en skal Ida da have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den tror jeg godt du kan bruge. På billedet ligner det dog at den bare er hæklet rundt og rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den tror jeg godt du kan bruge. På billedet ligner det dog at den bare er hæklet rundt og rundt :)

Jeg fandt dem på samme side nemlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fodrer lige unge men kigger på det senere. Er det ok? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På et tidspunkt i næste uge, for jeg måske brug for hjælp af jer skønne hæklende damer..

 

Manden moster har sagt at jeg ikke kan hækle dyr, så nu har jeg sat mig for at næste weekend vi skal være sammen med hende, så har jeg et hæklet dyr med hun kan se. !!!

 

 

Ja jeg fungere åbenbart bedst når jeg får at vide at tingene er umulige for mig(blev lærer, selvom den nærmeste familie ikke mente jeg kunne, grundet min ordblindhed)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Selvfølgelig kan du hækle dyr! Ved du hvad du vil lave?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ved tasterne ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Meget meget dømt spørgsmål.

Tæller startlykken(staves) med ??

Altså den lykke man laver når man starter med at slå op

Edit: den her https://imgur.com/a/BUGkV

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej :)

Tak for svar. Så tror jeg nemlig jeg er 100% klar til at lave et dyr for at bevise Rasmus' moster at jeg sagtens kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER