MrsMe

Smalltalk...

956 indlæg i dette emne

Hvor lyder det dejligt Finemor! 

 

Jeg har lige købt en Voksi Classic til 999 kr på pixizoo.dk! 

Så tilfældigvis et opslag omkring det her supertilbud på FB. Begrænset antal og at det kun var til i aften det gjorde sig gældende. 

Min kæreste var næsten lige mødt ind i aften/nattevagt så ham kunne jeg ikke være sikker på at høre fra i god tid, så jeg måtte træffe et valg! Havde lavet en top 3 og den første var udsolgt da jeg nåede til betaling! Så røg den næste og det var først mit 3.valg der kunne gå igennem. 

Jeg fik lidt sved på panden til sidst :D 

Perfekt med en besparelse på 1200 kr! Vi havde ellers tænkt at finde en kønsneutral så vi kunne bruge den igen hvis vi nu fik en dreng engang. Men - nu må han affinde sig med en smule lilla for :D 

nat_pur.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er den fin Frika (ej jeg kan ikke helt få mig til at kalde dig frikadelle haha) - det lyder som et kup! Hvis I får brug for drengefarver engang kan man faktisk godt selv sy nyt betræk til sådan en hvis man kan lidt med en symaskine, det ved jeg Vinnus som er bruger på BK har gjort. Og ellers har den jo en ret god salgsværdi som brugt, sådan en fin mærkevare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går en travl uge i møde nu, jeg skal både ha besøg af en sundhedsplejerske fra sårbart team (eller hvad det nu hed), og til scanning og fødselslæge på Skejby sygehus. Desuden skal vi til møde i børnehaven med en talepædagog som har testet Lilly, og jeg skal ha begge pigerne med til zoneterapi og få behandling. Jeg er ellers ikke ret mobil længere, så det blir lidt udfordrenede at skulle ud og med bus osv, men jeg må jo hvile bagefter. Jeg har desvære en del smerter i lænd/bækken/iskias og mange plukveer hvor nogle af dem gør ondt, hver dag. På positiv siden er baby meget aktiv og min mand omsorgsfuld når det gælder. Jeg er rigtig spændt på hvordan det går med baby når vi skal på Skejby på torsdag.

 

Hvordan går det med jer andre ladies and babies? Er der nogen af jer der har været eller snart skal til JM igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

42 minutes ago, Saga74 said:

Jeg går en travl uge i møde nu, jeg skal både ha besøg af en sundhedsplejerske fra sårbart team (eller hvad det nu hed), og til scanning og fødselslæge på Skejby sygehus. Desuden skal vi til møde i børnehaven med en talepædagog som har testet Lilly, og jeg skal ha begge pigerne med til zoneterapi og få behandling. Jeg er ellers ikke ret mobil længere, så det blir lidt udfordrenede at skulle ud og med bus osv, men jeg må jo hvile bagefter. Jeg har desvære en del smerter i lænd/bækken/iskias og mange plukveer hvor nogle af dem gør ondt, hver dag. På positiv siden er baby meget aktiv og min mand omsorgsfuld når det gælder. Jeg er rigtig spændt på hvordan det går med baby når vi skal på Skejby på torsdag.

 

Hvordan går det med jer andre ladies and babies? Er der nogen af jer der har været eller snart skal til JM igen?

Ja vi er ret vilde med det her kup! 

God ide med selv at sy hvis vi får en dreng engang - ellers må han bare have lidt forståelse for vores gode besparelse :D 

 

Puha, jeg forstår dig virkelig godt. Jeg har også mange plukveer  - dog gør mine ikke ondt. Jeg har dog svært ved at stå ordentlig oprejst når de står på da livmoderen nu fylder en del mere. Der skal virkelig ikke meget til. Når jeg cykler, går på trapper, tager en opvask etc. 

 

Mit bækken er også af h til. 

Kan ikke løfte noget med bare en smule belastning uden at det virkelig gør ondt i bækkenet. Det drejer sig efterhånden om det hele. Haleben, hofte, lyske, skambenet etc. 

Jeg har svært ved at gå ordenligt. Ligge ned uden at skulle vende mig ( i smerte ) konstant. Stå. Sidde. Cykle etc. 

Dog forsøger jeg at holde mig lidt igang alligevel. Jeg laver dog væsentlig mindre end før. Hvilket også er lidt af en kamel at sluge. 

Det påvirker også det sociale liv. Jeg kan ikke tage ud at spise, i biografen etc. da jeg efter kort tid får meget ondt i halebenet. Jeg kan heller ikke tage ud at shoppe eller bare gå en tur med en veninde uden at det skal tages på dagen for at se hvordan mit bækken har det. 

Så der er skåret ret meget ned på det. Tager kun til det allervigtigste. 

Vi var til et phd forsvar forleden og jeg måtte opgive og kun komme til receptionen bagefter. Det var virkelig ærgerligt og selvom jeg ved at der er forståelse fra deres side, så føles det bare lidt som en dårlig undskyldning at have ondt i bækkenet/halebenet... Selvom det jo ikke er. 

Der er en del udfordringer synes jeg. Så 3 mdr til termin føles lidt langtid... 

 

MEN - hun trives virker det til. 25ugers tjekket gik forrygende og hun er meget aktiv. Og det er det vigtigste :) 

Jeg skal til glukosebelastningstest og have influ. vaccine på tirsdag.

 

Saga, hvor meget hviler du i løbet af dagen? Synes efterhånden at jeg er oppe på flere timer sammenlagt... Det gør absolut en forskel. Men tænker på hvordan det dog ikke skal ende når der nu er 3 mdr igen ! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan godt føles som langt til mål med alt det besvær :( det "plejer" at være værst de sidste 4-6 uger.

 

Jeg er somregel afsted med Lilly på cykel om morgenen og nogengange går jeg endda i Føtex bagefter, men jeg er holdt op med at købe tunge varer det er kun småting nu, resten får vi leveret. Bagefter ligger jeg nok ned en times tid inden frokost. Om eftermiddagen sover jeg 1-2 timer efterhånden. Jeg sover ret dårligt om natten for smerter og tisse ture  så jeg har brug for luren. Så er jeg sammen med pigerne når de kommer hjem, min mand henter. Og laver mad hvis kræfterne rækker. Jeg ligger ned mellem 18-19 og så putter vi Lilly. Og så er jeg som regel i seng ved 21 tiden selv om jeg sjældent sover før 23.30 men baby skal altid mosle rundt der og jeg sover på kontoret så der er tid til lidt snak og evt en film med manden. Op igen 6.30 og forfra :) det er ca min hverdag. Det blir til en del timer på langs men jeg kan ikke holde til andet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 hours ago, Frikadellen said:

Hvor lyder det dejligt Finemor! 

 

Jeg har lige købt en Voksi Classic til 999 kr på pixizoo.dk! 

Så tilfældigvis et opslag omkring det her supertilbud på FB. Begrænset antal og at det kun var til i aften det gjorde sig gældende. 

Min kæreste var næsten lige mødt ind i aften/nattevagt så ham kunne jeg ikke være sikker på at høre fra i god tid, så jeg måtte træffe et valg! Havde lavet en top 3 og den første var udsolgt da jeg nåede til betaling! Så røg den næste og det var først mit 3.valg der kunne gå igennem. 

Jeg fik lidt sved på panden til sidst :D 

Perfekt med en besparelse på 1200 kr! Vi havde ellers tænkt at finde en kønsneutral så vi kunne bruge den igen hvis vi nu fik en dreng engang. Men - nu må han affinde sig med en smule lilla for :D 

nat_pur.jpg

Sådan en var jeg også så super heldig at få fingerne i, valgt den med pink for :-D   999 kr. så bliver det bare ikke billigere :-D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget af en besparelse på voksipose :) Vi er ikke rigtig kommet igang med at købe udstyr endnu, men skal meget snart igang for alvor (bare ikke næste weekend, hvor vi skal til venners bryllup). Igår fik vi en masse tøj og sengetøj med fra min søster, som vi på et tidspunkt have gennemgået - der er både små og større størrelser. Det bliver nok ikke nødvendigt for os at købe ret meget tøj selv, men mon ikke vi køber noget alligevel :)

 

Det lyder som om, at jeg er er en af de heldige. Jeg har hele vejen igennem kun haft smågener - fx døjer jeg en del med mavesyre, men det er da til at overkomme.

Jeg er stadig næsten fuldt mobil - jeg går stadig til styrketræning og zumba. Til styrketræning sørger for at at styrke bækken og lænd. Til zumba kan jeg dog ikke rigtig hoppe, og har ikke kunnet det længe, men små hop kan jeg godt.

Og så går det ikke at sidde foroverbøjet - nogle dage er værre end andre. Det gælder om at være hurtig til at tage sokker på, for lillepigen kan altså ikke lide at blive mast sammen. Hun fylder mere og mere, men det skal hun jo også. Desuden er min mave stadig ikke en af de store, selvom der er sket rigtig meget den sidste måned.

 

Vi skal til fødselsforberedelse imorgen. Er spændt på, hvad de fortæller os.

Ugen efter skal jeg både til jordemoder og glukosetest. Glæder mig ikke ligefrem til den glukosetest, men jeg kunne jo bare have holdt mund med, at min mormor havde sukkersyge - det er eneste grund til, at jeg skal igennem det. På den anden side er det jo rart at få det tjekket, hvis nu...

Og så er der kun fire uger, til jeg starter barsel. Kan slet ikke forstå, at det er så tæt på. Det bliver virkelig mærkeligt ikke at skulle afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Lillelilje33 said:

Sådan en var jeg også så super heldig at få fingerne i, valgt den med pink for :-D   999 kr. så bliver det bare ikke billigere :-D 

 

Nej det var helt fantastisk! Det røg godt nok også hurtigt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, k87fyn said:

Det er noget af en besparelse på voksipose :) Vi er ikke rigtig kommet igang med at købe udstyr endnu, men skal meget snart igang for alvor (bare ikke næste weekend, hvor vi skal til venners bryllup). Igår fik vi en masse tøj og sengetøj med fra min søster, som vi på et tidspunkt have gennemgået - der er både små og større størrelser. Det bliver nok ikke nødvendigt for os at købe ret meget tøj selv, men mon ikke vi køber noget alligevel :)

 

Det lyder som om, at jeg er er en af de heldige. Jeg har hele vejen igennem kun haft smågener - fx døjer jeg en del med mavesyre, men det er da til at overkomme.

Jeg er stadig næsten fuldt mobil - jeg går stadig til styrketræning og zumba. Til styrketræning sørger for at at styrke bækken og lænd. Til zumba kan jeg dog ikke rigtig hoppe, og har ikke kunnet det længe, men små hop kan jeg godt.

Og så går det ikke at sidde foroverbøjet - nogle dage er værre end andre. Det gælder om at være hurtig til at tage sokker på, for lillepigen kan altså ikke lide at blive mast sammen. Hun fylder mere og mere, men det skal hun jo også. Desuden er min mave stadig ikke en af de store, selvom der er sket rigtig meget den sidste måned.

 

Vi skal til fødselsforberedelse imorgen. Er spændt på, hvad de fortæller os.

Ugen efter skal jeg både til jordemoder og glukosetest. Glæder mig ikke ligefrem til den glukosetest, men jeg kunne jo bare have holdt mund med, at min mormor havde sukkersyge - det er eneste grund til, at jeg skal igennem det. På den anden side er det jo rart at få det tjekket, hvis nu...

Og så er der kun fire uger, til jeg starter barsel. Kan slet ikke forstå, at det er så tæt på. Det bliver virkelig mærkeligt ikke at skulle afsted.

Præcis samme årsag til at jeg skal til glukosebelastningstesten! Min mormor udviklede type 2 diabetes på sine gamle dage. 

 

Men, der er jo en minimal men reel risiko for at jeg udvikler det - så det er jo nik meget godt :)

 

Troede at det var tirsdag jeg skulle - men har lige opdaget at det allerede er i morgen kl 8.. 

 

Dejligt for dig at du fortsat er så mobil at  du kan træne ! Gid det var mig. Håber at det fortsætter sådan for dig igennem resten af graviditeten! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk at der ikke er langtid til 3. Trimester... synes godt nok tiden alligevel er fløjet afsted!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29 minutes ago, Frikadellen said:

Præcis samme årsag til at jeg skal til glukosebelastningstesten! Min mormor udviklede type 2 diabetes på sine gamle dage. 

 

Men, der er jo en minimal men reel risiko for at jeg udvikler det - så det er jo nik meget godt :)

 

Troede at det var tirsdag jeg skulle - men har lige opdaget at det allerede er i morgen kl 8.. 

 

Dejligt for dig at du fortsat er så mobil at  du kan træne ! Gid det var mig. Håber at det fortsætter sådan for dig igennem resten af graviditeten! :)

Jeg satser på at fortsætte med at træne så meget, som jeg kan. Mon ikke jeg bliver lidt mere besværet, jo større maven bliver. Det siges jo også, at god form er godt for både fødslen og baby.

Jeg føler virkelig med jer, som allerede er mere eller mindre immobile. Nogle dage må det virkelig føles som om, at der er rigtig lang tid tilbage :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, Frikadellen said:

Tænk at der ikke er langtid til 3. Trimester... synes godt nok tiden alligevel er fløjet afsted!

Nå ja, det er jo allerede imorgen, at jeg går ind i 3. trimester... Synes virkelig tiden går stærkt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget mangler I til baby? Og hvordan med jeres personlige "deadline" for hvornår I gerne vil have at det skal være klar?

Synes hele tiden der er noget jeg kommer i tanke om at vi skal have købt -  selvom jeg selvfølgelig sagtens at vi har fået købt en stor del. 

Vi er ved at rydde det værelse ( som pt. er P's kontor ) og få lavet lidt om i stuen så han kan få en lille arbejdsplads og vi skal have noget mere opbevaring da alle vores bøger stort set har stået på kontoret.

Først der kan vi gøre hendes værelse klar. Hun skal sove ved os, men vi vil gerne lave pusleplads og tøjopbevaring etc derinde - så i led med det vil vi så bare have det hele på plads ( så godt som muligt ). 

Vi mangler følgende: 

Voksi bæreplade, Pusletaske, Autostol, Uro, Sengerand, Babynest, hendes møbler og seng samt de tilhørende småting som lamper, hylder, billeder etc., altanbarnevogn samt madras og lagen. En smule tøj og stofbleer. 

Det vil vi gerne have færdigt senest engang i slut nov / start dec. 

Vi skal kun have lavet en smule om i soveværelset - men det er noget P snildt kan klare selv såfremt jeg skulle blive endnu mere immobil eller måske endda føde engang i december ( 7-9-13 for det ikke lige sker ).

 

Jeg véd godt at der er 3 måneder til termin. Men synes alligevel at der er en del ting der skal på plads og detaljerne vil jeg gerne gå og hygge mig med at få købt. Og så går tiden altså hurtigt. December måned kunne også være rar bare at bruge på hygge og ikke så meget "stress" over hvad vi skal have på plads :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber vi er klar i starten af december med det hele - og senest midt i december.  Det er i hvert fald sådan i mit hoved. Der skal tasken til sygehuset også stå klar, hvis vi skal afsted med kort varsel. Vi mangler ikke at købe ret meget, det er mest ting som skal tages op fra kælderen og ses efter, gøres rent, vaskes osv og det er jo noget jeg (med lidt hjælp) kan gøre lidt ad gangen. Så ingen redebygger panik her. :)

Frika der er jo en del af det du nævner som sagtens kan vente til efter fødslen - jeg tænker du måske skal have nogle lister med det nødvendige og så det som kan vente lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har også sat et lille kryds ud for det som i teorien kan vente. Men P har et lidt travlt skema - så vi vil så vidt muligt gerne have det ordnet inden hun kommer og vi får en ny hverdag. 

Jeg tror også på at vi sagtens kan nå det inden. 

Jeg kan godt lide at planlægge og afslutte projekter. Det samme kan P. Så vi har begge behovet for at have det klar inden hendes ankomst :) 

Han skal i praksis i Herning fra januar / februar af. Dvs at vi for første gang i meget lang tid har weekenderne sammen. Dem vil vi gerne, så vidt det er muligt, have "Projektfri" - så jo mere vi kan få styr på inden, jo mere tid til hinanden ( os 3 sammen ) har vi :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 hours ago, Frikadellen said:

Hvor meget mangler I til baby? Og hvordan med jeres personlige "deadline" for hvornår I gerne vil have at det skal være klar?

Synes hele tiden der er noget jeg kommer i tanke om at vi skal have købt -  selvom jeg selvfølgelig sagtens at vi har fået købt en stor del. 

Vi er ved at rydde det værelse ( som pt. er P's kontor ) og få lavet lidt om i stuen så han kan få en lille arbejdsplads og vi skal have noget mere opbevaring da alle vores bøger stort set har stået på kontoret.

Først der kan vi gøre hendes værelse klar. Hun skal sove ved os, men vi vil gerne lave pusleplads og tøjopbevaring etc derinde - så i led med det vil vi så bare have det hele på plads ( så godt som muligt ). 

Vi mangler følgende: 

Voksi bæreplade, Pusletaske, Autostol, Uro, Sengerand, Babynest, hendes møbler og seng samt de tilhørende småting som lamper, hylder, billeder etc., altanbarnevogn samt madras og lagen. En smule tøj og stofbleer. 

Det vil vi gerne have færdigt senest engang i slut nov / start dec. 

Vi skal kun have lavet en smule om i soveværelset - men det er noget P snildt kan klare selv såfremt jeg skulle blive endnu mere immobil eller måske endda føde engang i december ( 7-9-13 for det ikke lige sker ).

 

Jeg véd godt at der er 3 måneder til termin. Men synes alligevel at der er en del ting der skal på plads og detaljerne vil jeg gerne gå og hygge mig med at få købt. Og så går tiden altså hurtigt. December måned kunne også være rar bare at bruge på hygge og ikke så meget "stress" over hvad vi skal have på plads :)

Jeg har det på samme måde. 

jeg ved med hensyn til tøj, så har vi alt. vi arver en masse fra min svigerinde, men det at jeg ikke har det i hænderne eller liggende føles det ikke virkeligt endnu.

ellers det eneste vi som sådan mangler er værelset der skal ryddes op og nogle få møbler skal købes og fåes hjem fra forskellige steder vi også arver fra.

så skal vi have købt en masse stofbleer og autostol

og selvfølgelig en barnevogn, men den tænker vi også bliver en brugt en.

men jeg håber/regner stærkt med at have det hele samlet start dec. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, vi har ikke nogen fast deadline, men jeg tænker, at der snart skal til for alvor at ske noget.

 

Indtil videre har vi bestilt barnevogn. Vi havde egentlig planlagt at købe en brugt, men manden startede nyt arbejde for en uge siden, hvorfor økonomien ser noget bedre ud, og så blev barnevognen altså opgraderet til en demo model fra butik og blev bestilt for en uge siden.

Badekar fik jeg i fødselsdagsgave for nylig.

Puslebord behøver vi ikke købe - det fulgte med huset, da vi købte det (sælger fra dagplejemor) :)

Den kommende morfar bygger en vugge, som kan hægtes på siden af sengen.

Og så har vi arvet en masse tøj (og mener virkelig en MASSE) fra min søster, som vi fik med hjem i lørdags. Der er tøj op til str. 110, så indtil videre skal vi have gang i et større sorteringsarbejde, for det er jo de små størrelser, vi skal bruge først. Jeg håber, lillepigen kommer til at kunne lide lilla og lyserødt, for det er der altså meget af... :) Dertil arver vi barnevogn til institution, klapvogn, tremmeseng, sengetøj, dyner og andre gode ting.

Dertil er vi tæt på at bestille en autostol via nettet. Nogen der har erfaringer med babyaisle.eu??

Det er ca. hvor langt vi er nået, så vi mangler en del. Om et par uger eller tre tænker jeg, at vi skal en tur til Flensborg, hvor der virkelig skal købes ind - babyalarm, en flaske hvis nu jeg ikke kan amme, puslepude og meget andet...

 

Ang. det kommende børneværelse skal vi beslutte, om det skal være det ene eller det andet. Vi har to værelser, hvor det ene vender mod syd og haven, hvilket giver god varme, når hun engang skal sidde og lege på værelset. Det andet værelse vender mod nord og indkørslen, hvilket jo gør det køligere at sove. Hvad ville I vælge??

Uanset om det bliver det ene eller det andet, skal der ikke gøres så meget. Nogle møbler skal bæres ud, skabe skal tømmes (kan hurtigt få det flyttet til skabe andre steder i huset), og så nyt gulvtæppe.

 

Dertil skal vi have ny vaskemaskine og tørretumbler, hvilket bliver købt på torsdag, hvor der er køtilbud. Vores nuværende vaskemaskine er 5 kg, hvilket jeg nok ikke kommer langt med, når lillepigen kommer. Og vores tørretumbler larmer, så derfor bliver den også skiftet.

 

Det blev til et langt indlæg... :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk lidt lettet over at høre at vi ikke er de eneste med en del på listen :D

Det er en blanding af kontrolfreak/planlægningsgenet og redebyggertrangen der fylder en hel del! 

 

Hvor lyder det godt med en masse arvet tøj! Vi har ikke arvet særlig meget. Kun 2 af mine veninder har piger - resten har drenge. Og den ene har børn på 5 og 6 år. Hun troede at tøjet var mere velholdt end hvad det er - så der var meget der blev sorteret fra :) Men, vi hygger også lidt med at få købt tøj til hende. Jeg synes i hvert fald at det er enormt skønt! Og synes at vi har gjort nogle rigtig gode kup indtil videre!

 

Tænker at vi måske kan lave et emne / tråd senere mht indretning af babyværelse / inspiration? Jeg glæder mig til at gå og nusse med det - og kan med garanti godt bruge lidt inspiration og input fra andre i samme situation :)

 

Det samme når vi falder over gode tilbud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte fx denne uldkøredragt i Coop.dk til 300 kr i str 62. Samt hjelm, vanter og futter til 200 kr i str 56/62. Forhåbentlig kan hun så passe det i lidt længere tid :) 

Det synes vi var en super fin pris og det er så lækker blødt! 

 

 

 

friends-heldragt-i-merinould-graa-brun-str-56-92.jpg

friends-hue,-futter-og-luffer-i-merinould-graa-brun-str-56-62-80-92.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også et planlægningsgen af de helt store, så det er faktisk mærkeligt, at jeg ikke har fået købt mere indtil videre. Men tiden går jo stærkt, og nogle ting ved vi, hvad skal være, så det kan hurtigt købes.

 

Min nevø og niece har simpelthen SÅ meget tøj og så legetøj. Drengedelen har fætteren arvet, så min søster er glad for, at vi skal have en pige, for så kan de også komme af med pigedelen. Meget af tøjet er mærkevarer, og selvom kvalitet og penge ikke altid hænger sammen, så er der ihvert fald meget tøj, som overhovedet ikke er slidt. Vi har fundet en smule tøj, som vi tror slet ikke er blevet brugt. Det kan alle selvfølgelig komme ud for, men der er bare helt enormt meget!! Så selvom vi da nok kommer til at købe noget tøj selv, så bliver det vist mere af lyst end nødvendighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæden var kort over bedstevenindens graviditet. Hun fandt ud af at hun var gravid forrige søndag ca 7 uger henne. Fortalte mig det i torsdags, og fredag morgen begyndte hun at styrtbløde og derefter at få smerter. Tilbragte hele fredagen på akutmodtagelsen hvor de troede at hun enten var ved at abortere eller var gravid udenfor livmoderen. Hele weekenden gik på sofaen med smerter og blødning inden hun mandag kunne blive videre udredt.  Graviditeten sad i venstre æggeleder pga. gammelt arvæv og blev fjernet mandag aften. 

Kæft det har været hårdt! Jeg har simpelthen været så bekymret og haft så ondt af dem og har grædt meget. Ikke mindst mandag hvor jeg bare havde en total offdag. Dagen jeg ellers havde talt ned til pga 100 dage til termin som jeg ville have markeret med en glad facebookstatus med et mavebillede, som jeg ellers ikke gør i. Men lysten var der ikke. Plus jeg ikke følte at jeg kunne gøre det over for hende. Jeg er generelt rigtig bange for at dele min graviditet med hende, som hun ellers har taget utrolig stor del i, men jeg vil ikke gøre ondt værre. Kæft hvor er det svært. Specielt fordi vi ses så sjældent, så jeg kan ikke mærke hvordan hun har det.

Derudover blev min svigerinde opereret for kræft mandag. Hun skulle have gode chancer men man ved aldrig. Mor til tre små børn.

Så da min storebror ringede idag og fortalte at hans gravide kone begyndte at bløde i morges var jeg bare færdig! Selv lang tid efter at han havde fortalt at de havde været til scanning og at baby har det godt kunne jeg slet ikke få hold i det igen.

Men lillemand har det godt og er dejligt aktiv, hvilket jeg kun kan nyde på trods af det hele. Faktisk føler jeg indimellem at han prøver at trøste mig. Fjollet ikke?  Men mit moderhjerte smelter.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Fine :kram2 sikke nogle  historier, jeg kan godt forstå hvis du er helt rystet. Hvor er det synd for din veninde. Krydser fingre for at din svigerinde klarer den og at din brors og konens lille spire er en lille keeper trods lidt blod.

 

Kærligheden mellem mor og barn kan noget særligt :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til vækstscanning og kontrol på Skejby sygehus i dag - det var et dejligt kig ind til vores smukke lille babypige, og gode nyheder, for hun er fuldstændig gennemsnitlig i størrelsen: 1285g blev hun vurderet til :wub Jeg er 28+1 i dag. Scanningsjordemoderen var så sød at vise os nogle billeder i 3D og vi var enige om at hun ligner sin søster, det blir så fantastisk at se hende om ca 12 uger. Mine blodsukre ligger også flot og velreguleret, så mit håb om at vi først skal se hende til januar er tændt igen. Selv om jeg har ondt vil jeg helst lade hende vente i mavsen til hun er helt færdig.

 

Mht smerterne sagde fødselslægen at han var sikker på det er bækkenløsning og at jeg skal tage panodil til natten, 2stk 3x daglig i mindst en uge, og se om det kan hjælpe lidt. Jeg har ellers været tilbageholdende med at tage noget, men nu prøver jeg som lægen siger. Jeg kunne virkelig godt bruge lidt bedre nattesøvn for det sammen med smerterne suger alt mit overskud både fysisk og psykisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 hours ago, Saga74 said:

Åh Fine :kram2 sikke nogle  historier, jeg kan godt forstå hvis du er helt rystet. Hvor er det synd for din veninde. Krydser fingre for at din svigerinde klarer den og at din brors og konens lille spire er en lille keeper trods lidt blod.

 

Kærligheden mellem mor og barn kan noget særligt :biglove 

Tak Saga :kram2Din besked varmede meget. Min veninde har sagt ja tak til besøg i morgen. Det bliver godt at se hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Saga74 said:

Jeg har været til vækstscanning og kontrol på Skejby sygehus i dag - det var et dejligt kig ind til vores smukke lille babypige, og gode nyheder, for hun er fuldstændig gennemsnitlig i størrelsen: 1285g blev hun vurderet til :wub Jeg er 28+1 i dag. Scanningsjordemoderen var så sød at vise os nogle billeder i 3D og vi var enige om at hun ligner sin søster, det blir så fantastisk at se hende om ca 12 uger. Mine blodsukre ligger også flot og velreguleret, så mit håb om at vi først skal se hende til januar er tændt igen. Selv om jeg har ondt vil jeg helst lade hende vente i mavsen til hun er helt færdig.

 

Mht smerterne sagde fødselslægen at han var sikker på det er bækkenløsning og at jeg skal tage panodil til natten, 2stk 3x daglig i mindst en uge, og se om det kan hjælpe lidt. Jeg har ellers været tilbageholdende med at tage noget, men nu prøver jeg som lægen siger. Jeg kunne virkelig godt bruge lidt bedre nattesøvn for det sammen med smerterne suger alt mit overskud både fysisk og psykisk.

Sikke nogle dejlige nyheder. Jeg håber at du får lov til at bage hende færdig. Og håber virkelig også at Panodilerne kan give dig lidt ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER