LilleBæbs

Er vi "voksne" nok til at få et barn?

7 indlæg i dette emne

Hej mødre, kommende mødre og alle jer andre.

 

Jeg tilmeldte mig babyklar.dk, fordi jeg er i tvivl om nogle ting, inden jeg skal være gravid.

 

Min kæreste og jeg, har været sammen i 5,5 år. Vi har boet sammen i 4 år. Vi har et (synes jeg selv), sundt og godt forhold. Han har en stor og dejlig familie, uden de store familiekontroverser, og det betyder virkelig meget for mig. For min familie er ikke altid så velfungerende - dog har jeg nogle fantastiske søskende. Har I haft meget brug for jeres familie, da jeres børn kom? Og er der nogle familieforhold, som er blevet ​bedre?

 

Jeg er snart færdig som sygeplejerske, og min kæreste er ufaglært, og arbejder med IT. Han vil gerne læse videre om et par år. Har I nogen erfaring som sygeplejerske og/eller at have skiftende arbejdstider i form af aftenvagter, nattevagter, weekendvagter, osv, med små børn?

 

Som I nok alle sammen ved, tjener sygeplejersker ikke så meget, og min kæreste er jo ufaglært. Derudover har jeg en ret stor studiegæld - som jeg godt nok allerede er i gang med at betale af på. Hvordan har jeres økonomiske situation været, da I fik børn/hvordan er den, når I skal have børn?

 

Vi bor i en lejlighed, hvor vi kun har ét soverum. Har I erfaring med at have et barn i en sådan lejlighed, i de første 3-4 år af barnets levetid, eller er det for småt? Vores lejlighed er egentlig ret stor, med store rum. Men vi har bare ikke det ekstra rum.

​Jeg føler mig bare så ekstremt klar til at lave det her kærlighedsbarn, med ham jeg elsker allermest! Ja, lidt sukkersødt. Men føler samtidig også at det økonomiske, og mit arbejde med dumme arbejdstider, og de andre ting, kan forhindre mig i at være den gode mor, jeg gerne vil være.

 

Hvad tænker I?
​Håber på at nogen vil komme med nogle input. Både dem der allerede er mødre, og dem der tænker på at skulle være det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

velkommen til :)

jeg er sikker på, at I nok skal få det til at fungere :) mange gør det på 2 SU'er, og ingen plads :)

husk I får børnepenge hvert kvatal, forhøjet boligstøtte ved barn/børn og mulighed for friplads eller tilskud til vuggestue/børnehave (se satserne på din kommunes hjemmeside)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med den kloge kvinde foroven :)

Desuden vil jeg sige at uanset hvornår i vælger at få børn, så vil du altid have skiftende arbejdstider som sygeplejerske, men det får du jo heldigvis tillæg for ;)

Jeg tror bare at hvis man ønsker sig det så skal man nok finde en løsning på det hele :kram

P.s mange børn har først sit eget værelse når de starter i skole så jeg tror ikke at pladsen bliver et problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare sige..do it..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver på at lave nr 2 og vi er begge på SU. Vi bor på 65 kvm og det er helt fint. Vi samsover på en hems, så vi har slet ikke noget soverum. Man har en masse billeder af hvordan det skal være inden man får børn, så får man børn og man ændrede mening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil os sige go for it for man kan bare ikke altid planlægge alting når det kommer til børn.

Min mand arbejder mange timer og nat og før vi fik de 2 børn vi har nu troede jeg ikke på jeg ville kunne klare nætterne alene men har nu erfaret hvor meget man kan når man skal! ;-)

Ang det økonomiske så findes der bare så meget fint brugt på markedet at man snildt kan klare sig for relativt få penge hvis ellers man tænker sig lidt om. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Bittebebs ..

Min mand og jeg venter vores første barn og bor i en 2 værelses lejlighed.

Min mand er netop startet på sin ingeniøruddannelse og jeg står i butik så vores indkomst er også.til et begrænset niveau ..

Baby kommer til at sove i soveværelset med os de første par år og så må vi se på boligsituationen når vores barn måske kræver lidt mere plads.

Heldigvis har vi en lille have og terrasse som kun gør at vores bolig føles større om sommeren. Jeg er sikker på at hvis viljen er til en lille bolig og barn samme tid, så kan det sagtens lade sig gøre..

Hvad angår økonomien, så kan du, når.barmet skal i daginstitutioner få tilskud til betalingen. Derudover stiger ens boligstøtte for slet ikke at glemme de kære børnepenge som også kommer ind.

Jeg er helt sikker på at hvis man vil, så kan man absolut godt få det til at fungere.

Det skal hertil siges .. vi har valgt IKKE at gøre brug af studielån men har dem selvfølgelig i baghånden hvis det går helt galt. Vi har også en lille bil så vi er meget priviligerede..

Håber det er et svar du kan bruge :) og held og lykke med projekt baby. Det er fantastisk ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER