Guest

Pasning med overnatning

10 indlæg i dette emne

Vi har lidt et dilemma herhjemme.

Vi er gået ind i et år hvor alle Johns venner og ham selv bliver 30. Det betyder masser af invitationer til fester uden børn.

Samtidig er det eksamensperiode for mig og generelt en lidt presset tid for vores lille familie.

Indtil for et øjeblik siden stod der pasning af Adam med overnatning d. 20-21 maj, d. 25-26. Juni, d. 13-14 august og d. 27-28 august.

Nu er vi så inviteret til endnu en (spontan) 30 års d. 4. juni hvilket betyder endnu en pasning med overnatning.

Adam er kun passet med overnatning to gange før. I august sidste år og for et par måneder siden da både John og jeg lå mega bræk-syge.

Jeg får lidt ondt i maven over at der måske skal endnu en overnatning på programmet, men kan ikke finde ud af om det er mig der er fjollet. John synes det er helt fint. Han har klaret de andre pasninger fint og vi får altid at vide hvor nem han er.

Hvad ville I gøre i denne situation? Få ham passet og tage med eller blive hjemme? Potentielt er det mig der (igen) skal blive hjemme - midt i eksaminerne, så John kan tage af sted.

:help

Edit: han bliver 2 år d. 21. juni...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville mærke godt efter inden i! Du og John ved præcis hvad han kan klare/ikke klare og i ved også hvad i selv synes om.

På den anden side af skærmen kan vi sige ting som 'det kan han godt klare'/'det synes jeg er for meget', men det er umuligt at bedømme det uden at kende ham helt ægte.

Måske kan du vælge nogle arrangementer der er vigtige for dig og så sige at der skal (med forbehold er det jo altid, men alligevel) han passes og så have andre arrangementer lidt løsere på hånden - og vælge dem ud fra om han har haft nogle gode dage op til, om der lige er noget der trykker ham, hvordan han tog forrige pasning osv.

Jeg ved at det for mine børn ville være for meget. Men det er jo virkelig sagen uvedkommende ;)

:kram2 og go' fest eller go' hygge med Adam aftener ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal følge din mavefornemmelse du har som hans mor helt styr på hvad du mener han kan klare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det en mulighed at han bliver passet hjemme, så ham er i vante rammer?? Og så er i hjemme når han vågner om morgenen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker godt, at Valdemar ville have kunnet klare det i den alder, men jeg ville nok også have lidt mavepine over det, og som Stephi og Camolette er inde på, så er det jo nok i virkeligheden kun dig, der kan mærke, om du synes det er ok :kram2

Det afhænger nok også af, hvem han passes af, om det er den samme og en han er tryg ved. I kan evt også overveje, om det er muligt at tage hjem om nødvendigt og "hvor galt det må gå". For sådan hårdt sagt, så overlever han jo, men vil savne jer. De to ting kommer vi nok ikke udenom. I hans alder tænker jeg ikke, han vil være i tvivl om, at han bliver hentet igen, men om det er så meget anderledes end hverdagen, at han bliver lidt stresset over det, det ved I bedst, og I ved også bedst om det er "okay". Altså, forstå mig ret, jeg går ind for hensyn til børnene, men jeg er ret sikker på, at en pasning fra eller til ikke giver langvarige men.

Bum bum, giver det mening? :chin:

Jeg ville ikke hæve brynene over, hvis du fik ham passet den gang mere, men jeg er i tvivl om jeg selv ville gøre det (men det er en anden historie, for jeg havde med god sandsynlighed brugt junior som undskyldning for at spare mig selv lidt for for mange stimuli :lol)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som allerede skrevet er det kun jer som forældre der kan vurdere hvad der kan fungere for jer.

Men jeg tror herhjemme jeg ville være på Max en gang om måneden...men det er nok os fordi min mand arbejder aften/nat og i weekender så ville føle de skulle undvære deres far for meget hvis det var.

Men følg din mavefornemmelse...

Tænker os om det behøver inkludere overnatning alle gange ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her havde det ikke været noget problem. Theodor har altid været vant til at overnatte ved mormor. Også bare for hyggens skyld.

Jeg var taget af sted. Helt klart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville mærke godt efter inden i! Du og John ved præcis hvad han kan klare/ikke klare og i ved også hvad i selv synes om.

På den anden side af skærmen kan vi sige ting som 'det kan han godt klare'/'det synes jeg er for meget', men det er umuligt at bedømme det uden at kende ham helt ægte.

Måske kan du vælge nogle arrangementer der er vigtige for dig og så sige at der skal (med forbehold er det jo altid, men alligevel) han passes og så have andre arrangementer lidt løsere på hånden - og vælge dem ud fra om han har haft nogle gode dage op til, om der lige er noget der trykker ham, hvordan han tog forrige pasning osv.

Jeg ved at det for mine børn ville være for meget. Men det er jo virkelig sagen uvedkommende ;)

:kram2 og go' fest eller go' hygge med Adam aftener ;)

Så enig! Vi har voldsomme reaktioner hver gang, og min snart 3-årig er kun blevet passet med overnatning 3 gange, det er for hårdt for os efterfølgende :) hun hygger sig dog altid, når det så er :)

Men mærk efter! Synes dog ikke du skal have dårlig samvittighed over det, især ikke hvis han bare har en fest og slet ikke reagerer på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her havde det ikke været noget problem. Theodor har altid været vant til at overnatte ved mormor. Også bare for hyggens skyld.

Jeg var taget af sted. Helt klart :)

:ditto

Bare hos farmor og farfar.

Og 90% er for hyggen, hun elsker at være der og efterspørger selv overnatning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det en mulighed at han bliver passet hjemme, så ham er i vante rammer?? Og så er i hjemme når han vågner om morgenen

Det var også min tanke. Det har vi fået gjort stort set hver gang vi har været inviteret uden børn. Så har man ikke ligeså dårlig samvittighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER