Ikra

Fadder og gave...

17 indlæg i dette emne

Nå piger..

Jeg er bliver spurgt om jeg vil være fadder til en god venindes dreng...

Jeg har sagt ja og er rigtig glad for æren...

Da vi i sin tid holdte Babyshower gaflede jeg et par ønsker som ikke kom på den officielle ønskeseddel og købte det til dem... :P

blandt andet noget tøj og en rangle snor til at sætte på barnevognen.. Nu tænker jeg så da jeg købte gaverne før jeg blev spurgt om jeg vil være fadder om jeg skal gøre noget andet nu.? Gaven er fra min mand og jeg og det er jo i sig selv fint nok og passer med vores budget.. Men når jeg nu skal være fadder bør jeg så eventuelt snakke med de andre faddere om noget eller skal jeg finde på noget helt for mig selv.?

Hvad tænker I angående budget, hvad har i eventuelt selv oplevet der.?

Og i så fald hvad er den bedste gave i har fået til jeres børn af fadderne..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har givet flag, med indgraveret fødselsdato :)

Blev glad for Leahs fødselstavle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet flag, med indgraveret fødselsdato :)

Blev glad for Leahs fødselstavle..

Ja sådan et har jeg også tænkt... Kan bare ikk finde ud af om det er lidt for meget "budget mæssigt" når vi har købt gaven... Og det flag står på deres ønskeseddel så det er ret risikabelt bare at købe det... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en halskæde med hans stjernetegn eller kadaverskilt?

Vi fik halssmykke med hjerte til min datter og stjernetegn til min søn af den ene fadder.

Jeg har selv givet min niece dagmarkors og og min nevø fik kadaverskilt med navn og fødselsdag da jeg stod fadder til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu du allerede har købt gaverne ville jeg holde fast i dem. Måske ville jeg købe en lille bog oveni med en personlig hilsen indeni. Ellers ville jeg bare gøre lidt ekstra ud af kortet.

Til min niece var jeg gudmor, der gav jeg en kanin bamse med hendes navn på og en bog. Vi blev glad for alle gaver til sønnens dåb, ikke specielt faddernes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ene sæt faddere gav et dåbsrør og det andet sæt gav noget babyservice og tøj = dejlige gaver men ikke sådan "fadder-særlige". Det har jeg slet ikke tænkt over. I min verden behøver gaverne ikke være vildere eller dyrere fordi man er fadder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg har ikke nogen særlig erfaring med faddere og gaver, men jeg kan egentlig godt forstå at du har lyst til at give en særlig ting.

Måske sådan én her kunne være en idé?

 

https://www.minbedstebog.dk

 

Jeg ved godt at det nok er for tidligt rent aldersmæssigt til et dåbsbarn, men den kan jo gemmes. Jeg synes i hvert fald de er rigtig søde og prisen er sådan OK overkommelig (synes jeg) (: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en halskæde med hans stjernetegn eller kadaverskilt?

Vi fik halssmykke med hjerte til min datter og stjernetegn til min søn af den ene fadder.

Jeg har selv givet min niece dagmarkors og og min nevø fik kadaverskilt med navn og fødselsdag da jeg stod fadder til dem :)

God ide.... Hva er er kadaverskilt..? Lyder ikk særlig rart...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg har ikke nogen særlig erfaring med faddere og gaver, men jeg kan egentlig godt forstå at du har lyst til at give en særlig ting.

Måske sådan én her kunne være en idé?

https://www.minbedstebog.dk

Jeg ved godt at det nok er for tidligt rent aldersmæssigt til et dåbsbarn, men den kan jo gemmes. Jeg synes i hvert fald de er rigtig søde og prisen er sådan OK overkommelig (synes jeg) (:

Ja det tror jeg er en god ide...

Det kigger jeg lige lidt på... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din tanke om måske at ville give lidt mere, men personligt tænker jeg ikke at fadderne som sådan behøver give noget "specielt". Det lyder da godt at du allerede har fundet nogle gaver som du ved de kan bruge! Jeg ville nok også, som nævnt tidligere, finde på et eller andet personligt som det ekstra, som kan vise at du er glad for at få lov at være fadder og det betyder noget for dig. Og så ellers holde ved de andre gaver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din tanke om måske at ville give lidt mere, men personligt tænker jeg ikke at fadderne som sådan behøver give noget "specielt". Det lyder da godt at du allerede har fundet nogle gaver som du ved de kan bruge! Jeg ville nok også, som nævnt tidligere, finde på et eller andet personligt som det ekstra, som kan vise at du er glad for at få lov at være fadder og det betyder noget for dig. Og så ellers holde ved de andre gaver :)

Ja...

Og netop pga budgettet tænkte jeg også at jeg gerne ville finde på noget personligt men som ikk nødvendigvis koster en masse eller noget på en gang... Altså sådan en lille oplevelse eller ting hver måned... Som en pakkekalender men så bare en dåbs kalender...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville som fadder ikke give nogen speciel gave ud over den "almindelige" gave til barnedåben, tror heller ikke det overhovedet forventes af forældrene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville som fadder ikke give nogen speciel gave ud over den "almindelige" gave til barnedåben, tror heller ikke det overhovedet forventes af forældrene :)

Jeg ved de eller hvertfald min veninde forventer det lidt - og det ville jeg nok også lidt selv... Hvis nogen er valgt som fadder - er det i min verden en ekstra ære når man får sådan en titel og så kommer man op på linje med bedsteforældre og søskende og de giver lidt mere end andre gæster....

Skal bare finde det helt rigtige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der fundet en løsning.. :)

Jeg endte med at ville lave sådan en personlig bog hvor man udfylder med barnets navn, fødselsdag og så videre..

Det var bare alt for upersonligt og de passede slet ikke.. Derfor endte jeg med at lave min egen bog..

Gik ind på foto cares app og lavede selv en bog hvor jeg skrev historien og satte billeder ind der passede til...

Den er blevet så god... Og så kostede den kun 180kr... For 28 sider med ubegrænset billeder og tekst... :yay

Jeg er tilfreds...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der fundet en løsning.. :)

Jeg endte med at ville lave sådan en personlig bog hvor man udfylder med barnets navn, fødselsdag og så videre..

Det var bare alt for upersonligt og de passede slet ikke.. Derfor endte jeg med at lave min egen bog..

Gik ind på foto cares app og lavede selv en bog hvor jeg skrev historien og satte billeder ind der passede til...

Den er blevet så god... Og så kostede den kun 180kr... For 28 sider med ubegrænset billeder og tekst... :yay

Jeg er tilfreds...

Hvor er du kreativ! Det lyder som en så dejlig gave!:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER