Nitzen1987

Give øjendråber - hvordan?

11 indlæg i dette emne

Maja har fået en lille rids på sit øje som gerne skulle hele op i løbet af 2-3 dage. For at forebygge betændelse har vi fået nogle øjendråber. Men vi kan simpelthen ikke få lov til at give hende dråberne. Heller ikke selvom min mand holder hende for hun kniber bare øjnene hårdt sammen, så det er umuligt at dryppe hendes øjne.

Så hvad kan vi lige gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Snak med hende. Hun er da gammel nok til at forstå, at det skal hun? Det bestemmer I og det er ikke til diskussion!

Anna fik øjendråber i efteråret og lå på en pude og kiggede op, mens jeg trak lidt ud i det nederste øjenlåg og dryppede derned. Det er jo ikke rart, men det gør ikke ondt og nogen ting skal man altså, uanset om man vil eller ej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tro mig vi har prøvet at tage med hende. Men Maja er af den opfattelse at det gør ondt at få et plaster på mere en selve såret gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske en anden kan gøre det? Da vigga havde øjenbetændelse skulle vi en hel uge i træk 4 gange om dagen dryppe øjne. Og det var en kamp der var så svær at vinde. Når den ene holdte hende kunne den anden tvinge hendes øjne op og dryppe men det var ikke rart. Så en dag tager min mor hende bare i hånden og siger kom vigga nu skal vi dryppe øjne, hun ligger sig ned og uden en lyd lader hun min mor gøre det?!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi aftaler med Karla, at vi drypper, tæller til 10, og så tørrer vi det væk igen. Det har hjulpet rigtig meget, at der kommer en kort tidsfrist på hvornår det er overstået. Og det vi tørrer væk er jo kun det overskydende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at problemet bunder i at Maja fik bedøvet sit øje i går da vi var ved vagtlægen. (Når man får bedøvet øjet så svier det og det ar meget ubehageligt, det fortalte lægen mig også inden han bedøvede øjet) så hun forbinder jo nok øjendråber ned med bedøvelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi dryppede Ediths øjne, ved at sætte os på gulvet, hendes arme under vores lår/ben og hendes hoved helt oppe mellem benene. Så kunne vi tvinge hendes øjne åbne og dryppe.

Det føltes forfærdeligt, men det virkede :) Ved dog ikke om det virker, når hun er så stor :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total upædagogisk, men mon bestikkelse hjælper? Rosiner, ostehaps, en kiks eller andet hun er glad for? Så hvis hun ligger stille med åbne øjne får hun noget lækkert?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total upædagogisk, men mon bestikkelse hjælper? Rosiner, ostehaps, en kiks eller andet hun er glad for? Så hvis hun ligger stille med åbne øjne får hun noget lækkert?

Bestikkelse virker desværre ikke. Har talt om at se om et stykke legetøj kan lokke. Så hun skal samle 9 krydser for at få en ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi sidste år havde øjenbetændelse hele banden lod vi Melissa dryppe mine øjne - måske kunne i slå sådan en handel af med hende? I drypper hendes og hun eks. Dit øje? Melissa ville også helst selv holde i øjet for at det var nok åben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lykkedes os at give hende øjendråber uden kamp i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER