MX4

1 lægebesøg..

23 indlæg i dette emne

Jeg har endnu ikke talt med lægen. Mener egentlig også først de vil se én i uge 8?  Men i morgen skal jeg til lægen med min yngste datter, så regner med lige at sige det til hende, og bede om en tid. 

 

Selv om jeg har været gravid 3 gange før er der godt nok meget om graviditet jeg har glemt. Eksempelvis hvornår man skal til lægen, hvad man må spise og ikke spise osv. Men prøver at læse mig til en del. 

 

Normalt hvis man planlægger en graviditet tager man folin, i et stykke tid inden. Det har jeg jo så ikke fået gjort, men begyndte på det da jeg fandt ud af jeg var gravid, får det gemmen en vitaminpille. Så håber jeg bare det er tidsnok..

 

Hvad med jer andre.. Har i været til 1 lægebesøg, eller fået en tid?  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal først til scanning før jeg skal have tid hos lægen. 

Det er mit første ICSI forsøg og derfor vil de gerne sikre alt sidder som det skal, inden jeg skal til første lægesamtale.

Så er super spændt på det  :kuller

Ellers ved jeg intet om hvornår og hvordan da det er mit første  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved lægen igår, fordi jeg gerne ville tale om min kost og sikre mig at jeg ikke gjorde nogen skade. Jeg fik dog taget en graviditetstest nu jeg var der alligevel.

Jeg skal til graviditetsundersøgelse ved lægen i uge 9 og har fået en tid den 9. juni.

Derudover køber vi os til en tidlig scanning på torsdag den 19. maj, hvor jeg er 6+3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke haft ringet til lægen.

 

Har en SA i uge 7 i bagagen (fra før vi fik vores datter), hvor jeg med det samme, jeg testede positivt, ringede til lægen og fik en laaaang påtale om, at nu skulle jeg jo huske, at det nemt kunne gå galt, at intet var sikkert endnu, og vi ihvertfald ikke skulle fortælle det til noget. Det og selve SA sidder stadig dybt i mig, så lige som ved vores datter, ringer jeg ikke til lægen, før jeg har passeret 6+6, som var der, jeg aborterede  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge ville gerne se mig i uge 8-10, så skal derned på fredag.

Er temmelig spændt, og har heller ikke helt styr på, hvad der egentlig skal ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke haft ringet til lægen.

Har en SA i uge 7 i bagagen (fra før vi fik vores datter), hvor jeg med det samme, jeg testede positivt, ringede til lægen og fik en laaaang påtale om, at nu skulle jeg jo huske, at det nemt kunne gå galt, at intet var sikkert endnu, og vi ihvertfald ikke skulle fortælle det til noget. Det og selve SA sidder stadig dybt i mig, så lige som ved vores datter, ringer jeg ikke til lægen, før jeg har passeret 6+6, som var der, jeg aborterede :blush

Det lyder godt nok barskt! Det var da noget mærkeligt noget at sige. Det er jo noget alle gravide ved og i forvejen kæmper med frygten for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke haft ringet til lægen.

 

Har en SA i uge 7 i bagagen (fra før vi fik vores datter), hvor jeg med det samme, jeg testede positivt, ringede til lægen og fik en laaaang påtale om, at nu skulle jeg jo huske, at det nemt kunne gå galt, at intet var sikkert endnu, og vi ihvertfald ikke skulle fortælle det til noget. Det og selve SA sidder stadig dybt i mig, så lige som ved vores datter, ringer jeg ikke til lægen, før jeg har passeret 6+6, som var der, jeg aborterede  :blush

 

Det lyder godt nok barskt! Det var da noget mærkeligt noget at sige. Det er jo noget alle gravide ved og i forvejen kæmper med frygten for.

Det synes jeg godt nok også lyder som en underlig måde at svare på! Min læge stak lige en finger i jorden, for at fornemme og jeg var glad for graviditeten, og sagde så..  "Tillykke med graviditeten. Så vil jeg rigtig gerne se dig når du er omkring 8-9 uger henne. Det synes jeg var en fin måde. Bekymringerne skal man nok selv sørge for at producere, og har da slet ikke brug for lægens oveni hatten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til læge i næste uge og ha taget blodprøver pga diabetes og er meget spændt på at høre hvad lægen mener. Derud over har jeg også bestilt en tid hos sygeplejersken til blodprøve og vandrejournal - hvis jeg har forsået det rigtigt skal jeg ind til sygeplejersken to gange med en uge imellem. Nu er jeg jo blevet scannet og har snakket med lægen, så jeg tror nok det er sygeplejersken som klarer alt det andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg godt nok også lyder som en underlig måde at svare på! Min læge stak lige en finger i jorden, for at fornemme og jeg var glad for graviditeten, og sagde så..  "Tillykke med graviditeten. Så vil jeg rigtig gerne se dig når du er omkring 8-9 uger henne. Det synes jeg var en fin måde. Bekymringerne skal man nok selv sørge for at producere, og har da slet ikke brug for lægens oveni hatten..

Han var også en meget speciel læge af den gamle skole, men det var ikke lige den melding, jeg havde forventet, netop fordi bekymringerne havde jeg nok af selv i forvejen. Heldigvis var det en anden læge i lægehuset, jeg fik fat i, da jeg aborterede - hun var noget mere menneskelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag ringede jeg til min læge og fortalte at jeg er gravid og at det er et behandlingsbarn, så jeg ikke rigtig vidste om de ville se mig foreløbig. Jeg fandt ikke rigtig ud af om sekretæren forholdte sig til det ned behandling, men hun sagde at så skulle jeg da have en tid til at have lavet vandrejournal. Så nu har jeg en tid til scanning på klinikken d. 8 juni og en tid ved egen læge d. 13 juni. Spændende :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hos lægen for en uge siden, hvor de tager en masse blodprøver, urinprøve og så begynder på vandrejournal.... nøj en masse spørgsmål, om alt muligt mærkeligt - har man allergier, arvelige sygdomme, psykiske lidelser, haft tidligere aborter osv osv... Kunne heldigvis svare nej til de fleste spørgsmål :)

 

Igår fik jeg så indkaldelse til skanninger og første tid hos jordemoder. Er det noget med, at de skanninger ikke sådan lige er at flytte på? 2. skanning ligger nemlig der, hvor vi havde tænkt os at tage på ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hos lægen for en uge siden, hvor de tager en masse blodprøver, urinprøve og så begynder på vandrejournal.... nøj en masse spørgsmål, om alt muligt mærkeligt - har man allergier, arvelige sygdomme, psykiske lidelser, haft tidligere aborter osv osv... Kunne heldigvis svare nej til de fleste spørgsmål :)

Igår fik jeg så indkaldelse til skanninger og første tid hos jordemoder. Er det noget med, at de skanninger ikke sådan lige er at flytte på? 2. skanning ligger nemlig der, hvor vi havde tænkt os at tage på ferie.

Første lægebesøg er en mærkelig omgang af en milliard spørgsmål om alt mellem himmel og jord, og jeg tænkte af og til - hvad pokker skal de bruge den information til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til 1. lægebesøg i fredags - eneste bemærkning er at jeg i uge 20 skal have lavet den der sukkerbelastningsprøve fordi sidste barn var større end 4500 gr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg snakket med lægen.

24/6 blodprøvetagning hos sygeplejesken og 30/6 første lægebesøg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved sygeplejersken for at få lavet vandrejournal i går. Jeg skulle ikke ind til lægen, da hun allerede ved flere lejligheder inden da ( pga blødninger ), havde set mig.

 

Da min mormor sent i livet udviklede type 2 diabetes, formentlig i forbindelse med kraftig vægtøgning, så mente sygeplejersken at jeg i uge 27 skulle ind og have lavet sukkerbelastningstest.

Dette undrer mig, for da jeg for flere uger siden oplyste det for egen læge, mente hun ikke at der var grundlag for en test. Jeg har en normal bmi, spiser sundt og dyrker motion.

Jeg synes at den er lidt langt ude, men altså jeg kan selvfølgelig ligeså godt tage den med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg min vandrejournal i tasken. Det føles lidt vigtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved sygeplejersken for at få lavet vandrejournal i går. Jeg skulle ikke ind til lægen, da hun allerede ved flere lejligheder inden da ( pga blødninger ), havde set mig.

Da min mormor sent i livet udviklede type 2 diabetes, formentlig i forbindelse med kraftig vægtøgning, så mente sygeplejersken at jeg i uge 27 skulle ind og have lavet sukkerbelastningstest.

Dette undrer mig, for da jeg for flere uger siden oplyste det for egen læge, mente hun ikke at der var grundlag for en test. Jeg har en normal bmi, spiser sundt og dyrker motion.

Jeg synes at den er lidt langt ude, men altså jeg kan selvfølgelig ligeså godt tage den med.

Ved min sidste graviditet fik jeg den også lavet kun på den baggrund at min farmor fik type 2 diabetes som gammel. Jeg fik at vide, at det kun var afgørende, at der var konstateret diabetes i familien - hvem, hvad og hvornår var ligegyldigt. Så udover at jeg denne gang vejer 15kg mere på forhånd, forventer jeg også at skulle i sukkerhelvedet igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved sygeplejersken for at få lavet vandrejournal i går. Jeg skulle ikke ind til lægen, da hun allerede ved flere lejligheder inden da ( pga blødninger ), havde set mig.

 

Da min mormor sent i livet udviklede type 2 diabetes, formentlig i forbindelse med kraftig vægtøgning, så mente sygeplejersken at jeg i uge 27 skulle ind og have lavet sukkerbelastningstest.

Dette undrer mig, for da jeg for flere uger siden oplyste det for egen læge, mente hun ikke at der var grundlag for en test. Jeg har en normal bmi, spiser sundt og dyrker motion.

Jeg synes at den er lidt langt ude, men altså jeg kan selvfølgelig ligeså godt tage den med. 

 

 

Ved min sidste graviditet fik jeg den også lavet kun på den baggrund at min farmor fik type 2 diabetes som gammel. Jeg fik at vide, at det kun var afgørende, at der var konstateret diabetes i familien - hvem, hvad og hvornår var ligegyldigt. Så udover at jeg denne gang vejer 15kg mere på forhånd, forventer jeg også at skulle i sukkerhelvedet igen.

Man bestemmer jo selv om man tager imod de undersøgelser man blir tilbudt. Jeg valgte sidst jeg var gravid at sige nej i første omgang, og i stedet sørge for at få tjekket min urin for sukker jævnligt. Det endte så med sukker i urinen, sukkerbelastningstest og graviditetssukkersyge. Det er vigtigt at finde ud af om man får graviditetssukkersyge, for de fleste har ingen symptomer, men det kan være skidt for baby hvis det ikke bliver opdaget. Det tænker jeg man skal afveje imod det ubehag man har ved at skulle bruge en formiddag på at drikke sukker vand 1-2 gange i løbet af graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er det første samtale med lægen imorgen. Godt nok lidt spændt på at se hvad der sker og hvad han/hun siger til min hofte der allerede er begyndt at gøre ondt :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er det første samtale med lægen imorgen. Godt nok lidt spændt på at se hvad der sker og hvad han/hun siger til min hofte der allerede er begyndt at gøre ondt :/

Krydser fingre for dig i dag :kiss 

Jeg har haft lidt trykken nederst i lænden - håber ikke for dig, at din hofte gør konstant ondt? Kan forestille mig det ikke må være så rart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

heldigvis ikke konstant, men den er der ofte. Så virkelig ikke rart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved læge igår og få lavet vandrejournal så nu er det helt virkeligt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første lægebesøg overstået. I bund og grund bare en masse snak og udfyldelse af en frygtelig masse papirer. Svarene på mine blodprøver var også kommet retur. Negativ på syfilis, klamydia og HIV (som forventet), jeg har haft røde hunde, og urinprøve viste ikke blærebetændelse. Jeg har stadig ikke haft lussingesyge, så hvis der bliver udbrud af det i datterens dp, skal jeg følges med nogle ekstra blodprøver og eventuelt ekstra skanninger hos en gynækolog. Fik målt blodtryk og var på vægten (oh ve oh skræk), hvilket desværre betyder, at jeg skal have glykosebelastningstest to gange, men det klarer jeg nok. Vi snakkede kort om NF og muligheden for et dårligt resultat pga min alder. Lægen anbefalede at få snakket om, hvad vi vil, men jeg er ikke så meget i tvivl om, at vi selvfølgelig tager imod moderkagebiopsi, hvis resultatet er skidt. Lægen fortalte, at mine blodprøver så rigtig fine ud, så der var i hvert fald ikke noget i dem, der kunne trække ned. Nu venter vi så på indkaldelse til NF. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER