Hoptimisten

Dræn i øret nogle der har prøvet det?

8 indlæg i dette emne

Min lille S på næsten 8 mdr. har væske på især det ene ører. Han vil ikke sove selv og er rigtig ked. vil hører om nogen af jer har erfaringer med dræn og vil dele det med mig?

Er så nervøs over at han skal i narkose ham den lille :( og faste fra kl. 00.00 er heller ikke nemt med sådan en lille en. slet ikke da han ikke vil sove uden amning og vågner mange gange og skal ha bryst for at kunne sove.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søn fik dræn da han var lige omkring 11 mdr. Fasten gik egentlig ok - men vi havde også en tid ret tidligt om morgenen.

Det var da ikke en fest da han skulle i narkose, men det var faktisk ikke så slemt som jeg havde forestillet mig. Han fik masken på og jeg sang for ham imens, og så var han lynhurtigt væk. Det mest ubehagelige var at se den der "livløse" krop både inden og efter operationen. Det tog ikke meget mere end 6-7 minutter, så var han ude igen.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn fik dræn da han var lige omkring 11 mdr. Fasten gik egentlig ok - men vi havde også en tid ret tidligt om morgenen.

Det var da ikke en fest da han skulle i narkose, men det var faktisk ikke så slemt som jeg havde forestillet mig. Han fik masken på og jeg sang for ham imens, og så var han lynhurtigt væk. Det mest ubehagelige var at se den der "livløse" krop både inden og efter operationen. Det tog ikke meget mere end 6-7 minutter, så var han ude igen.. 

okay tak.  hvor frisk var han efterfølgende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay tak.  hvor frisk var han efterfølgende?

 

Han skulle lige vågne - var noget forvirret og ked af det i 20-30 minutter. Han fik lidt mad da vi kom ned i bilen og da vi var kommet hjem var han egentlig nogenlunde som han plejer.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han skulle lige vågne - var noget forvirret og ked af det i 20-30 minutter. Han fik lidt mad da vi kom ned i bilen og da vi var kommet hjem var han egentlig nogenlunde som han plejer.. :)

det lyder jo godt! gav det en stor effekt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde det. Han begyndte ikke ligefrem at sove igennem, men han var mere glad og vi slap for mellemørebetændelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Milan fik dræn da han var knap 17 mdr. Han skulle også faste fra midnat, men måtte dog få tynde drikke (vand/saftevand) indtil 2 timer før narkosen. Vi havde tid 9.20 og tiden var lang fra Ca. 8. Han var sulten og den lille mave rumlede.

Han tog det pænt at komme i narkose. Fra vi blev kaldt ind til de kaldte os ind til ham igen gik MAKS 10 min. Han var noget groggy og svær at vågne, men efter en 20 min var der liv. Han var sig selv resten af dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter fik lagt dræn 3 gange sidste år. Vi har alle gange fået "gode tider", altså fra 6-7.15. Så fasten har ikke været et problem!

Men at lægge sit barn i narkose er ikke sjovt, heller ikke selvom "det kun er dræn".

Hos os er det kun narkoselægen og os forældre, der er tilstede og ørelægen kommer først når barnet sover, så hun ikke er bange for ham.

Selve operationen tager ingen tid, du når næsten kun at tørre tårerne bort, så er han vågen igen.

Den første gang var hun påvirket længe efter, og der gik nogle timer før hun fandt ro igen. De to andre gange var det overraskende nemmere for hende at blive sig selv igen.

Husk at have noget saft derhjemme også, min har ikke ville spise noget tid efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER