Hoptimisten

I syv sind.. håber i har råd

7 indlæg i dette emne

Kære mødre
Jeg har en søn som ikke vil spise. Har tidligere haft problemer men efter han selv fik lov at hjælpe gled grød osv. ned. Nu har han været syg, men er ovenpå igen men nægter at spise andet end bryst. Han er 7 mdr, gammel. Han vil kun spise bryst. Har forsøgt med bondebrød, kartofler, mos fra glas, 10 forskellige slags grød, hjemmelavet frugtmos. INTET vil han. Har prøvet nogle snacks som er lavet af majs. dem vil han spise men kan han jo ikke leve af. Jeg bliver ikke ved med at ha mælk og han er startet i dagpleje og jeg skal på arbejde 06.06... så begynder at stresse noget over det. Han har altid været en slank dreng så er ikke meget at tage af.

 

Jeg aner ikke hvad jeg skal. Så håber i kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ingen gode råd - men ville ikke forlade dig uden et :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du tale med din SP? Måske har hun et godt råd.

Derudover tænker jeg, at når han afviser så kategorisk, at han simpelthen ikke et parat?

Min søn er 2,5, ganske vist, men meget meget kræsen og vi er ved at undersøge, om han har "taktil skyhed i munden" - altså er meget følsom over for konsistens. (Eller også er han bare kræsen ;) ) men måske er det sådan noget, der er på færde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er normalt efter sygdom - bare slap af og bli ved med at tilbyde ham diverse ting. På et tidspunkt ska det nok vende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J var - omkring 7 måneders alderen også ret svær at give mad. Som i - meget. Han drak op mod en liter mme om dagen og gik fra at spise brød, mos, kød med velbehag til at nægte alt andet end blød grød og enkelte glasmad. Tålmodighed er det eneste råd jeg kan give - det virkede her og nu banker han i bordet for mere mad.

Konkret tilbød vi ham diverse andet mad - brød, mos mm, ikke for meget af det samme for mange dage i træk, men nok til han også lige kunne se an og vænne sig til konsistensen. I den her periode fandt vi også ud af at han skal have noget i hænderne for at gide spise, ellers kan vi droppe det. Mad, en ske, et stykke pap - mulighederne er mange ;)

Brød er han stadig ikke meget for, men jeg tror på det kommer igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt enig i at det er normalt efter sygdom. Vi har oplevet det flere gange her.

Er det muligt at distrahere ham mens der bliver givet mad? Et yndlings tv-program, sang eller andet? Det har vi prøvet herhjemme og sjovt nok åbner han betingelsesløst munden. Nogle gange nægter han pure, men ligeså snart han smager det, så var det jo egentlig meget godt og så kan vi ofte få noget mere i ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak. Jeg har os tænkt mig at ringe til SP. ja har prøvet med div. ting at distrahere ham med... må håbe det snart vender eller SP kan give mig nogle gode råd. Tak for jeres indput, dejligt i mener det bare er sygdom... så må håbe han snart vil spise igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER