Ihpets-mortilto

Stephi-morens hækle kursus :D

146 indlæg i dette emne

Hva? Var det noget med et hæklekursus?

I er velkomne her selvfølgelig, men hvis der er stemning for det, kan jeg også komme ind mod byen hvis en anden vil lægge hus til.

Jeg er ingen hækleekspert, men kan dog det meste :) Jeg kan lære jer nogle grundlæggende teknikker, eller i kan medbringe den ønskede opskrift og så kan jeg guide jer i forhold til den :D Uanset er det en god ide at medbringe en hæklenål og noget bomuldsgarn :)

Nogen interesserede?

PS jeg tager mig betalt i hyggeligt selskab ;)

Pps: jeg bor i Ringsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er frisk! Har stadig en masse nøgler liggende fra Noahs barsel som jeg aldrig fik lavet noget af...

Ringsted er fint for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også frisk! Kan godt komme til Ringsted hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil SÅ gerne med! Jeg kan godt nok godt hækle, men jeg vil gerne med til hygge alligevel :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æææææv, jeg vil også med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså også gerne med, selvom jeg godt kan hækle i forvejen. Det skader vel heller ikke med flere instruktører?? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også med! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Me toooooo :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også med, men mest for hyggens skyld, hvis det er ok? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også med, men mest for hyggens skyld, hvis det er ok? :unsure

Ej så tror jeg ikke det går, vi skal nemlig slet ikke hygge os :lol

Du skal da mega meget med :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuu! Fedt i gider! Og fedt at der er andre der kan hækle der vil komme, så kan vi sammen hjælpe nybegynderne :D

Jeg tænker en hverdag, tirsdag-fredag er jeg sådan for det meste ledig :)

hvornår kan i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil også gerne med. Men er det overhovedet muligt at komme hjem til dig med offentlig transport? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil også gerne med. Men er det overhovedet muligt at komme hjem til dig med offentlig transport? :unsure

Jeg foreslår at i splejser om en hestevogn :P Ja altså regionaltoget kører lige til Ringsted (du ved dem der kører til Fyn og Jylland ;) ). Og så er der 4 forskellige busser der kører heeeeelt herhjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser lige med, afhængig af datoen og mit overskud hopper jeg måske med (især på hyggedelen ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil også gerne med. Men er det overhovedet muligt at komme hjem til dig med offentlig transport? :unsure

Jeg kan evt have nogen med fra stationen, hvis de kan køre uden autostol. Hvor langt er der, Stephi?

Og kan du måske lige komme med input til hvilken størrelse nål og hvilken slags garn det er smart at medbringe? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTW kan du ikke slette den fantastiske smiley i overskriften? Den gør jeg ikke kan komme ind i tråden uden at skulle helt forfra i forum.

Og som Susanne vil jeg også gerne have fif til hæklenål str mv :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan evt have nogen med fra stationen, hvis de kan køre uden autostol. Hvor langt er der, Stephi?

Og kan du måske lige komme med input til hvilken størrelse nål og hvilken slags garn det er smart at medbringe? ;)

Der er vidst omkring 4 km, 5 måske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTW kan du ikke slette den fantastiske smiley i overskriften? Den gør jeg ikke kan komme ind i tråden uden at skulle helt forfra i forum.

Og som Susanne vil jeg også gerne have fif til hæklenål str mv :glad

Done :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklenål og garn:

Altså man kan jo hækle med alt og dermed bruge forskellige størrelse hæklenåle, men som en start er det en god ide med almindeligt bomuldsgarn. Det kan både være fra søstrene grene, superbrugsen, stof og still (vælg 8/4 ikke 8/8) eller en garnbutik. Til den almindelige tykkelse (4/8) bruger man ca hæklenål 3,0.

Der er masser af mærker hæklenål, men det behøver virkelig ikke være nogen særlig. Min er fra superbrugsen og ganske udemærket. Det eneste jeg vil fraråde er de der sæt man af og til kan købe i netto/Rema med en frygtelig masse hæklenåle i et sæt til ingen penge, made in china, de er altså FOR ringe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hæklenål hedder bare 4mm. Bomuldsgarnet er købt i Kvickly, men har pillet papiret af, så ved ikke hvad det hed. Umiddelbart føltes det dog som om nålen var for stor til garnet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, jeg har ingen bil i hverdagen ... Men når en dag er fastlagt kan jeg lige se hvor besværligt det bliver med det offentlige og så tage stilling. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklenål og garn:

Altså man kan jo hækle med alt og dermed bruge forskellige størrelse hæklenåle, men som en start er det en god ide med almindeligt bomuldsgarn. Det kan både være fra søstrene grene, superbrugsen, stof og still (vælg 8/4 ikke 8/8) eller en garnbutik. Til den almindelige tykkelse (4/8) bruger man ca hæklenål 3,0.

Der er masser af mærker hæklenål, men det behøver virkelig ikke være nogen særlig. Min er fra superbrugsen og ganske udemærket. Det eneste jeg vil fraråde er de der sæt man af og til kan købe i netto/Rema med en frygtelig masse hæklenåle i et sæt til ingen penge, made in china, de er altså FOR ringe.

 

Jeg kan anbefale nålene fra Søstrene Grenes som starter-nåle! :D Mine første var nogle med fladt håndtag af træ derfra. Jeg har lige set de også har fået nogle nye der har form som Clover Amour, men jeg har ikke prøvet dem. :p  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Done :)

Du er en skat :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER