My love

Nohrs vej til verdent

5 indlæg i dette emne

Ja så kom lillebror langt om længe.

Jeg havde termin den 18. Maj og var overbevist om han kom før pga en masse tegn men næ nej.

Den 19. Maj var jeg ved jordmoder og hun vurderede ham til at veje mellem 3500-3600 gram. Men hun synes han føltes lang. Vi snakkes igangsættelse som så skulle finde sted i går hvis han ikke selv kom.

Mandag den 23 maj fik jeg ondt under maven. Men synes ikke det var som veer da smerten var konstant. Da jeg havde haft den i seks timer kontakter jeg fødegangen da jeg ikke mærker ham. De ville godt have mig til tjek. Vi er derude ca kl 18 og jeg får kørt hjerte kurve på ham. Alt var fint selv om de synes han er stille. Jeg bliver sendt hjem og får at vide jeg bare skal ringe hvis der er noget.

Tirsdag den 24 maj vågner jeg og har det fint. Men da jeg gpr på wc er der tegnblødning og slimproppen går. Men ingen veer. Jeg får afleveret barn i børnehaven. Og derude begynder jeg at mærke veer. Men ikke noget særligt. Jeg vælger sig 950 at ringe til fødegangen. De beder mig ringe min mand hjem og kontakte dem når veer tog til eller vand gik.

Kl 14 synes jeg de bider mere så jeg ringer til fødegangen som beder mig komme da vi har en times kørsel. Vi er derude 1515 og veer kommer hvert 7 min og varer 1 min. Jeg kommer ind til undersøgelse. Kl 1540 er jeg 4 cm åben. Lillebrors puls er høj så jeg får igen kørt hjerte lyd. De vælger at sige de vil have mig på fødegangen da der nu er 4 min i mellem veer. Og jeg synes de presser lidt. Planen er at han skal have elektrode på hovedet så de kan følge ham. I den forbindelse vil mit vand gå. Fint nok. Vi kommer på stuen. Og jeg skal skifte tøj. Allerede der kommer veer oftere.

De tager min temperatur inden elektrode da de mistænker jeg har feber. Temperatur siger 37,6. Sp de vil godt give mig en Panodil som de vil finde når han har fået en elektrode på. Kl 1640 får han sat den på. Vandet går. Og får bagefter at vide det er grønt så han har været stresset. Jeg er her 7-8 cm åben . 1645 vil de hent Panodil men de når ikke hen til døren før jeg råber at jeg skal presse. Min mand bliver kaldt over til mig. Jeg havde bedt ham sætte sig bag en væg da jeg forventede der ville gå lang tid. Så hvis han ville være med var det nu.

Han er ude 1653 efter kun to presse veer. Måtte have ilt da det gik så stærkt at jeg panikkede i min vejrtrækning.

Lige da han kommer ud slåes der alarm da de har svært ved at få gang i ham og han er slap. Så ind kommer læger, sygeplejeske r og jordmødre. Men tre min efter har han fuld score. Jeg bekymrede mig egentlig ikke over det. Var bare så lettet over det var overstået.

Pludselig kommer en overlæge til den anden side. Min kære mand er åbenbart blevet dårlig. Han havde været så dum at kigge lidt da hovedet var på vej ud og så havde han forestillet sig hvordan jeg sprækkede. Så han blev helt dårlig og bleg og måtte ned på gulvet og ligge. Men de tog det alle med er grin ;) men han var hurtig på toppen igen og ovre og kigge lillebror.

Jeg fik en 1. Grads bristning. Megwt lille. Syet med få sting. Og det var vist ikke en gang nødvendigt.

Vi var hjemme igen kl 22 og storesøster så ham i går og er så stolt.

Men han tog røven på os. Jordmoder i torsdags vurderede ham til 3500-3600 gram. Mandag vurderede en jordmoder studerende og en jordmoder ham til 3800 gram. Og tirsdag vurderes han til 3509 gram. Dog måske lid mindre eller større. Men slet ikke nær hverken 3000 gram eller 4000 gram

Han vejede 3175 gram og målte 56 cm. Meget lille slank dreng. Hans søster målte den gang 53 cm og vejede 3690. Og fordi min mave var så tyk troede folk jeg ville få e stor baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med lillebror :loveshower sikke en fart det tog, det var sørme godt I var kørt til hospitalet i god nok tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for det :)

Ja det gik pludselig meget stærkt. Lidt for stærkt synes jeg. Nåede ikke helt mentalt at være med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med lillebror. :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER