1403

Når familien skal have det af vide.

29 indlæg i dette emne

Hej alle sammen ..

Jeg er lidt nysgerrig for at vide hvordan i har, eller vil afsløre overfor jeres familie, at i er gravide?

 

Jeg vil gerne gøre det på en lidt speciel måde - men hvordan?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter sagde det juleaften til hele familien, da den sidste julegave under træet var blevet delt ud sagde hun-

" hov der er stadig en gave tilbage"

Så sagde familen " nej.." Og alle kiggede grundigt under træet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter sagde det juleaften til hele familien, da den sidste julegave under træet var blevet delt ud sagde hun-

" hov der er stadig en gave tilbage"

Så sagde familen " nej.." Og alle kiggede grundigt under træet..

" jo.. Den ligger inde i min mors mave

Der gik lige lidt tid før folk forstod den..

Ej hvor en rigtig sød måde at gøre det på. :) 

Desværre kan jeg ikke efterligne den, da jeg ca. vil have termin omkring jul og ingen børn har i forvejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt ud af at jeg var gravid slut oktober, og havde lavet et kalenderlys som i stedet for at tælle dage ned til jul, så talte den måneder til termin i stedet :)

Jeg skrev bare på en hvid serviet og smeltede den fast på bloklyset ved hjælp af en opvarmet ske :) (pillede dog nogle lag af og klippede ordene ud)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt ud af at jeg var gravid slut oktober, og havde lavet et kalenderlys som i stedet for at tælle dage ned til jul, så talte den måneder til termin i stedet :)

Jeg skrev bare på en hvid serviet og smeltede den fast på bloklyset ved hjælp af en opvarmet ske :) (pillede dog nogle lag af og klippede ordene ud)

Ej det var altså også en rigtig god måde at gøre det på :) Hvor er i kreative altså .. 

Har i nogle kreative idéer til hvordan jeg kan gøre det? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi scannede scanningsbilledet ind og skrev et digt om at til september ville der komme et nyt billede til rammen som vi pakkede ind og gav til svigerforældre, mine forældre og Ms bedsteforældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik en ramme med en tekst om, at der intet billede var til rammen, men at storken den ville komme til oktober og at de der ville få et dugfrisk billede. Det var til hendes fødselsdag. Og resten af familien fik det af vide dagen efter, da vi holdte min fødselsdag. Og der sagde min kæreste at de alle var inviteret til fødselsdag i slutningen af oktober. Der gik lidt tid før det gik op for dem, og utroligt nok kunne min mor holde masken hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik en ramme med en tekst om, at der intet billede var til rammen, men at storken den ville komme til oktober og at de der ville få et dugfrisk billede. Det var til hendes fødselsdag. Og resten af familien fik det af vide dagen efter, da vi holdte min fødselsdag. Og der sagde min kæreste at de alle var inviteret til fødselsdag i slutningen af oktober. Der gik lidt tid før det gik op for dem, og utroligt nok kunne min mor holde masken hehe.

Det var også en sød måde at gøre det på - har godt set eksemplet med rammen på nettet :)

Typisk mødre ikke at kunne holde masken. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi scannede scanningsbilledet ind og skrev et digt om at til september ville der komme et nyt billede til rammen som vi pakkede ind og gav til svigerforældre, mine forældre og Ms bedsteforældre

Fik du så en tryghedsscanning eller var det billede fra nakkefold? For så lang tid tror jeg altså ikke jeg kan vente. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også en sød måde at gøre det på - har godt set eksemplet med rammen på nettet :)

Typisk mødre ikke at kunne holde masken. Hehe

Hehe hun holdte altså masken. Hun ville ikke ødelægge overraskelsen for de andre hehe.

Og inden vi gav familien besked, havde vi været til en privat tryghedsscanning i 8+0, for st vi var sikre på at der var noget der inde hehe.

Og der var ingen i familien, pånær min søster og hendes mand der vidste vi var igang, og de var også de eneste der vidste at jeg har pcos og var derfor forberedt på behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du så en tryghedsscanning eller var det billede fra nakkefold? For så lang tid tror jeg altså ikke jeg kan vente. :D

Det var fra NF scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik en ramme med en tekst om, at der intet billede var til rammen, men at storken den ville komme til oktober og at de der ville få et dugfrisk billede. Det var til hendes fødselsdag. Og resten af familien fik det af vide dagen efter, da vi holdte min fødselsdag. Og der sagde min kæreste at de alle var inviteret til fødselsdag i slutningen af oktober. Der gik lidt tid før det gik op for dem, og utroligt nok kunne min mor holde masken hehe.

Samme digt vi skrev tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved nr. 1 fortalte vi det bare..ikke noget særligt.

Ved nr. 2 havde vi givet den første en t-shirt på hvor der stod "storebror", som han stolt viste frem.

Denne gang har jeg en idé om at lave en lille billedbog. Et billede af den største der holder et skilt med hans fødselsdag, et billede af min datter der holder et skilt med hendes fødselsdag og så scanningsbillede (højst sandsynligt når jeg har været til NF), med teksten "ankommer december 2016"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved nummer 1 fortalte vi det bare til mandens 25års fødselsdag.

Ved nummer 2 fik bedsteforældrene en ekstra gave i julegave - den store have malet et billede, hvor vi havde vedhæftet et gavekort på et styks barnebarn mere til levering i august 2015.

Resten af familien fik det at vide ved at den store havde en storesøstertrøje på til en familiefest.

Dog vidste min storebror det længe før andre med nummer 2, da han skulle være barnepige på den store, og jeg så var nede og brække mig et par gange inden jeg skulle afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede et puslespil til hver af bedsteforældrene, hvor der samlet stod "Jeg skal være farfar"  & "Jeg skal være farmor". Så sagde vi til dem vi havde en sjov lille konkurence til dem, med en lille præmie til den der fik samlet først. (Til begge selvfølgelig, men det ville jo være for afslørende)

 

De bøvlede en del med at få det til at passe til at starte med, da det jo primært var sorte bogstaver, og ikke et billede men det gjorde det jo kun sjovere for os der vidste det og Ikke mindst at se ansigtsudtrykkende da det gik op for dem hvad der stor på det lille puslespil... :)

 

Vi gjorde det samme til moster/morbror og fastrene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle gode måder i alle har gjort det på..

Vi fik fortalt det til mine forældre og søster i går og bagefter til mandens forældre.

Lige nu prøver vi at arrangere at ses med alle hans søskende på søndag, for så at overraske dem der.

Vores mødre fik mors dags gaver med levering på.. min søster fik det bare af vide. Mandens søskende får alle en malet kop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte bøgerne "Fortæl nu - Morfor/mormor/bedstemor/Farmor/Farfar" osv. :)
Og så gav jeg dem i gave.

 

Det havde desværre ikke den store virkning på min far og stedmor, da min søster havde sladret... :( Øv hvor er jeg ked af det... og rimelig sur faktisk også.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte bøgerne "Fortæl nu - Morfor/mormor/bedstemor/Farmor/Farfar" osv. :)

Og så gav jeg dem i gave.

 

Det havde desværre ikke den store virkning på min far og stedmor, da min søster havde sladret... :( Øv hvor er jeg ked af det... og rimelig sur faktisk også.

 

Aj, hvor er det også bare vildt tarveligt at sladre..  Man går og glæder sig til at overbringe nyheden, og tænker på hvordan man skal gøre det.. Nej, det er bare ikke i orden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, hvor er det også bare vildt tarveligt at sladre..  Man går og glæder sig til at overbringe nyheden, og tænker på hvordan man skal gøre det.. Nej, det er bare ikke i orden :(

 

Tak... De bor i Jylland og både min storesøster og jeg bor i kbh området. Og nu var de lige på besøg.

De besøgte hende først (og hun er gravid med nummer 3 og skal føde nu her i maj) og så fortalte hun dem det åbenbart.

 

Min stedmor forsøgte at være overrasket, men hendes spørgsmål var simpelthen så ledende at jeg vidste at hun godt vidste det og min far sagde også at de havde fået det af vide ude ved min søster....

 

Min mand er totalt sur, selvom det er mine forældre, for der er bare ting man ikke fortæller for andre. Især nu hvor det er vores første.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det tarveligt!! Jeg var godt nok også blevet sur havde det været os ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav min mor en æske med en sut og en hilsen skrevet inde i æsken, hvor der stod "Hej mormor! Vi ses til januar"

 

Det er lidt tidligt at fortælle det, men fortryder det ikke og skulle det gå galt, så er det rart, at hun ved det og kan trøste, hvis der bliver behov for det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede denne

netonupukezebepo.jpg[/url]

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede denne

netonupukezebepo.jpg[/url]

Hvor er den fed! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav min mor en æske med en sut og en hilsen skrevet inde i æsken, hvor der stod "Hej mormor! Vi ses til januar"

 

Det er lidt tidligt at fortælle det, men fortryder det ikke og skulle det gå galt, så er det rart, at hun ved det og kan trøste, hvis der bliver behov for det :)

Jeg er lige så hurtig som dig til at fortælle det til vores familie..

De er min klippe og skulle det gå galt har jeg virkelig brug for dem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den fed! 

 

Jeg lavede denne

netonupukezebepo.jpg[/url]

Hvor er det bare helt vildt godt lavet :D 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER