Posted January 12, 2017 46 minutes ago, Stella Nutella said: Ih stort tillykke med fødslen k87fyn! Vores skønne lille Eleonora kom til verden i dag kl 12.04. Hun vejer 3310 gram og måler 52 cm. Født 40+2 ved akut kejsersnit efter en fødsel der trak i langdrag og blev ualmindelig rædselsfuld med koblede veer. Stort tillykke med jeres lille pige Øv med aks og hård fødsel, men håber du har det godt og kan nyde din guldklump Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 12, 2017 On 10/1/2017 at 1:25 PM, Saga74 said: Tænker på dig søde On 10/1/2017 at 1:29 PM, Stella Nutella said: Stort tillykke med din lille søn Skruk! Tusind tak On 10/1/2017 at 3:16 PM, FruKirslev said: Stort tillykke med din søn skruk Håber det forløb sig godt uden for mange problemer Tusind tak On 10/1/2017 at 5:25 PM, Finemor said: Kæmpe tillykke med din søn Skruk Håber at vi må høre lidt om ham og forløbet når du har overskud til det. Tusind tak Jeg kommer ikke til at fortælle om forløbet herinde, da det var meget voldsomt, så det vil jeg ikke skrive om og risikere at skræmme andre Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 13, 2017 8 hours ago, Stella Nutella said: Ih stort tillykke med fødslen k87fyn! Vores skønne lille Eleonora kom til verden i dag kl 12.04. Hun vejer 3310 gram og måler 52 cm. Født 40+2 ved akut kejsersnit efter en fødsel der trak i langdrag og blev ualmindelig rædselsfuld med koblede veer. Tillykke med jeres fine datter. Håber du kommer dig hurtigt det lyder hårdt Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 13, 2017 9 hours ago, Stella Nutella said: Ih stort tillykke med fødslen k87fyn! Vores skønne lille Eleonora kom til verden i dag kl 12.04. Hun vejer 3310 gram og måler 52 cm. Født 40+2 ved akut kejsersnit efter en fødsel der trak i langdrag og blev ualmindelig rædselsfuld med koblede veer. Kæmpe tillykke med prinsessen, men øv med den hårde fødsel. Håber at du er okay Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 13, 2017 8 hours ago, skruk said: Tusind tak Jeg kommer ikke til at fortælle om forløbet herinde, da det var meget voldsomt, så det vil jeg ikke skrive om og risikere at skræmme andre Det lyder godt nok ikke rart. Håber at er okay. Var det ikke dig der sådan frygtede at baby var for lille? Hvor stor er han? Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 13, 2017 idag for 40 uger siden fik jeg taget æg ud og befrugtet. Vild rejse og lige om lidt har jeg ham i hænderne! på mandag har han været i min mave i 40 uger. så synes det er ved at være på tide han ikke er derinde mere slet slet ikke utålmodig mere, heldigvis i lidt bedre humør idag end igår. Stakkels mand og dyr at de skal finde sig i mig Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 On 1/13/2017 at 8:48 AM, Finemor said: Kæmpe tillykke med prinsessen, men øv med den hårde fødsel. Håber at du er okay Tak! Og ja det er jeg - personalet var bare så sødt og kompetent. Hvilket nok også gjorde oplevelsen bedre :)) og så er Eleonora bare det hele værd! Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 Vi klør på med amning men hun har behov for så meget mere endbhvad jeg pt kan give ( råmælk i mindre doser ) at hun lige nu får lidt modermælkserstatning hver 2.-3. Time. Inden hun får det, lægger jeg hende til først det ene bryst i 15-20 min og så det andet. Men hun bliver hurtig hidsig hvis det så går langsomt fra hun slipper min bryst til mme kommer hun lå sådan her efter en spisning og synes det stemte perfekt overens med scanningsbilledet Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 2 hours ago, Stella Nutella said: Vi klør på med amning men hun har behov for så meget mere endbhvad jeg pt kan give ( råmælk i mindre doser ) at hun lige nu får lidt modermælkserstatning hver 2.-3. Time. Inden hun får det, lægger jeg hende til først det ene bryst i 15-20 min og så det andet. Men hun bliver hurtig hidsig hvis det så går langsomt fra hun slipper min bryst til mme kommer hun lå sådan her efter en spisning og synes det stemte perfekt overens med scanningsbilledet Åh! Jeg håber for jer at amningen vil lykkedes når mælken løber til. Neeeej hvor det ligner! Hvor er det skægt Tror det var igår at jeg netop tænkte på at jeg glæder mig til at sammenligne scanningsbillede med min lillemand. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 Hvor er hun da bedårende Stella Håber snart der er mælk så du selv kan fuldamme. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 3 minutes ago, Saga74 said: Hvor er hun da bedårende Stella Håber snart der er mælk så du selv kan fuldamme. Tak! Hvor langtid tror du der kan gå før der er nok ? Hun spiser som en voksen mand ..... Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 50 minutes ago, Stella Nutella said: Tak! Hvor langtid tror du der kan gå før der er nok ? Hun spiser som en voksen mand ..... Åh jeg tror det ville gå stærkere hvis I stoppede med at give erstatning og du bare kunne ligge hud mod hud og amme alt hvad hun vil - jo mere hun sutter ved brystet jo bedre stimuleres din mælkeproduktion og desto hurtigere løber mælken til. 3-5 dage er vist normalt før mælken løber til, men indtil da får hun jo råmælk som også har meget stor næringsværdi, så det burde ikke være nødvendigt at give tilskud så meget. Jeg vil anbefale ammenet.dk som har mange gode wiki sider om hvordan man giver amningen de bedst mulige betingelser. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 54 minutes ago, Saga74 said: Åh jeg tror det ville gå stærkere hvis I stoppede med at give erstatning og du bare kunne ligge hud mod hud og amme alt hvad hun vil - jo mere hun sutter ved brystet jo bedre stimuleres din mælkeproduktion og desto hurtigere løber mælken til. 3-5 dage er vist normalt før mælken løber til, men indtil da får hun jo råmælk som også har meget stor næringsværdi, så det burde ikke være nødvendigt at give tilskud så meget. Jeg vil anbefale ammenet.dk som har mange gode wiki sider om hvordan man giver amningen de bedst mulige betingelser. Fuldstændig enig Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 Hmm.. Hvordan er det nu med blødning Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 43 minutes ago, skruk said: Hmm.. Hvordan er det nu med blødning Den skal være aftagende. Den må ikke pludselig blive kraftigere. Der må godt være klumper op til str hønseæg. Fik jeg at vide. Den første uge kan du kontakte dit fødested ved tvivl. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 3 hours ago, Saga74 said: Den skal være aftagende. Den må ikke pludselig blive kraftigere. Der må godt være klumper op til str hønseæg. Fik jeg at vide. Den første uge kan du kontakte dit fødested ved tvivl. Den var nærmest stoppet efter en uge, men de sidste to dage er der kommet en del frisk blod Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 1 hour ago, skruk said: Den var nærmest stoppet efter en uge, men de sidste to dage er der kommet en del frisk blod Her kommer og går det også lidt, men det er så små mængder. Hvis du pludselig bløder frisk blod, i hvert fald hvis det er en del (JM til hørescreening sagde "på størrelse med en hånd") tænker jeg du skal kontakte læge. Håber det er harmløst Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 14, 2017 58 minutes ago, Saga74 said: Her kommer og går det også lidt, men det er så små mængder. Hvis du pludselig bløder frisk blod, i hvert fald hvis det er en del (JM til hørescreening sagde "på størrelse med en hånd") tænker jeg du skal kontakte læge. Håber det er harmløst Tusind tak, søde jeg ser lige an lidt endnu det er aftaget her til aften Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 15, 2017 On 1/14/2017 at 0:06 PM, Saga74 said: Åh jeg tror det ville gå stærkere hvis I stoppede med at give erstatning og du bare kunne ligge hud mod hud og amme alt hvad hun vil - jo mere hun sutter ved brystet jo bedre stimuleres din mælkeproduktion og desto hurtigere løber mælken til. 3-5 dage er vist normalt før mælken løber til, men indtil da får hun jo råmælk som også har meget stor næringsværdi, så det burde ikke være nødvendigt at give tilskud så meget. Jeg vil anbefale ammenet.dk som har mange gode wiki sider om hvordan man giver amningen de bedst mulige betingelser. At stoppe med mme er desværre ikke en mulighed. Men nu er vi nede på ét supp. til mit i nat ! det begynder endelig at give en hel del mere så forhåbentlig kan jeg snart mætte hende uden mme! <3 Vi er så vanvittigt forelskede i hende ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 15, 2017 Takker for de mange hilsner. Her går det ganske okay, amningen kører og vi lærer hinanden bedre og bedre at kende. Dog var der store tudedag i går. Fødslen gik i gang af sig selv, jeg vågnede klokken fem om morgenen med veer, gik i aktiv fødsel klokken 15, og fødte klokken 18:55... Så det gik pænt hurtigt. Og til slut, stor tillykke til Stella. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 20, 2017 Så kom vores lille Magne til verden igår Kl 11:50, 41+3. Vandet gik samme dag kl. 4:45 og derefter kom veerne ellers bare. Var ankommet på sygehuset 9:10 og var allerede 7 cm åben Vi har det alle godt, han er dog noget mindre end vi lige havde regnet med. 48 cm og 3460 gram Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 20, 2017 14 minutes ago, FruKirslev said: Så kom vores lille Magne til verden igår Kl 11:50, 41+3. Vandet gik samme dag kl. 4:45 og derefter kom veerne ellers bare. Var ankommet på sygehuset 9:10 og var allerede 7 cm åben Vi har det alle godt, han er dog noget mindre end vi lige havde regnet med. 48 cm og 3460 gram Årh hvor er han fin stort tillykke med ham. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 21, 2017 2 hours ago, FruKirslev said: Så kom vores lille Magne til verden igår Kl 11:50, 41+3. Vandet gik samme dag kl. 4:45 og derefter kom veerne ellers bare. Var ankommet på sygehuset 9:10 og var allerede 7 cm åben Vi har det alle godt, han er dog noget mindre end vi lige havde regnet med. 48 cm og 3460 gram Stort stort tillykke! Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 21, 2017 Eleonora tager 2 ok lange lure eftermiddag og tidlig aften. Sådan 2-2,5 time inden hun igen vil ammes. Men fra 23 / 00 og HELE natten hænger hun stort set i mine bryster. Hun falder flere gange hen efter en mælkekoma men når jeg så lægger hende fra mig bliver hun straks ulykkelig - og det eneste der kan trøste hende er selvfølgelig en hygge-babs jeg er SÅ træt Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 21, 2017 7 hours ago, Stella Nutella said: Eleonora tager 2 ok lange lure eftermiddag og tidlig aften. Sådan 2-2,5 time inden hun igen vil ammes. Men fra 23 / 00 og HELE natten hænger hun stort set i mine bryster. Hun falder flere gange hen efter en mælkekoma men når jeg så lægger hende fra mig bliver hun straks ulykkelig - og det eneste der kan trøste hende er selvfølgelig en hygge-babs jeg er SÅ træt Sådan var det også her i starten. Der kom lige så stille lidt længere søvn stræk i løbet af natten og nu hun er 1 måned har hun et par gange sovet 5-6 timer i træk. Vi starter dog stadig med klynge amning nogle timer mellem 21-01 agtig. Jeg kan kun anbefale liggende amning om natten og en lur eller to med baby i løbet af dagen. Share this post Link to post Share on other sites