AS2014

Babyshower

6 indlæg i dette emne

Er det noget i har været til? Og noget i tror, nogen vil arrangere for jer?

Der er mange af mine veninder, der ikke har børn endnu, så tror ikke nødvendigvis det er noget de tænker over. Og har indtryk af, at det heller ikke er så udbredt?

Det første jeg blev inviteret til var for 5 år siden. Dengang tænkte jeg, at det var noget mærkeligt noget, for man kommer vel på barselsbesøg og har en gave med der? Jeg kunne så heller ikke den dag, så fik aldrig set hvad det gik ud på. Sidste år blev jeg så inviteret til min barndomsvenindes babyshower, som blev arrangeret af hendes gymnasievenner. Igen synes jeg det var noget lidt mærkeligt noget, men det lød jo hyggeligt. Tog med, men var lidt usej og havde f.eks glemt det med, at man skal have en gave med! Ups! Men det var bare den hyggeligste dag og min veninde blev så rørt. I virkeligheden er det vel lidt som et polterabend - en "kærlighedserklæring" fra ens venner og rørende at de vil bruge tid og kræfter på at arrangere en hyggelig dag for en.

Men det er så det første og eneste babyshower jeg har været til! Har været inviteret til et mere, jeg ikke kunne komme til.

Min mor har for nylig været med til babyshower hos sin venindes svigerdatter (det var vist svigermoren der havde arrangeret det og tror de var omkring 30 personer!). Hun havde det nok lidt på samme måde som mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også kun været til et babyshower, og det var en fra min klasse som selv arrangerede det ( lidt mærkeligt).

Men der lavede vi nogle quiz med, hvor stor maven var, hvornår hun havde termin, navne, vægtskøn osv. Meget hyggeligt. Men jeg synes ogsp det er noget mærkeligt noget, jeg synes ikke at det rigtigt høre til, for i dk giver vi jo også barselsgaver og stort set alle holder enten barnedåb eller navngivningsfest hvor man også får gaver.

Så min personlige holdning er, at det går for meget op i gaver hehe.

Dog har min svigermor også spurgt om hvad jeg synes om det, for hun synes det lød vildt hyggeligt, og der var flere af hendes veninder som holdte babyshower for deres svigerdøtre eller døtre.

Så jeg er spændt på om hun holder noget surprise for mig eller ej. Håber det næsten ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kun været til et babyshower, og det var en fra min klasse som selv arrangerede det ( lidt mærkeligt).

Men der lavede vi nogle quiz med, hvor stor maven var, hvornår hun havde termin, navne, vægtskøn osv. Meget hyggeligt. Men jeg synes ogsp det er noget mærkeligt noget, jeg synes ikke at det rigtigt høre til, for i dk giver vi jo også barselsgaver og stort set alle holder enten barnedåb eller navngivningsfest hvor man også får gaver.

Så min personlige holdning er, at det går for meget op i gaver hehe.

Dog har min svigermor også spurgt om hvad jeg synes om det, for hun synes det lød vildt hyggeligt, og der var flere af hendes veninder som holdte babyshower for deres svigerdøtre eller døtre.

Så jeg er spændt på om hun holder noget surprise for mig eller ej. Håber det næsten ikke.

Jeg ville heller ikke komme med en barselsgave, hvis jeg havde givet en gave til et babyshower tænker jeg. Omvendt ville jeg heller ikke forvente (hvis nogen holder et for mig), at folk kommer med gaver - tænker netop at det ikke skal opfattes som en gave-indsamling, men bare skal handle om en hyggelig dag med ens kære :)

Til det babyshower jeg var med til, havde flere af pigerne slået sig sammen om små ting - de gav en bog og et rangle/legedyr. Så det var jo ikke en kæmpe udskrivning tænker jeg. Jeg havde jo ikke noget med, så jeg var forbi med en barselsgave i stedet, da hun havde født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke komme med en barselsgave, hvis jeg havde givet en gave til et babyshower tænker jeg. Omvendt ville jeg heller ikke forvente (hvis nogen holder et for mig), at folk kommer med gaver - tænker netop at det ikke skal opfattes som en gave-indsamling, men bare skal handle om en hyggelig dag med ens kære :)

Til det babyshower jeg var med til, havde flere af pigerne slået sig sammen om små ting - de gav en bog og et rangle/legedyr. Så det var jo ikke en kæmpe udskrivning tænker jeg. Jeg havde jo ikke noget med, så jeg var forbi med en barselsgave i stedet, da hun havde født.

Altså keg tænker bare, at der er mange gæster som vil føle sig forpligtet til at give en gave (stor eller lille) og samtidig kommer de måske forbi til fødslen og barnedåben. Tænker det kan godt være mange penge for dem uden penge ☺️

Men jeg har selv ikke lyst til at det blev holdt for mig, hvis min svigermor gerne vil holde et eller andet, så synes jeg hellere hun skulle spare pengene og så give dem i tilskud til en barnedåb hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en tradition hvor jeg kommer fra og der er man ikke forpligtede til at give barselsgaver efterfølgende og de færreste holder barnedåb/navngivningsfester. Det er ens mor eller søster eller nærmeste veninde som planlægger festen og før i tiden var det som en overraskelse til den vordende mor men jeg kan se nu at man selv ved hvornår det er.

Jeg har ikke haft en fordi min familie er i udlandet og det var lidt mærkeligt at lave det selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun været til et enkelt babyshower hos en veninde for nogle år siden. Det var lidt mærkeligt for det var slået sammen med den vordene mors fødselsdag også. Og det blev lidt forventet at man både havde gave med til baby og mor. Der var kun lidt snacks.. skinke og melon og sådan. Der var ikke noget kage og kaffe.. og folk gik igen efter 2,5 timer.

Jeg er ikke sikker på at jeg selv ville holde sådan en dag.. i frygt for at få et omdømme som min veninde fik.. netop at de var grådige og derfor slog tingene sammen. Jeg kunne godt se det hyggelige i at ses med veninderne og snakke baby hele dagen.. og spise frokost og kaffe / kage.. men jeg vil ikke kræve gaver. I min vennekreds er det mere anerkendt at man kommer på barselsbesøg og har en lille gave med der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER