Mette1987

Opsigelse

6 indlæg i dette emne

Jeg har virkelig behov for er råd med hvordan jeg skal sige op.

Jeg startede det job jeg har nu d 1. April men er i dag blevet tilbudt mit drømmejob så det kan jeg ikke sige nej til, jeg har det mega dårligt med at skulle sige op 2 måneder efter jeg er starter og har behov for et eller andet jeg kan sige. Derudover skal jeg til 8 ugers samtale i morgen og kan ikke finde ud af om jeg skal sige noget det, for min opsigelse kommer på fredag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok bare sige det som det er. At du selv synes det er pisse ærgerligt at sige op 2 mdr efter, men at du er blevet tilbudt drømmejobbet og bare ikke kan sige nej. Jeg ville sige det til din 8 ugers samtale, medmindre det gør nogen forskel om du siger det nu eller på fredag?

De fleste arbejdsgivere kan godt forstå det, og jeg har erfaring med at med ærlighed kommer man længst. Især hvis drømmejobbet pludselig ikke er drømmejobbet alligevel så er det en god ide at holde sin sti ren hvis man kan sige det sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok bare sige det som det er. At du selv synes det er pisse ærgerligt at sige op 2 mdr efter, men at du er blevet tilbudt drømmejobbet og bare ikke kan sige nej. Jeg ville sige det til din 8 ugers samtale, medmindre det gør nogen forskel om du siger det nu eller på fredag?

De fleste arbejdsgivere kan godt forstå det, og jeg har erfaring med at med ærlighed kommer man længst. Især hvis drømmejobbet pludselig ikke er drømmejobbet alligevel så er det en god ide at holde sin sti ren hvis man kan sige det sådan.

Fuldstændig enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også mest lyst til at sige det i morgen, men jeg har bare ikke fået min kontrakt i nu, så det gør mig meget i tvivl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også mest lyst til at sige det i morgen, men jeg har bare ikke fået min kontrakt i nu, så det gør mig meget i tvivl.

 

Afhængigt af hvor det er du søger job, så ville jeg ikke vente på kontrakten.

Jeg er selv ansat i staten, og fik først min kontrakt godt 2 mdr efter min ansættelse.

Så om du gør det i morgen eller fredag er vel rimeligt same-same, så fremt du har en aftale og en afklaret lønforhandling med det nye job.

 

Og tillykke med drømmejobbet i øvrigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rådet, fortalte det i dag og min leder tog det så pænt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER