Stella Nutella

Førstegangsgravid og småbløder

11 indlæg i dette emne

Jeg er ny herinde og førstegangsgravid. 

Jeg er 31 år og er i dag 6+0. I lørdags havde vi sex og dagen efter ( søndag ) pletblødte jeg lidt. Det gjorde jeg så igen igår ( tirsdag ) hvor jeg fik en tid ved lægen. Hun tog en blodprøve for at måle HcG tallet og så skal jeg komme igen fredag.

Derudover lavede hun en GU og synes både at jeg føltes gravid og så gravid ud. Hun sagde der at min slimhinder så irriterede ud men at jeg ikke blødte ( lige pt ).

 

I dag bløder jeg så igen. Lidt mere end de andre dage. Og nok til at jeg fortsat er temmelig nervøs.

 

Jeg har let murren og stikkende smerter som jeg har haft ind imellem de sidste 14 dages tid.

Jeg har graviditetssymp. som ømme og spændte bryster, kvalme, madlede og oppustethed/småforstoppet. 

 

Er der andre der har oplevet at bløde tidligt i graviditeten uden efterfølgende at ende i en abort? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var gravid med Simon (første barn) blødte jeg lidt efter første graviditets undersøgelse og GU pga irriterede slimhinder.

Og her skete der ikke noget.

 

Der er mange der ser lidt blod i graviditeten uden at det har betydning, men der er også dem der så mister.

Men så længe du ikke har smerter tænker jeg ikke at det behøver at være alarmerende.

 

Uanset er det aldrig sjovt med blod så :kram og :goodluck krydser fingre for en fin stigning til på fredag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo desværre aldrig vide det. Det som dog får mig til at tænke, at du ikke behøver at være meget bekymret er, at det ikke lyder som om at blødningen er konstant? Da jeg mistede holdt det aldrig op med at bløde, da det først var begyndt. Det blødte ikke ret meget, men det stoppede aldrig - så mit umiddelbare bud er, at det irriterede slimhinder, og mit råd er "tålmod og ro" ;) Det var du sikkert aldrig kommet på selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha, nej var jeg nok ikke  :P

 

Jeg ved også godt at jeg ikke rigtig kan gøre til eller fra. 

Det er nok mere visheden som jeg godt kunne bruge - nu. :D 

 

Jeg kan selvfølgelig ikke gøre andet end bare at afvente og se hvad der sker.

 

Mht smerter så er det lette mens-lignende smerter. Blodet er frisk men ikke mørkerødt / brunt. 

 

Jeg håber bare at det er sarte slimhinder der er skyld i det! 

Tak for respons :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget som sart slimhinder. Især fordi blødningen startede efter sex og igen efter en gu.

Milde mens smerter havde jeg helt frem til uge 10 eller sådan noget. Det er fordi det hele vokser. Min lægen sagde at man må gerne mærke at man er gravid, det skal bare ikke gør vildt ondt som i voldsomme mens smerter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i min første graviditet blødte jeg on-off i de første ca. 12-13 uger så det behøver heldigvis ikke betyde noget farligt :) Her anden gang har jeg blødt en smule i starten, også frisk blod men knap så meget som sidst. Første gang frarådte de sex/motion osv de første 20 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har blødt i både 2. Og 3. graviditet uden det har betydet noget.. Der er bare ikke noget at gøre andet end at måle hcg og evt scanne når du kommer længere hen. Kender godt det med at uvisheden er ubehagelig, men når du er så kort henne må du bare væbne dig med tålmodighed.

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i samme båd - har haft en del meget mørk udflåd. Det var helt stoppet i 3 dage og idag har jeg blødt frisk, meget, har fyldt et bind og er godt nok nervøs. Har dog ikke haft nogle store smerter, kun spænden i underlivet.

Håber det bedste for dig! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge fortalte også at hver 3. gravide bløder under en graviditet. 

 

Hvis det ender ud i en abort så vil jeg også langt hellere at der sker tidligt. 

 

Jeg bløder kun når jeg er på toilettet og tørrer mig. Der er intet i trusseindlægget. Men det ændrer jo ikke på at jeg bløder og at det er frisk blod. 

Det er rigtig at jeg intet kan stille op andet end at vente og se :) Også selvom det viser sig at alt er ok, så kan det stadig risikere at gå til grunde senere... 

 

Hvordan tackler I madlede og døgnkvalme? Jeg synes at det er virkelig svært at fungere på arbejdet når jeg konstant har kvalme og jævnligt kaster op. Jeg kan ikke holde noget i mig og kan bedst holde til bare at ligge ned og drikke koldt vand. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram men tvillingerne var kvalmen stor slem jeg levede nærmest af sunlolly og kanelknækbrød i en lang periode,og havde altid lidt mandler i tasken for at have noget i maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik målt hcg ved lægen tirsdag og igen fredag. 

Tirsdag lød den på omkring de 32600 og fredag omkring de 49300.

Så den stiger stødt. Hun er tilfreds, så det er jeg også :) 

Jeg bløder stadig lidt frisk fortyndet blod ind imellem ved toiletbesøg - men holder godt øje... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER