Mimi85

På tide.....

10 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg har lige brug for at komme af med lidt frustrationer...

Min mand og jeg er i starten af 30'erne og har været sammen i '100 år' ;)

For lidt over et år siden besluttede vi os for at gå i gang med projekt og efter 9 'skrive' cyklusser lykkedes det og vi er bare så glade :)

Vi har nu været til veloverstået nf og ville derfor gerne fortælle det til hele verden - folk bliver selvfølgelig glade på vores vegne og siger tillykke, men med et par af tillykkerne har det fulgt et "det var da også på tide" med ......

Jeg kan mærke at det gør mig virkelig gal, for hvad fanden skal det betyde?!?

Jeg ved godt det sikkert bare skal forestille en sjov bemærkning, men den gør mig bare både gal og ked af det og jeg ved ikke hvad jeg skal bruge den til eller svare på den :(

Jeg er måske bare hormonel men jeg synes faktisk at sådan en bemærkning er direkte uforskammet :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand og jeg har også været sammen i mange år. Vi begyndte allerede at blive spurgt om vi ikke skulle have børn da vi havde været sammen i 2 år. Men der skulle ikke være så nemt for os. Vi prøvede i 3,5 år før det lykkedes os. Med lidt pauser fra behandling som vi var startet med dog kun IUI. Hvor der var gevinst efter første forsøg. Men vi mistede desværre. En operation fire cyster efterfølgende og nogle mdr senere hvor jeg egentlig skulle være startet startet på hormoner igen lykkedes det i naturlig cyklus. Lillesøster nåede vi slet ikke at prøve på at få så var hun undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os var det ønske om børnebørn og oldebørn der gjorde kommentarer kom. De bedsteforældre som ønskede oldebørn nåede desværre ikke at opleve det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg lige nøjagtig ved hvad du mener

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på holdet... Vi er "kun" 29 og 32, men har været gift i 3 år...

Pga helbredsmæssige problemer har vi været nødt til at udskyde baby... Det har til tider været så stor en pine for mig, at jeg har været ret deprimeret...

Men når man først er blevet gift, så forventer folk at der skal komme baby, og så bliver man spurgt til hver familie komsammen...

Jeg synes det er en meget privat sag at få børn, men man skal altid høre på folks fordomme... Enten er det for tidligt, ellers er det for sent, ellers har det taget for lang tid, ellers er det dårlig timing... Kan folk ikke tænke inden de taler?! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får den også igen og igen.. Og jeg er sådan lidt... "hvad er det du synes, jeg skal svare på det..?" Så for det meste bliver det noget med; "nåå.. Så det synes du?" eller "det var det måske nok, men vi skulle jo lige være klar også.." Begge leveret med et smil, men også, så modtager forstår, at det er lidt et mærkeligt spørgsmål.. 

 

Lidt ligesom; "nåå.. Har i så prøvet længe?" Ej, men hvornår blev det okay at spørge ind til mit sexliv i offentligt forum altså?? :klap Og hvorfor i alverden vil du som fuldstændig random, ikke tæt bekendt, vide sådan noget.. Jeg synes det er sååå mærkeligt med de kommentarer.. 

Måske er det fordi vi netop har prøvet længe, at kommentarerne rammer mig mere, måske er det fordi det er grundlæggende over min grænse hvad jeg lukker fremmede ind i, men uanset - du er ikke alene om, at synes det er noget mærkeligt noget.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at se jeg ikke er den eneste der finder sådanne kommentarer fuldstændig åndssvage...

Vi har også fået den med "skal I ikke snart have børn" i maaange år, men den ramte først efter vi var startet på pb.

Men den med "det var da også på tide" rammer bare meget hårdere, for det er den største beslutning i ens liv, som folk nedgør (det gør de selvfølgelig ikke med vilje, men det føles sådan)

:( Og så står man bare der og tænker "havde du forestillet dig vi skulle starte før vi selv var klar, eller hvad" og folk ved sgu da heller ikke hvor lang eller kort tid, man har prøvet !

Jeg har fået den fra folk som fik børn tidligere, skulle jeg så også have sagt dengang "tillykke, men havde det ikke været bedre at vente lidt" :klap

Det der gør mig mest fornærmet, er nok at jeg tænker at hvis jeg var blevet gravid før, havde det jo ikke været denne baby (det havde jo så været et andet æg og en anden sædcelle) - og den baby der er i min mave er den bedste :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender til samtlige kommentarer. Vi prøvede i 5,5 år <_<

Men tror kommentaren er ment som "endelig bliver i velsignet med et lille barn". Altså i allerbedste mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gange jeg har fået kommentaren, har den desværre haft undertonen "endelig kom I igang" - men om det har været ment sådan ved jeg jo ikke 100 % ...

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom vi er blevet spurgt meget til HVORNÅR... Så var min mor faktisk rigtig glad for at det "først" kom nu, for så når hun li at blive 50 inden... Hun kunne ikke rumme at skulle være mormor, mens hun stadig var i 40'erne... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER