Barbamama

Kan I inspirere mig til 1 års fødselsdagsgave? :)

25 indlæg i dette emne

Fra mig og Brian (og evt Valdemar, hvis han ikke giver noget "selv") til Elisabeth. :)

Jeg har en lang række ønsker til den "perfekte" gave, og jeg indrømmer gerne, at nogle måske er fjollede og måske kan jeg også slække på dem, hvis vi finder det helt rigtige. Men lad os få svesken på disken og sige det som det er:

- Det skal være legetøj (vistnok ufravigeligt krav fra B men også mit ønske)

- Gerne noget, der i et eller andet omgang kan overleve hele barndommen (uden at det dog behøver at være aktuelt i hele barndommen) og ses tilbage på som noget hyggeligt

- Gerne noget med en vis volumen (Jeg drømmer om en lidt stor pakke, det er lidt hyggeligt ^_^)

- Gerne lidt på "niveau" med Valdemars første fødselsdagsgave fra os (En politiscooter fra Dantoy), så ikke noget voldsomt, unikt og mega dyrt, gerne lidt klassisk. (Omvendt gider jeg ikke være slave af, at hun ikke må få noget "bedre". Valdemar skal nok få en god gave også ;))

- Og så selvfølgelig noget, hun bliver glad for :D

Jeg havde selv et par ideer, men synes de falder lidt til jorden:

- Dukkehus fra Le Toy Van. Jeg ELSKER de huse. Men måske er det mere en gave til en 2, 3, 4 eller 5-årig, end en 1-årig. Omvendt så HAR hun tydeligt interesse i dukker.

- Den klassiske røde dukkevogn fra KREA. Superfin. Men meget en gåvogn, og hun fik en gåvogn fra os til jul og så bliver jeg sådan lidt, aaaaarhhhh... Men omvendt er det jo ikke bare en gåvogn men også vitterligt en dukkevogn :chin:

- BRIO dukkevogn. Det er jo helt klart en dukkevogn og ikke en gåvogn og de er SÅ fine. Men som med dukkehuset, tænker jeg, at hun nok egentlig er for lille.

Vi har joket om, at nu hvor V fik politiscooteren fra dan toy, så kunne E få prinsesse scooteren, men jeg er ikke fan. Jeg har ikke lyst til at låse mig fast i at scooteren er 1års gavEN herhjemme, synes ikke at hendes gave skal være en "kopi" af Vs, og jeg tvivler på at hun motorisk er klar til at bruge den, når hun er et år.

B er lidt hooked på en dukke og det er jo ret klassisk, men jeg aner ikke hvilken det skulle være (Hun har en Rubens) og tænker igen nemt at det ville være mere egnet som gave senere.

Elisabeth har en tydelig forkærlighed for bamser, så det er jo fristende at gå med det, men hun har allerede ret mange, både små søde og charmerende og nogle ret store.

Bum bum, nogle bud? :) Hvad gav I jeres 1-årige (datter)? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gav Amilia en gyngehest i træ og en wheely bug. Begge dele bliver brugt flittigt. Hun fik også et legekøkken i træ fra IKEA og en rød trædukkevogn. Dukkevognen og køkkenet blev brugt med det samme, ligesom gyngehesten og gør det stadig nu 6 mdr efter. Wheely buggen er først lige kommet i spil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode bud, men der bliver det tydeligt at E er lillesøster. :P Vi HAR et legekøkken, vi HAR en wheely og vi HAR en gyngehest. :blush Og ja ja, det er Valdemars, men E må gerne låne det, og så er jeg ikke så lun på at have to... :chin:

Og dukkevogn jaaaaeh... Jeg er bare lidt skeptisk, når hun også fik en vogn i julegave fra os... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline fik ikea køkken af os til sin et års fødselsdag.

Hvad med

en dukkeseng

Duplo- der er en masse skønne med Disney prinsesser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var jeg helt enig med dig i kravet om at det skulle være legetøj. :)

Vi gav Freya et hoppedyr, to legekufferter og en puttekasse formet lidt som en løve fra Djeco. De to sidste har været et kæmpe hit stort set fra start. Hoppedyret tog vel lige 1.5 måned før hun sådan rigtig forstod, hvordan man skulle gøre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af ting der ikke er nævnt fik Vitus bl.a. en Noahs ark som han har leget meget med. Og af os en smash the cake - ikke legetøj men hyggeligt ;)

Ellers måske noget bobles, en tegneplade, bøger - Vitus blev hurtigt vild med mimbo jumbo. Stablekasser/klodser i vogn feks. Hmm....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Legemad i træ :)

Camille har MASSER af legemad i plastik, og det er bare træls - så nu ønsker begge piger sig i træ.. Det holder længe, og de kan bruge det mange år i fremtiden :)

Fx sådan noget her:

https://www.znoopy.dk/shop/legemad-i-trae-1678p.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa fik Brio dukkevognen i julegave af min mor da hun var halvandet, altså Melissa var ;) Den var et hit og er et hit :)

Nu er I ikke ude i de større beløb, men både Milan og Melissa har fået biler af min mor i 1-års fødselsdagsgave. Melissas den fineste lyserøde Hello Kitty bil der kan køre forlæns og baglæns. Milan fik den smarteste sportsvogne der har mp3 afspiller med mulighed for selv at overføre musik derpå, den er fjernstyret og kan køres manuelt at børnene selv. Prisen for dem var fuldstændig identisk - det var nemlig min mors krav ;)

Af os fik Melissa prinsessescooteren, Milan fik så et bold-legesæt der er et hit hos både ham og Melissa :) Vi har nemlig den røde scooter - og den bruger Milan stadig ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam fik Dantoy scooteren af os og elskede den fra dag 1 (og gør stadig), men det kan du vist ikke bruge til så meget :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes dukkehuset er en rigtig god ide! Jeg kan huske mine gamle naboer da jeg var barn havde et stort dukkehus og det var et hit i mange år. Måske kan hun ikke lege rigtigt med det endnu, men hun kan jo stadig kigge på/mærke på møbler, dukker osv.

Det mine naboer havde var med gamle lamper med lys i.. Jeg bliver helt nostalgisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med dukkevognen fra smallstuff? Eller deres dukkesenge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav IKEAkøkkenet, men ja det dur jo ikke :chin:

Hvad med en sandkasse til terrassen? En dukkeseng?

Og så synes jeg den røde dukkevogn er så fin og jeg ser helt klart min egen ikke-eksisterende pige gå med sådan en :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dukkehuset, en 3 hjulet rød cykel, en sandkasse... mange muligheder...

 

Her fik Sigrid en dukke, af andre fik hun en 2 hjulet gåcykel, børneservice og bestik og andre men mindre ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har netop købt en chicco lænestol til Tobias og ville ønske han havde fået den tidligere han blir 1 1/2 i weekenden..og den stol hitter bare ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie fik i 1 års fødselsdagsgave og jul (samme måned ;) )

 

3 hjulet klassisk Winther cykel med lad

En Vilac formel 1 racer gå bil i rød

Kread dukkevogn

IKEA legekøkken

Legemad (både træ og plastik)

Min rør og føle bøger

Mimbo Jimbo tykke bøger

Disney bøger

Duplo prinsesser

Klatre/gynge stativ med rutsjebane og sandkasse (først sat op her ved 17 måneder)

Djeco tusser til babyer (GENIALE!!!)

Djeco magneter med bondegårdsdyr

Hjemmestrik

 

Alle tingene nogle hun er vilde med og leger godt med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En stor sækkestol som begge unger (og forældre) kan tumle i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har netop købt en chicco lænestol til Tobias og ville ønske han havde fået den tidligere han blir 1 1/2 i weekenden..og den stol hitter bare ;-)

Den er også et kæmpe hit herhjemme. Også hos de store børn der også gerne ligger i den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med sådan en tegne-tavle, altså dem der står op man kan tegne med kridt på? Hun kan måske ikke bruge den fra start, men rimelig hurtigt tænker jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres forslag :balloons Jeg læser og tænker og tænker...

Har nok faktisk mest lyst til at købe et dukkehus, men tænkte jo at hun var for lille, men nogle af jeres forslag er hun umiddelbart lige så meget for lille til... Så måske skal jeg bare gå med dukkehuset :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Uh så lige det her:

http://www.br.dk/vores-kategorier/babylegetoej-og-legetoej-til-smaa-boern/legesaet-til-babyer-og-smaa-boern/fisher-price-little-people-hus-med-lyd?id=895859&vid=117917

Det er ikke så smukt som Le Toy Van, men til gengæld måske mere babyvenligt :D Jeg er fristet :chin:

Albert er i hvert fald virkelig glad for little People, han har brugt enormt meget tid på det fra ca 10 mdr - så jeg tænker, at det er hit til en 1 års fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert er i hvert fald virkelig glad for little People, han har brugt enormt meget tid på det fra ca 10 mdr - så jeg tænker, at det er hit til en 1 års fødselsdag :)

Super! Valdemar har også noget af det og har været glad for det, så måske er det endda noget, de kan lege sammen med :biglove

Jeg endte med at købe det, det føltes bare som det helt rigtige :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En pukylino! Liff er så meget FAN!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En pukylino! Liff er så meget FAN!

Uh den kunne godt havne på ønskesedlen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh den kunne godt havne på ønskesedlen :)

Liff er en lille lort i str. 80 og hun passer en str. 1år perfekt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER