Bolsin

Noget til føde- og barselsgangen?

10 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen SÅ glad for den behandling jeg fik på Hillerød hospital under Olivers fødsel! Jeg føler mig hørt hele vejen igennem og at der blev taget hånd om de ting der skulle tages hånd om. Der var tid til ALT hvad jeg havde brug for, og de tilbød langt mere end jeg havde forventet. Derfor vil jeg gerne sige dem et stort tak :)

 

Jeg har tænkt mig at skrive et kort/brev med et billede af Oliver (jeg så de havde flere af sådanne hængende, så det er åbenbart helt normalt). Derudover vil jeg egentlig gerne komme med en kage eller lignende til personalestuen, men er dét det rigtige? Jeg tænker om de vil modtage hjemmebag eller andet, eller om jeg i virkeligheden skal gå efter noget HELT andet?

 

Er der nogen herinde med et godt bud på, hvad jeg skal give dem? Jeg vil gerne både give noget til fødegangen og noget til barselgangen - det behøver ikke være det samme begge steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville give en æske chokolade. :) Det er sødt og lækkert som kage, men indpakket og dermed "trygt" for personale, som ikke kender folks køkkenhygiejne :)

Vi gav chokolade til neo, da vi tog hjem med Valdemar, det virkede de til at sætte stor pris på. Vi fik ikke givet noget, da vi tog hjem med Elisabeth, men jeg tænker at sende en mail og billede, når hun bliver et år.

Jeg tror faktisk ord, tak og billeder er det, der betyder mest :) (Sådan ville jeg selv have det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder selv inde for sundhedssektoren (hjemmesygeplejen) og vi får også af og til tilkendegivelser fra glade borgere/pårørende. Det er fantastisk med anerkendelse - man bliver så glad :) BBM har helt ret i at det er er ordene der betyder mest (vi får ikke rigtig billeder ;))

Ifht lidt sødt så vil jeg klart foretrække chokolade eller lignende indpakkede sager :) vi har også af og til fået penge til kaffekassen - sådan en har vi dog ikke, men så er de blevet brugt til at købe morgenbrød, is eller slik til en dag vi trængte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som ansat på Hillerød hospital vil jeg også helt klart sige at det skal være noget som du personligt ikke har rørt ved.. Det er så synd når folk har brugt tid på at bage en kage til afdelingen, men ingen har lyst til at spise af den.

Jeg ville nok med tanke på årstiden give penge til is eller købe nogle pakker is til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn ide!

Jeg fødte også på Hillerød, og har bagefter tænkt på at sende en tak til min jordemoder - hun var virkelig fantastisk, både under konsultation og fødsel. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen SÅ glad for den behandling jeg fik på Hillerød hospital under Olivers fødsel! Jeg føler mig hørt hele vejen igennem og at der blev taget hånd om de ting der skulle tages hånd om. Der var tid til ALT hvad jeg havde brug for, og de tilbød langt mere end jeg havde forventet. Derfor vil jeg gerne sige dem et stort tak :)

 

Jeg har tænkt mig at skrive et kort/brev med et billede af Oliver (jeg så de havde flere af sådanne hængende, så det er åbenbart helt normalt). Derudover vil jeg egentlig gerne komme med en kage eller lignende til personalestuen, men er dét det rigtige? Jeg tænker om de vil modtage hjemmebag eller andet, eller om jeg i virkeligheden skal gå efter noget HELT andet?

 

Er der nogen herinde med et godt bud på, hvad jeg skal give dem? Jeg vil gerne både give noget til fødegangen og noget til barselgangen - det behøver ikke være det samme begge steder :)

 

Da min nevø blev født havde jeg lavet fint dekoreret lagkage til familien, når vi kom derned. Resterne tog sygeplejerskerne, som nærmest fik julelys i øjnene, da de fik den. Så det er ikke alle steder man er lige sippet (dårligt ord, men pointen forståes forhåbentligt) med om det er pakket ind eller ej.

 

Kender en del sygeplejersker og læger, der heller ikke ville have noget imod hjemmelavede ting. Men ellers kan det være chokolade, brød fra bageren, slik, is (årstiden er jo til det). Ville aldrig give penge, så de selv kan købe det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Is vil jo være lækkert, men tænker om de har adgang til en fryser de kan opbevare det i? :chin: Der er jo nok nogle jordmødre, som kan være optaget til anden side, og så må det da være trist at komme ind på personalestuen til en smeltet is :(

Havde også selv tanken om de over hovedet ville tage imod noget hjemmebag, så det holder jeg mig bare fra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På min afdeling har vi adgang til fryser :)

Men jeg tænker også at bolcher, chokolade og sådan noget man kan gå og hapse af når man har patienter er godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har delt hjemmebag ud her på Neonatal en del gange efterhånden (2 kg.-kage, 2 mdr.-kage og 3 kg.-/terminsdagskage) og personalet har flittigt spist af kagen alle tre gange :p ;)

Jeg synes det er en sød tanke med en jeg-sætter-pris-på-jeres-arbejde-gave.

Hvis ikke hjemmebag, så tænker jeg en æske chokolade er en rigtig fin tanke - men vigtigst af alt: en sød besked :)

I sidste ende tror jeg de er lidt "ligeglade" med om det er blomster, chokolade, kage, is, eller noget femte - jeg tror, det er tanken og anerkendelsen, der betyder noget for dem :)

De gange jeg har fået en du-har-været-en-god-lærer-gave af mine elever, der er det i hvert fald tanken og deres ord, der betyder noget! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var forbi både min jordemodercentral og hospitalet (ja det er lidt anderledes her i Sverige) med nogle store æsker chokolade samt kort og billeder af Leonora og de blev så glade for det, jeg var jo forbi begge steder utallige gange under min graviditet og personalet hilser stadig på os når vi går tur i parken hvor de holder frokostpause her i det gode vejr, mega hyggeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER