Barbamama

Anbefal et løbehjul

22 indlæg i dette emne

Vi tænker at købe et løbehjul til Valdemar, men jeg synes virkelig det er en jungle! Hvad er ordentligt, hvad er smart, hvad kører godt, er 3 hjul et hit?

Jeg er ikke sippet med om der er Disney eller lignende på, men jeg vil være ked af at få købt noget bras. Omvendt håber jeg lidt at kunne holde prisen max omkring 500 (er det realistisk?)

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke anbefale noget, for jeg har ingen erfaring ;) men jeg drømmer om det lyseblå Puky løbehjul til William (til næste år først) som er næsten i bunden på denne side: http://www.cykelpartner.dk/legecykler-loebehjul-waveboards-m-m/loebehjul/loebehjul-til-boern_9757_10050_9668~c.htmlhelt i bunden finder du også lidt tekst om forskellen på løbehjul :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har det her (og fik det for et år siden, da hun var knap 3,5 år).

http://www.br.dk/vores-kategorier/leg-paa-hjul-loebehjul-rulleskoejter-og-andet/loebehjul/atlanta-loebehjul-aluminium?id=625721&vid=211668

Det kører godt, virker robust og kan klappes sammen.

Jeg ville aldrig købe et med 3 hjul.

Det ligner i hvert fald en god kvalitet :) Jeg studser bare over, at der står fra 6 år? Det afskrækker mig nok lidt :unsure

Jeg er helt på skjoldet med tre hjul. Jeg synes, det virker sådan... Babyet? Og er bange for, at det bliver træls og kedeligt. Men Brian er varm på 3 hjul og jeg vil jo også gerne, at V ikke falder og mister interessen fordi det er for svært :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner i hvert fald en god kvalitet :) Jeg studser bare over, at der står fra 6 år? Det afskrækker mig nok lidt :unsure

Jeg er helt på skjoldet med tre hjul. Jeg synes, det virker sådan... Babyet? Og er bange for, at det bliver træls og kedeligt. Men Brian er varm på 3 hjul og jeg vil jo også gerne, at V ikke falder og mister interessen fordi det er for svært :unsure

Det var måske en anelse højt i styret til Anna i start, men hun kørte altså fint på det. Og mange af 'de små' virker underlødige ift.

Jeg tror ikke han vælter. Så kører han bare langsomt i starten. Og hvis han vælter, så går det ikke så stærkt og det er jo sådan de lærer.

Og jeg tror, at det var løbehjulet og løbecyklens fortjeneste, at Anna bare satte sig direkte op på en rigtig cykel, da hun var 3 år og 7 mdr og kørte som den naturligste ting i verden! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke anbefale noget, for jeg har ingen erfaring ;) men jeg drømmer om det lyseblå Puky løbehjul til William (til næste år først) som er næsten i bunden på denne side: http://www.cykelpartner.dk/legecykler-loebehjul-waveboards-m-m/loebehjul/loebehjul-til-boern_9757_10050_9668~c.htmlhelt i bunden finder du også lidt tekst om forskellen på løbehjul :)

Uh det ser faktisk også lækkert ud :super Valdemar har en grøn puky løbecykel, så jeg ved at puky hitter, men jeg tænker lidt om det bliver "kedeligt" med endnu en puky, for de ligner jo ikke sådan helt fx løbehjulene fra Atlanta (og de ligner dem som V har pillet ved mange gange i butikkerne...).

Super med forklaring i bunden :super Jeg blev dog ikke sådan meget klogere af det :chin: 3 hjul = lettere at holde balancen, ja. Men bliver det så også sværere at køre hurtigt? Træner det motorikken dårligere? Hvad er ulempen? :chin: De skriver 3 hjul er til mindre børn og nybegyndere. Og V er jo snart 4 (og ikke særligt lille) men han ER jo nybegynder :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt et Frost løbehjul til Filippa i gave til hendes fødselsdag i juni. Er spændt på hvad hun siger men har gode grunde ikke erfaringer endnu ;)

Desværre har løbecyklem ikke haft den effekt på Filippa som Susanne beskriver. Hun er meget usikker og kan ikke cykle selv på cykel med støttehjul endnu (bliver 5 til juni). Vi burde nok også være bedre til at øve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var måske en anelse højt i styret til Anna i start, men hun kørte altså fint på det. Og mange af 'de små' virker underlødige ift.

Jeg tror ikke han vælter. Så kører han bare langsomt i starten. Og hvis han vælter, så går det ikke så stærkt og det er jo sådan de lærer.

Og jeg tror, at det var løbehjulet og løbecyklens fortjeneste, at Anna bare satte sig direkte op på en rigtig cykel, da hun var 3 år og 7 mdr og kørte som den naturligste ting i verden! :)

Ok, det lyder godt mht at vælte. :super Det er i hvert fald gode erfaringer, jeg vil tage med i overvejelserne. Kan du mon sådan noooogenlunde huske, hvor høj Anna var, da hun fik det? V er ca 105 nu...

Mange af de 3-hjulene har i øvrigt maxbelastning på 20 kg :chin: Det tror jeg måske ikke holder ret længe :chin:

Og ja, det hjælper da helt sikkert mht at cykle! Jeg ved så ikke lige, hvornår V får en "rigtig" cykel, det kan sgi godt være, der går et års tid endnu :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt et Frost løbehjul til Filippa i gave til hendes fødselsdag i juni. Er spændt på hvad hun siger men har gode grunde ikke erfaringer endnu ;)

Desværre har løbecyklem ikke haft den effekt på Filippa som Susanne beskriver. Hun er meget usikker og kan ikke cykle selv på cykel med støttehjul endnu (bliver 5 til juni). Vi burde nok også være bedre til at øve.

Vi er heller ikke gode til at komme ud og cykle med V :kram Jeg tror løbecyklen har hjulpet V, men jeg spekulerer egentlig heller ikke så meget i at udvikle hans motorik (jeg lærte selv at cykle som 18-årig :lol), jeg (vi) synes bare, han skal have noget sjovt og fedt i anledning af at han er blevet blefri, og han har kigget meget efter løbehjulene og der er jo dejligt vejr nu, så det virker oplagt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægsspørgsmål: Hvad med beskyttelsesgrej? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var måske en anelse højt i styret til Anna i start, men hun kørte altså fint på det. Og mange af 'de små' virker underlødige ift.

Jeg tror ikke han vælter. Så kører han bare langsomt i starten. Og hvis han vælter, så går det ikke så stærkt og det er jo sådan de lærer.

Og jeg tror, at det var løbehjulet og løbecyklens fortjeneste, at Anna bare satte sig direkte op på en rigtig cykel, da hun var 3 år og 7 mdr og kørte som den naturligste ting i verden! :)[/quote

Enig med Susanne. Børn er ofte rigtig gode til stille og roligt at prøve sig frem.

Derudover er det nemmere at holde balancen på løbehjul med de lidt større hjul (big-wheel)- løbehjulene. De store hjul glider meget nemmere henover en brosten, ujævn flise, lille sten osv, uden at børnene falder. Det er ofte en sten eller lignende, der kan få hjulene til at dreje, så de falder. Ny asfalt er godt☺!

Dem med tre hjul er for tunge og stive at manøvrere med, så nogle gider dem ikke.

Kig på højden på styret, det skal kunne sættes ned til omkring 71 cm, tror jeg, for at passe V. Nogle er for høje for eksempel 85 cm, så tjek først.

Skate pro og mærket Razor har udmærkede løbehjul med store hjul til omkring 500 kr.

Vores børn bruger kun hjelm, jeg synes håndledsbeskytterne er i vejen, så man ikke kan holde ordentligt på håndtagene, og derved kører man mere usikkert. Knæbeskyttere kan give lidt stive ben, synes jeg, men det er en smagssag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla fik et 3-hjulet i julen, og bruger det stort set ikke. Når hun skubber bagud med benet, rammer hun benet med hjulet, så hun skal faktisk have ret spredte ben for ikke at køre ind i sig selv hele tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægsspørgsmål: Hvad med beskyttelsesgrej? :help

Sådan et sæt har jeg også købt til F. Aner ikke om det er nødvendigt men kunne forestille mig hun gerne vil have det - hun er en lidt forsigtig pige (og jeg er åbenbart moren der bare køber :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægsspørgsmål: Hvad med beskyttelsesgrej? :help

Vi bruger bare cykelhjelm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger bare cykelhjelm.

:ditto Eller... Det gjorde vi det første år :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det lyder godt mht at vælte. :super Det er i hvert fald gode erfaringer, jeg vil tage med i overvejelserne. Kan du mon sådan noooogenlunde huske, hvor høj Anna var, da hun fik det? V er ca 105 nu...

Mange af de 3-hjulene har i øvrigt maxbelastning på 20 kg :chin: Det tror jeg måske ikke holder ret længe :chin:

Og ja, det hjælper da helt sikkert mht at cykle! Jeg ved så ikke lige, hvornår V får en "rigtig" cykel, det kan sgi godt være, der går et års tid endnu :blush

Hun var 99 cm ved 3 år og 107,5 cm ved 4 år, så 102-104 cm vil være mit bud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI købte sådan et billigt dusty markhopper løbehjul med tre hjul, sidste år til charlie. Som storebror gave. Han er glad for det, men det er absolut ved at være for lille. Men det at det havde tre hjul har hjulpet ham en del :)
Vi vil også købe et nyt et til ham til fødselsdag i år. Det jeg er blevet rådet til er, at købe et som virkelig kan bære nogle kilo! Som op til 150kr. Men ja, jeg har ikke fået tjekket op på noget endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg synes stadig det er svært... Men tænker nok:

- 2-hjulet

- Atlanta eller Razor

- Tjekke højde

Er meget fristet af det, du viser, Susanne, men lurer lidt på det med højden :chin:

Jeg tror det ender med at B bliver smidt i legetøjsbutikker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har haft et 3-hjulet Disney-plastik helvede løbehjul fra BR i 1,5 års tid hun fil fra farmor og farfar. Det har været super til hende og hun kører derudaf. Når/hvis hun skal have nyt bliver det med 2 hjul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi endte med at ville vælge imellem dette:

http://www.br.dk/vores-kategorier/leg-paa-hjul-loebehjul-rulleskoejter-og-andet/loebehjul/atlanta-loebehjul-aluminium?id=625721&vid=211668

Og dette:

http://www.br.dk/vores-kategorier/leg-paa-hjul-loebehjul-rulleskoejter-og-andet/loebehjul/razor-s-loebehjul-blaa?id=632285&vid=211799

Og Brian fik så sidste ord, og det blev det nederste pga noget kuglelejer (som jeg ikke fattede :blush ) og fordi det var blå :D

Det ER lidt højt, men det er ikke noget problem, og det var helt klart den rigtige beslutning at købe et på 2 hjul. Valdemar elsker det og kører rigtig fint på det :loveshower

Tak for gode råd og vejledning! :tak :lovebk :balloons

xelfh2.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja og vi købte Minions beskyttere til knæ, albue og håndled, og han tager det gerne på :) Men det lykkes ham at slå sig lidt på armen alligevel :rolleyes :lol :baby3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser han sej ud :)

Lige i forlængelse af tråden, så har Noah det lyseblå Puky. Han har haft det i et år, vel, men har ikke brugt det. Forleden tog han den store tur på det herhjemme og så kom det også den tur med ud. Han skulle blot føle sig sikker i sin sag :)

Vi har så også en grum overflade her i gaden, så min vurdering er, at det her står sikkert. Nu kommer det med på camping i sommerferien, sammen med løbecyklen :)

Noah har cykelhjelm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER