MrsMe

Os med januar-babyer

65 indlæg i dette emne

Stort tillykke til alle jer der 3r blevet gravide..

Jeg melder mig heftigt på banen også med termin til 12. Januar.

Jeg giftede mig sidste år med mit livs kærlighed og vi venter nu vores første barn. Vi er begge meget spændte og syntes at det hele er utrolig skønt.

Vi er så glade at familie og venner har fået den dejlige nyhed. Hvorfor holde det hemmeligt? Skulle noget gå galt,har vi alligevel brug for støtte omkring os.

Glæder mig til at følge med i jeres alles graviditeter.

Stort tillykke til dig også, og velkommen til januargruppen. :) 

Kan sagtens følge dig.. det ER jo en dejlig nyhed! Inditil videre har jeg dog kun fortalt det til min søster fordi jeg simpelt hen bare måtte dele det med én. Det er super skønt at have en at dele tankerne med ud over manden, og hun glæder sig bare helt vildt til at blive moster igen. Men vi har også tre børn, og synes heller ikke der er nogen grund til at inddrage dem hvis det nu skulle gå galt. Men planlægger at dele det med familien i næste måned på vores bryllupsdag og så fremefter når vi mødes med vores venner og familie. Så er jeg også i uge 12+ 

 

Glæder mig til at følge dig også. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke til dig også, og velkommen til januargruppen. :)

Kan sagtens følge dig.. det ER jo en dejlig nyhed! Inditil videre har jeg dog kun fortalt det til min søster fordi jeg simpelt hen bare måtte dele det med én. Det er super skønt at have en at dele tankerne med ud over manden, og hun glæder sig bare helt vildt til at blive moster igen. Men vi har også tre børn, og synes heller ikke der er nogen grund til at inddrage dem hvis det nu skulle gå galt. Men planlægger at dele det med familien i næste måned på vores bryllupsdag og så fremefter når vi mødes med vores venner og familie. Så er jeg også i uge 12+ 

 

Glæder mig til at følge dig også. 

 

Dit 4. barn - så er du ved at være vant til det.. :D men det er nu dejligt alligevel. hehe ..

Min mand er selv ud af en søskende flok på 4 og det er bare så hyggeligt når alle samles ..

 

Det bliver spændende at fortælle til hele familien.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak..

Er helt enig i at det også er nemmere på arbejdspladsen hvis man kan fortælle hvad det er man skal. Nå i sådan har været i behandling.. er der så flere skanninger?

Altså under behandling er der masser af scanninger da de hele tiden skal følge æggene for at justere dosis af hormoner og fastsætte tidspunkt for insemination eller ægudtagning.

Når man er gravid er der scanning i uge 7 og uge 11 på klinikken hvorefter man overgår til at blive en "almindelig" gravid hvor læge og jordmoder tager over.

Hvad der dog forvirrer mig er om jeg burde at have fortalt min læge at jeg er gravid eller om jeg skal vente til efter den sidste scanning? Er der andre der ved det?

Og hvad med NF? Laver klinikken også den i uge 11?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså under behandling er der masser af scanninger da de hele tiden skal følge æggene for at justere dosis af hormoner og fastsætte tidspunkt for insemination eller ægudtagning.

Når man er gravid er der scanning i uge 7 og uge 11 på klinikken hvorefter man overgår til at blive en "almindelig" gravid hvor læge og jordmoder tager over.

Hvad der dog forvirrer mig er om jeg burde at have fortalt min læge at jeg er gravid eller om jeg skal vente til efter den sidste scanning? Er der andre der ved det?

Og hvad med NF? Laver klinikken også den i uge 11?

Jeg får "kun" taget en scanning i uge 7 og så skal jeg videre til almindelig læge??

Men er det alligevel ikke første i 8. uge man begynder på noget VJ hos lægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså under behandling er der masser af scanninger da de hele tiden skal følge æggene for at justere dosis af hormoner og fastsætte tidspunkt for insemination eller ægudtagning.

Når man er gravid er der scanning i uge 7 og uge 11 på klinikken hvorefter man overgår til at blive en "almindelig" gravid hvor læge og jordmoder tager over.

Hvad der dog forvirrer mig er om jeg burde at have fortalt min læge at jeg er gravid eller om jeg skal vente til efter den sidste scanning? Er der andre der ved det?

Og hvad med NF? Laver klinikken også den i uge 11?

 

Altså under behandling er der masser af scanninger da de hele tiden skal følge æggene for at justere dosis af hormoner og fastsætte tidspunkt for insemination eller ægudtagning.

Når man er gravid er der scanning i uge 7 og uge 11 på klinikken hvorefter man overgår til at blive en "almindelig" gravid hvor læge og jordmoder tager over.

Hvad der dog forvirrer mig er om jeg burde at have fortalt min læge at jeg er gravid eller om jeg skal vente til efter den sidste scanning? Er der andre der ved det?

Og hvad med NF? Laver klinikken også den i uge 11?

Okay. Det må være dejigt at blive fulgt ekstra op på når nu man har fået hjælp :)

De flete læger har lang ventetid og blodprøven skal vidst helst tages inden uge 10-11, så jeg ville da kontakte lægen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Det må være dejigt at blive fulgt ekstra op på når nu man har fået hjælp :)

De flete læger har lang ventetid og blodprøven skal vidst helst tages inden uge 10-11, så jeg ville da kontakte lægen..

Det er rigtig dejligt ja. Hvad er det normale forløb i de første 11 uger?

Jeg er som tidligere nævnt helt guldfisk når det kommer til at være gravid. Hvilken blodprøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig dejligt ja. Hvad er det normale forløb i de første 11 uger?

Jeg er som tidligere nævnt helt guldfisk når det kommer til at være gravid. Hvilken blodprøve?

Du blir tilbudt en nakkefoldsscanning når du er omkring 12 uger henne, til den laves der en risiko beregning for bl.a downs og nogle mere alvorlige kromosomfejl. Med i denne beregning indgår en blodprøve (derfor kaldes det en double-test), som helst skal tages i 9.-11. uge, det er som regel egen læge du får taget blodprøve hos, og i den forbindelse får du også lavet en vandrejournal, hvis det ikke er lavet tidligere. Prøv at kontakte dit lægehus og hør hvad der er deres praksis. Man skal vist også obligatorisk screenes for clamydia og have bestemt sin blodtype ifbm at man bliver gravid. Kan ikke huske om de tjekker andre ting men du kan jo spørge. Jeg ved man kan blive undersøgt for fx antistoffer for røde hunde, lussingesyge og toxoplasmose så man kan vide om man er immun eller det er noget man skal være opmærksom på at undgå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har her til eftermiddag fået to fine streger på en test, så melder mig forsigtigt på banen - dog lige lidt anonym indtil videre  ;)

 

Er 39 år, sammen med manden på 5 år, og vi har en skøn datter, der lige er fyldt to år  :loveshower

 

Jeg er i dag 4+6 og foreløbig termin siger 25. januar  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har her til eftermiddag fået to fine streger på en test, så melder mig forsigtigt på banen - dog lige lidt anonym indtil videre ;)

Er 39 år, sammen med manden på 5 år, og vi har en skøn datter, der lige er fyldt to år :loveshower

Jeg er i dag 4+6 og foreløbig termin siger 25. januar :)

Tillykke :glad og velkommen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke :) så må du forsigtigt ind og melde dig til i januar termins gruppen ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha . Der byttede jeg lige om på maj testere og januar gruppen. Så er du jo allerede herinde.. :) uanset hvad. Stort tillykke.. det bliver spændende at følge med i din graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har her til eftermiddag fået to fine streger på en test, så melder mig forsigtigt på banen - dog lige lidt anonym indtil videre  ;)

 

Er 39 år, sammen med manden på 5 år, og vi har en skøn datter, der lige er fyldt to år  :loveshower

 

Jeg er i dag 4+6 og foreløbig termin siger 25. januar  :)

stort tillykke og velkommen til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du blir tilbudt en nakkefoldsscanning når du er omkring 12 uger henne, til den laves der en risiko beregning for bl.a downs og nogle mere alvorlige kromosomfejl. Med i denne beregning indgår en blodprøve (derfor kaldes det en double-test), som helst skal tages i 9.-11. uge, det er som regel egen læge du får taget blodprøve hos, og i den forbindelse får du også lavet en vandrejournal, hvis det ikke er lavet tidligere. Prøv at kontakte dit lægehus og hør hvad der er deres praksis. Man skal vist også obligatorisk screenes for clamydia og have bestemt sin blodtype ifbm at man bliver gravid. Kan ikke huske om de tjekker andre ting men du kan jo spørge. Jeg ved man kan blive undersøgt for fx antistoffer for røde hunde, lussingesyge og toxoplasmose så man kan vide om man er immun eller det er noget man skal være opmærksom på at undgå.

Tak! Det var godt lige at få sat lidt mere på plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har her til eftermiddag fået to fine streger på en test, så melder mig forsigtigt på banen - dog lige lidt anonym indtil videre ;)

Er 39 år, sammen med manden på 5 år, og vi har en skøn datter, der lige er fyldt to år :loveshower

Jeg er i dag 4+6 og foreløbig termin siger 25. januar :)

Stort tillykke og velkommen til :balloons Jeg glæder mig til at følge dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for velkomsten - glæder mig til at følges med jer forhåbentlig hele vejen  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER