Mamalicious

Graviditet og alder

26 indlæg i dette emne

Hejsa med jer

Ville lige høre om der er andre der er i slut 30 erne og prøver at blive gravid. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev mor dagen inden min 39 års fødselsdag i september :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smider lige et link til et par artikler jeg var ret glad for at læse ang fertilitet og alder:


Alder spiller - næsten - ingen rolle når kvinder vil være gravide:


http://www.mx.dk/nyh.../story/28424141


og 


Skru ned for babypanikken - unge og lidt ældre kvinder er næsten lige frugtbare:


http://politiken.dk/...lige-frugtbare/


 


Et andet er så måske den statistiske risiko for abort og misdannelser osv stadig stiger lidt med forældrenes alder.


 

Jeg er 42 og er lige blevet gravid helt uplanlagt. Min mand er lige fyldt 40. Jeg var 38 da jeg fik vores yngste, dengang blev jeg også gravid sådan bare lige... ligesom dengang jeg var 20 og 22 og 30... Så i min verden passer ovenstående artikler meget godt, alderen spiller ikke nogen særlig rolle for fertiliteten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har børn i forvejen og været skilt og alene med mine i 5 år ..

Nu er min mindste 6 år og har for et år siden mødt en fantastisk mand som virkeligt brændende ønsker sig et barn ...

Havde egentligt opgivet at få flere men ja kærlighed og nyt ægteskab der er komplet anderledes får mig til at overveje det igen

Skal vist læse lidt med alder og graviditet ...

Tak for input

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mit første barn da jeg var 36...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 35 og prøver på vårt første barn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 39 ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver snart 40 ...

Jeg blev mor dagen inden min 39 års fødselsdag i september :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige fyldt 33 år og det tog mig knapt to måneder fra jeg stoppede med p piller til jeg blev gravid. Min kæreste har knogleskørhed og har hele sit liv været i behandling med en særlig medicin. Sidst han fik medicin spurgte jeg lægen hvad det mon gjorde ved hans sædkvalitet. De havde så netop, helt tilfældigt , fundet ud af at det forbedrer mandens sæd med op til 80 procent! Så de vil til at give det til barnløse mænd. Men det er jo kun godt for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik barn da jeg var 41. Så alt kan lade sig gøre :kram2

Held og lykke med projektet :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 40 år... Tog den sidste p.pille d. 13. august og har lige testet svagt positiv her til morgen. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 40 år... Tog den sidste p.pille d. 13. august og har lige testet svagt positiv her til morgen. :loveshower

Tillykke :glad hvad nr er det i rækken hvis man må spørge (udfra dit navn)? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 37, da jeg foedte Noah og fylder snart 40 og er ikke faerdig med at faa boern :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :glad hvad nr er det i rækken hvis man må spørge (udfra dit navn)? :)

 

Hvis spiren bliver hvor den er, så vil det være nr. 5  :loveshower

 

Og tak :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis spiren bliver hvor den er, så vil det være nr. 5 :loveshower

Og tak :yay

Skønt :glad krydser fingre for alt er perfekt, det lyder i hvert fald som om du er god til at blive gravid :) jeg venter jo også min 5. og alt går fint trods vores alder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :glad krydser fingre for alt er perfekt, det lyder i hvert fald som om du er god til at blive gravid :) jeg venter jo også min 5. og alt går fint trods vores alder ;)

 

Ei hvor godt - vågnede i nat og blev totalt ramt af er vi for gamle-panik og mon det hele går og hvad med jobbet. Hvad med de 4 andre. Hvad mon folk siger og tænker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ei hvor godt - vågnede i nat og blev totalt ramt af er vi for gamle-panik og mon det hele går og hvad med jobbet. Hvad med de 4 andre. Hvad mon folk siger og tænker?

Jeg kan kun svare for mig selv, alle var ved at besvime af overraskelse :D

 

Det skal nok gå - vi er jo erfarne. Mine unger blev/er ellevilde over en ny lillesøster :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 34 år og mor til 3.. Vi drømmer om at gå i gang med at lave en 4'er.. Meget snart..men eftersom jeg ikke har fået menstruation siden sidste fødsel for 13,5 mdr siden, kan vi ikke rigtig komme igang endnu..så inden jeg har fået menstruation, og inden jeg så blir gravid, og inden jeg føder.. Så kunne godt frygte lidt at jeg når at blive 36+..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 34 år og mor til 3.. Vi drømmer om at gå i gang med at lave en 4'er.. Meget snart..men eftersom jeg ikke har fået menstruation siden sidste fødsel for 13,5 mdr siden, kan vi ikke rigtig komme igang endnu..så inden jeg har fået menstruation, og inden jeg så blir gravid, og inden jeg føder.. Så kunne godt frygte lidt at jeg når at blive 36+..?

 

Frygt ej  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) 

Hejsa med jer

Ville lige høre om der er andre der er i slut 30 erne og prøver at blive gravid. ?

 

Jeg er 40 og skal føde midt Oktober :)

 

Manden fik at vide han ikke kunne på normal vis efter kemo og stråler som teenager og jeg har kun 1 æggeleder efter en graviditet uden for livmoderen for 10 år siden. Så selvom jeg var 39 på det tidspunkt hvor jeg blev gravid, det faktum at vi slet ikke prøvede (for man prøver jo ikke noget man har parkeret under "det kan vi ikke") og på trods af usandsynligt dårlige odds, så skal vi altså ha' en baby lige om lidt :loveshower

 

Jeg tror mere det er et spørgsmål om du har lyst til én til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 33 år og fik min første for knap 11 måneder siden. Fra vi startede med at prøve til hun var født, gik der 6 år, så jeg kan risikere at blive noget ældre inden næste barn skulle komme ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 40 og skal føde midt Oktober :)

 

Manden fik at vide han ikke kunne på normal vis efter kemo og stråler som teenager og jeg har kun 1 æggeleder efter en graviditet uden for livmoderen for 10 år siden. Så selvom jeg var 39 på det tidspunkt hvor jeg blev gravid, det faktum at vi slet ikke prøvede (for man prøver jo ikke noget man har parkeret under "det kan vi ikke") og på trods af usandsynligt dårlige odds, så skal vi altså ha' en baby lige om lidt :loveshower

 

Jeg tror mere det er et spørgsmål om du har lyst til én til :)

 

 

Aj, hvor fantastisk - tillykke med graviditeten  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 40 og skal føde midt Oktober :)

 

Manden fik at vide han ikke kunne på normal vis efter kemo og stråler som teenager og jeg har kun 1 æggeleder efter en graviditet uden for livmoderen for 10 år siden. Så selvom jeg var 39 på det tidspunkt hvor jeg blev gravid, det faktum at vi slet ikke prøvede (for man prøver jo ikke noget man har parkeret under "det kan vi ikke") og på trods af usandsynligt dårlige odds, så skal vi altså ha' en baby lige om lidt :loveshower

 

Jeg tror mere det er et spørgsmål om du har lyst til én til :)

 

Sikke da en livsbekræftende historie  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, hvor fantastisk - tillykke med graviditeten  :loveshower

 

Tusind tak! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER