MrsMe

Smalltalk...

956 indlæg i dette emne

Glæder I jer også allerede til barsel? Jeg kan vitterligt ikke vente til det bliver november!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kunnet mærke liv hver dag i lidt over en uge. Og synes faktisk det er blevet ofte de sidste dage :)

 

Jeg er så heldig at kunne gå på barsel otte uger før, så starter barsel d 8/11. Synes der er vildt kort tid til - alt det jeg skal nå på arbejde inden. Og er lige kommet fra sommerferie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har bare studiet at tænke på og jeg er så træt om eftermiddagen så læsningen er hård at kæmpe sig igennem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit, det er jo lige om straks I skal på barsel. Jeg går først fra til jul  :boo

 

Men ok, jeg har jo heller ikke termin før sidst i januar, og som privat ansat har man kun barsel fra fire uger før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sparker / slår virkelig meget her til morgen. Flere gange så meget mod min blære at jeg laver et lille hop på stolen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu også kun 4 ugers barsel inden baby kommer, men tror desværre det ender med jeg bliver sygemeldt før  :unsure bliver ihvertfald snart en deltidssygemelding, chefen har allerede spurgt om jeg ikke synes det ville være en god ide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hjemmegående og ifht graviditet er det i hvert fald rart at kunne tage de hensyn jeg har brug for og hvile når jeg har behov. Mit "arbejde" er når pigerne kommer hjem fra skole og bh, at være sammen med dem og sørge for aftensmad osv, så jeg prøver så vidt muligt at få hvilet først på eftermiddagen, ellers er det svært at hænge sammen sidst på dagen syns jeg. Jeg har den største respekt for jer som går på arbejde under mere eller mindre hele graviditeten. Selv hvis man har få gener er det hårdt for kroppen at gro et lille menneske.

 

Jeg er så spændt på hvordan julen blir i år  :7himmel jeg veksler mellem at håbe lillesøster kommer inden juleferien og at hun venter til efter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har nu også kun 4 ugers barsel inden baby kommer, men tror desværre det ender med jeg bliver sygemeldt før :unsure bliver ihvertfald snart en deltidssygemelding, chefen har allerede spurgt om jeg ikke synes det ville være en god ide

Åh nej dog søde! Hvad da?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er blanketten med anmeldelse af graviditet afleveret på lønkontoret. Det føles lige pludselig meget mere virkeligt - meget mere endeligt... på en eller anden måde er det mere endeligt, at barslen venter om et par måneder...

 

Desuden er der måske fundet en barselsvikar til mig - også meget pludseligt. Hun er egentlig ansat i praktik i en anden afdeling (som jeg laver en del opgaver for) med henblik på løntilskud. Men hun ender formentlig som min barselsvikar i stedet. Synes det lige pludselig er gået stærkt, men det er da dejligt, at hun så kan blive sidemandsoplært af mig i 1-2 måneder, inden min barsel. Det gør jo overgangen meget nemmere.

 

 

Og så går det også fremad med maven. Hidtil har man ikke kunne se, om jeg bare havde taget på, eller om der var en grund til det - ihvert fald hvis man ikke vidste, at jeg er gravid.

Nu er jeg endeligt ved at nå dertil, hvor der er ingen tvivl... :)

Det er altså sjovere, at folk ikke er i tvivl, om man er gravid, og ikke tænker, om man bare har taget lidt på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej dog søde! Hvad da?

desværre bækkenløsning, har i denne uge været på deltid, men tror desværre jeg skal sygemeldes helt  :unsure

 

har været til fyssen og synes slet ikke det hjælper på det, plus det er begyndt at blive værre de sidste par dage.

synes det har været og stadigvæk er svært at erkende det gør ondt til at jeg ikke kan klare at arbejde. Får dårlig samvittighed overfor mine kollegaer at de pludselig står med ekstra arbejde, men de er heldigvis super søde og støtter mig og ønsker mig det bedste og enige i at jeg burde sygemeldes. Men i mit åndsvage lille hoved føler jeg også bare at jeg ikke er stærk nok og derfor skal sygemeldes, at jeg ikke kan det samme som tusindvis af andre kvinder kan. Også derfor jeg ikke har gjort noget ved det før nu, fordi jeg ikke vil virke svag  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

desværre bækkenløsning, har i denne uge været på deltid, men tror desværre jeg skal sygemeldes helt  :unsure

 

har været til fyssen og synes slet ikke det hjælper på det, plus det er begyndt at blive værre de sidste par dage.

synes det har været og stadigvæk er svært at erkende det gør ondt til at jeg ikke kan klare at arbejde. Får dårlig samvittighed overfor mine kollegaer at de pludselig står med ekstra arbejde, men de er heldigvis super søde og støtter mig og ønsker mig det bedste og enige i at jeg burde sygemeldes. Men i mit åndsvage lille hoved føler jeg også bare at jeg ikke er stærk nok og derfor skal sygemeldes, at jeg ikke kan det samme som tusindvis af andre kvinder kan. Også derfor jeg ikke har gjort noget ved det før nu, fordi jeg ikke vil virke svag  :(

Kære du, du må ikke være så hård ved dig selv, du kan jo ikke gøre for du har bækkenløsning og den blir virkelig ikke bedre af at du presser dig selv, det kan udvikle sig til at blive rigtig slemt når det starter så tidligt. Pas på dig selv og tag den sygemelding og de gode råd du kan bruge. Om man får bækkenløsning handler jo bl.a om hormoner og ikke om man er stærk eller svag :kram2

 

Mine råd er drop fysioterapien og find en god zoneterapeut, det har givet mig meget bedre virkning når jeg har haft det slemt. Sov med en pude mellem benene og undgå bevægelser der gør ondt, sørg for at mixe hvile med aktivitet. Og så er mælkeprodukter berømte for at danne slim i leddene som kan medvirke til at forværre smerterne, så skær ned hvis du kan, det kan være det hjælper. En sidste ting jeg har brugt i denne graviditet og muligvis grunden til at jeg endnu ikke er så slemt plaget af bækkensmerter som jeg "plejer" når jeg er gravid er nogle homeopatiske dråber der hedder Bambus Comp. Det kan godt være det er noget hokuspokus, men for mig har en forebyggene dosis i hvert fald muligvis været medvirkende til at holde smerterne væk - og det er ikke så dyrt, ca 100,- kr for en flaske der holder ca 2 mdr. Hvis det er placebo effekt syns jeg stadig mine penge er godt brugt der. 

 

Well du bad ikke om råd men brug dem hvis du har lyst. Pas på dig selv og "god bedring" hvis det overhovedet er muligt inden fødslen at det går den bedre vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

desværre bækkenløsning, har i denne uge været på deltid, men tror desværre jeg skal sygemeldes helt :unsure

har været til fyssen og synes slet ikke det hjælper på det, plus det er begyndt at blive værre de sidste par dage.

synes det har været og stadigvæk er svært at erkende det gør ondt til at jeg ikke kan klare at arbejde. Får dårlig samvittighed overfor mine kollegaer at de pludselig står med ekstra arbejde, men de er heldigvis super søde og støtter mig og ønsker mig det bedste og enige i at jeg burde sygemeldes. Men i mit åndsvage lille hoved føler jeg også bare at jeg ikke er stærk nok og derfor skal sygemeldes, at jeg ikke kan det samme som tusindvis af andre kvinder kan. Også derfor jeg ikke har gjort noget ved det før nu, fordi jeg ikke vil virke svag :(

Æv hvor lyder det hårdt :(

Hvordan føles det bækkenløsning for dig?

Går nemlig også til Fys pga smerter i bækkenet.

Her er det primært mit haleben, lidt i lænden, hofter og så stråler det ned i det ene lår.

Jeg sover med 3 puder der støtter og gør ved og vender mig hver time ca da det er umuligt at ligge for længde.

På studiet kan jeg ikke sidde ned eller stå op llænge af gangen - så det veksler jeg konstant imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover med en stor ammepude og gjort det længe efterhånden. Men den sidder lige oppe og omkring hofteskålen. Den stråler ikke som sådan, kun hvis jeg presser mig selv for meget og så er det oftest musklerne det går ud over. Kan heller ikke sidde oprejst forlænge eller bare stå. Så halvt ligger i sofaen med ammepude som støtte og benene op på bordet, det er den eneste stilling jeg kan bruge i længere tid. Skal dog huske at rejse mig en gang imellem ellers føles det som om jeg låser fast :D

Tusind tak for råd saga, de kan altid bruges :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:oops så blev der købt uld for 800 kr til lillebrøster :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:oops så blev der købt uld for 800 kr til lillebrøster :badgirl

Nå da, hvad har I købt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå da, hvad har I købt? :)

Alt i uld:

2 langærmede bodyer str 56

5 undertrøje bodyer 56

4 heldragter med fødder str 56

Og 2 stk leggings str 56

:blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køber I kun tøj i uld / uldblandinger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køber I kun tøj i uld / uldblandinger?

Nej, det er primært til at have indenunder og nattøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt det tøj jeg har fra Lilly er stort set bomuld - men hun er jo også født i august. Jeg strikker undertrøjer i silke-uld til baby som hun skal ha på inde under. Og min skønne moster strikker trøje, huer og vanter og futter i lækker babyuld, mine evner rækker ikke helt til pæne ting så det er så dejligt. Men umiddelbart tænker jeg kun hun skal ha det på når vi går ud, hvis hun er kold indendøre får hun dynen om sig eller kommer i strækvikle er min plan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også kun købt få uldbodyer ( uld/silke ) og ellers rayon, bomuld etc. Derudover har vi købt uldundertøj ( ærmeløse bodyer ) som hun kan have under :)

Uldkøredraft, strømper, huer etc.

Tænker også at hun jo er i en varm lejlighed og ellers ligger hun under / på dyne, tæppe etc. Og på os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også kun købt få uldbodyer ( uld/silke ) og ellers rayon, bomuld etc. Derudover har vi købt uldundertøj ( ærmeløse bodyer ) som hun kan have under :)

Uldkøredraft, strømper, huer etc.

Tænker også at hun jo er i en varm lejlighed og ellers ligger hun under / på dyne, tæppe etc. Og på os :)

Grunden til at jeg er så vild med uld er at det også er temrpraturregulerendd ;) Im bruger også uld om sommeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ ja det er også derfor vi vil have voksien med ulddyne og undertøj samt få uldbodyer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også kun købt få uldbodyer ( uld/silke ) og ellers rayon, bomuld etc. Derudover har vi købt uldundertøj ( ærmeløse bodyer ) som hun kan have under :)

Uldkøredraft, strømper, huer etc.

Tænker også at hun jo er i en varm lejlighed og ellers ligger hun under / på dyne, tæppe etc. Og på os :)

 

 

^ ja det er også derfor vi vil have voksien med ulddyne og undertøj samt få uldbodyer :)

Det lyder som virkelig lækre ting at gå efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er positiv overrasket over hvor meget lækkert baby og børnetøj der findes! Og faktisk til helt ok priser.

Håber at hun kan passe str 56 lidt tid :D

Hvor mange sæt ( heldragter og bodyer ) tænker I er passende i str 56?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER