MrsMe

Os med januar-babyer

65 indlæg i dette emne

det er så fedt at kunne følges med dig! Dejligt du endelig er kommet herind :loveshower

Tak søde :kram og i lige måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger :) Hvor er det vildt endelig at være her! De berømte tetminsgrupper man knap har turdet at drømme om :wub

Jeg testede positivt ved blodprøve igår, så det er helt nyt og jeg er helt rundt på gulvet.

Vi blev gift d. 24 maj for 2 år siden, hvor det længe inden var planlagt at vi skulle igang med at prøve efter brylluppet. Så på bryllupsrejsen røg p-pillerne. Det første års tid gik så selvfølgelig med at prøve derhjemme, men det blev ikke særlig produktivt med cykluser på 37-74 dage, så det der at ramme en ægløsning var som at finde en nål i en høstak. Lige så snart jeg havde haft tre cykluser på 37 dage i streg og tænkte at NU kunne jeg beregne ægløsning så løb mine cykluser helt løbsk igen. Så lige så snart vi rundede det første år gik vi til lægen og fik en henvisning til fertilitetsklinikken i Skive. Der fik jeg som forventet diagnosen PCOS lige med det samme,og vi blev henvist til inseminationsbehandling. Dog først med opstart i september, da klinikken først havde 4 ugers sommerferie og min mand først lige skulle have røgen ud af kroppen for at give os de bedste chancer. Vi nåede tre IUIforsøg igennem inden jul, testede negativ d. 30 december og skulle så opstarte med IVF til februar.

Ventetiden til februar var lang, men ikke desto mindre, da vi nåede dertil var det hele sådan gået op i hat og briller derhjemme, da manden stortset havde været konstant syg og sengeliggende nærmest siden brylluppet. Var så nu endelig blevet taget seriøst af sin læge og fået en stressdiagnose, men var så til gengæld blevet fyret. Så på trods af at det begyndte at gå den rigtige vej besluttede vi os for at nu skulle der lidt ro på derhjemme inden vi fortsatte behandling, så vi ville holde tre måneders pause.

Men da vi nåede til april havde roen lagt sig, vi havde fået vores liv, vores hverdag og ikke mindst vores nyforelskelse tilbage, og følte os klar til at starte igen i behandling. Så vi meldte os til IVFskole først i april, og så ville skæbnen og min uregerlige krop dælme at jeg fik mens lige præcis den dag af alle (på cd 62) så vi kunne starte i behandling med det samme :yay

Og så lykkedes det! Vi skal være forældre d. 20 januar :loveshower

Allerede fra ægoplægning har jeg bare haft en rigtig god følelse. Har nærmest følt mig gravid, vel og mærke inden symptomerne. Skal dog siges at vi så den fine blastocyst på en skærm inden de satte den op, så om det er det der har sat gang i det hele ved jeg ikke, for det var da bare helt fantastisk rørende! Eller om det bare var de gode chancer der er forbundet med IVF/Icsi i forhold til IUI eller om det var instinktivt.

LIGE efter begyndte mine bryster også at føles store, tunge og ømme (har de også gjort ved de tre andre forsøg), men fandt så hurtigt ud af at de var blevet kæmpe lige med et, og det plejer de ikke. Til gengæld har jeg store bryster som hurtigt ændrer størrelse ved vægtudsving. Men jeg havde jo kun taget 1 kilo på? Så nu var troen virkelig på det.

Den blev så gjort til tvivl da jeg siden har haft mange slemme underlivssmerter, som minder umådelig meget om menssmerter. Og jeg vidste jo godt at disse kan forveksles, men syntes stadig at de var så intense at det måtte være menssmerter. Dette har jeg måske også punket mig selv lidt ekstra med fordi at jeg havde brug for at forklare mig selv at jeg altså ikke var gravid! Nok mest for at gøre skuffelsen mindre, og sørge så meget jeg kunne på forhånd, så jeg ikke ville knække fuldstændig når jeg fik svaret igår. Da jeg var på arbejde da jeg fik det. Og heller ikke kunne vente til kl.15!

Samtidig med at brysterne blev ved med at overbevise mig om det modsatte.

Og ganske rigtigt, JEG ER GRAVID!!! :loveshower :yay

Det må I undskylde piger. Det blev vist den længste og mest rodede roman ever. Det var ikke planlagt. Fuld respekt herfra hvis I ikke når igennem den.

Elsker at læse andres historier, så jeg tog hele romanen ;)

Rigtig rigtig hjertelig tillykke med graviditeten og jeg glæder mig til at følge dig! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at læse andres historier, så jeg tog hele romanen ;)

Rigtig rigtig hjertelig tillykke med graviditeten og jeg glæder mig til at følge dig! :loveshower

Mange tak og i lige måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Januar-mødre og tillykke :glad

 

Jeg tilstår at jeg har smuglæst i terminsgruppen et par uger. Men nu er jeg altså klar til at springe ud.

 

Jeg er en af dem der bruger BK temmelig meget, men for dem der ikke kender mig en lille præsentation:

 

Jeg hedder Sofie, 42 år, Jeg har kendt min kæreste R i 9 år og vi har boet sammen i 4 år, vi har Lilly på 3½ sammen. Desuden har jeg Alexander på 21 og Melissa på 19 som begge er flyttet hjemmefra, samt Mathilde på 11 som bor her og ser sin far hver 2. weekend.

 

Så jeg er gravid med mit 5. barn

 

Det var ikke planlagt, og ærligt har vi været i tvivl om vi skulle beholde det. Jeg har åbenbart tabt min kobberspiral, min læge kunne i hvert fald ikke finde mig da hun scannede mig for knap 3 uger siden, til gengæld kunne hun se en lille lysning som tydede på en tidlig graviditet. Men jeg er altså ikke længere i tvivl om hvad jeg skal fortælle lægen, når jeg skal der op i morgen til en samtale.

 

Hvis alt går som det skal og det er en sund og rask lille spire skal vi være forældre til januar sådan ca. Terminen er indtil videre 4.1.

Pga min alder, overvægt samt type 2 diabetes har jeg desværre en forhøjet risiko for spontan abort og det er sandsynligt jeg skal sættes i gang før termin. Men nu tager jeg en dag/uge/måned ad gangen og håber det er ment-to-be.

 

Jeg glæder mig til at lære jer at kende

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Januar-mødre og tillykke :glad

 

Jeg tilstår at jeg har smuglæst i terminsgruppen et par uger. Men nu er jeg altså klar til at springe ud.

 

Jeg er en af dem der bruger BK temmelig meget, men for dem der ikke kender mig en lille præsentation:

 

Jeg hedder Sofie, 42 år, Jeg har kendt min kæreste R i 9 år og vi har boet sammen i 4 år, vi har Lilly på 3½ sammen. Desuden har jeg Alexander på 21 og Melissa på 19 som begge er flyttet hjemmefra, samt Mathilde på 11 som bor her og ser sin far hver 2. weekend.

 

Så jeg er gravid med mit 5. barn

 

Det var ikke planlagt, og ærligt har vi været i tvivl om vi skulle beholde det. Jeg har åbenbart tabt min kobberspiral, min læge kunne i hvert fald ikke finde mig da hun scannede mig for knap 3 uger siden, til gengæld kunne hun se en lille lysning som tydede på en tidlig graviditet. Men jeg er altså ikke længere i tvivl om hvad jeg skal fortælle lægen, når jeg skal der op i morgen til en samtale.

 

Hvis alt går som det skal og det er en sund og rask lille spire skal vi være forældre til januar sådan ca. Terminen er indtil videre 4.1.

Pga min alder, overvægt samt type 2 diabetes har jeg desværre en forhøjet risiko for spontan abort og det er sandsynligt jeg skal sættes i gang før termin. Men nu tager jeg en dag/uge/måned ad gangen og håber det er ment-to-be.

 

Jeg glæder mig til at lære jer at kende

:balloons

 

Rigtig hjertelig velkommen til Saga og hjertelig tillykke - planlagt eller ej ;)

Det lyder fornuftigt at tage det hele som det kommer, men jeg håber selvfølgelig at I får endnu en dejling til flokken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Januar-mødre og tillykke :glad

 

Jeg tilstår at jeg har smuglæst i terminsgruppen et par uger. Men nu er jeg altså klar til at springe ud.

 

Jeg er en af dem der bruger BK temmelig meget, men for dem der ikke kender mig en lille præsentation:

 

Jeg hedder Sofie, 42 år, Jeg har kendt min kæreste R i 9 år og vi har boet sammen i 4 år, vi har Lilly på 3½ sammen. Desuden har jeg Alexander på 21 og Melissa på 19 som begge er flyttet hjemmefra, samt Mathilde på 11 som bor her og ser sin far hver 2. weekend.

 

Så jeg er gravid med mit 5. barn

 

Det var ikke planlagt, og ærligt har vi været i tvivl om vi skulle beholde det. Jeg har åbenbart tabt min kobberspiral, min læge kunne i hvert fald ikke finde mig da hun scannede mig for knap 3 uger siden, til gengæld kunne hun se en lille lysning som tydede på en tidlig graviditet. Men jeg er altså ikke længere i tvivl om hvad jeg skal fortælle lægen, når jeg skal der op i morgen til en samtale.

 

Hvis alt går som det skal og det er en sund og rask lille spire skal vi være forældre til januar sådan ca. Terminen er indtil videre 4.1.

Pga min alder, overvægt samt type 2 diabetes har jeg desværre en forhøjet risiko for spontan abort og det er sandsynligt jeg skal sættes i gang før termin. Men nu tager jeg en dag/uge/måned ad gangen og håber det er ment-to-be.

 

Jeg glæder mig til at lære jer at kende

:balloons

stort tillykke og velkommen til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Januar-mødre og tillykke :glad

Jeg tilstår at jeg har smuglæst i terminsgruppen et par uger. Men nu er jeg altså klar til at springe ud.

Jeg er en af dem der bruger BK temmelig meget, men for dem der ikke kender mig en lille præsentation:

Jeg hedder Sofie, 42 år, Jeg har kendt min kæreste R i 9 år og vi har boet sammen i 4 år, vi har Lilly på 3½ sammen. Desuden har jeg Alexander på 21 og Melissa på 19 som begge er flyttet hjemmefra, samt Mathilde på 11 som bor her og ser sin far hver 2. weekend.

Så jeg er gravid med mit 5. barn

Det var ikke planlagt, og ærligt har vi været i tvivl om vi skulle beholde det. Jeg har åbenbart tabt min kobberspiral, min læge kunne i hvert fald ikke finde mig da hun scannede mig for knap 3 uger siden, til gengæld kunne hun se en lille lysning som tydede på en tidlig graviditet. Men jeg er altså ikke længere i tvivl om hvad jeg skal fortælle lægen, når jeg skal der op i morgen til en samtale.

Hvis alt går som det skal og det er en sund og rask lille spire skal vi være forældre til januar sådan ca. Terminen er indtil videre 4.1.

Pga min alder, overvægt samt type 2 diabetes har jeg desværre en forhøjet risiko for spontan abort og det er sandsynligt jeg skal sættes i gang før termin. Men nu tager jeg en dag/uge/måned ad gangen og håber det er ment-to-be.

Jeg glæder mig til at lære jer at kende

:balloons

Velkommen til :balloons

God plan at tage det hele som det kommer. Jeg ville ønske at jeg kunne gøre det samme. Er simpelthen så bekymret for min lille trold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig hjertelig velkommen til Saga og hjertelig tillykke - planlagt eller ej ;)

Det lyder fornuftigt at tage det hele som det kommer, men jeg håber selvfølgelig at I får endnu en dejling til flokken :)

 

 

stort tillykke og velkommen til :D

 

 

Velkommen til :balloons

God plan at tage det hele som det kommer. Jeg ville ønske at jeg kunne gøre det samme. Er simpelthen så bekymret for min lille trold.

Tusind tak for jeres søde velkomst :glad

 

Åh men der er vist heller ikke andet at gøre med det her graviditets game end at vente og håbe. Det kommer vi til at gøre de næste mange dage/uger/måneder!

 

Kender bekymringen og jeg kan sige, den holder vist aldrig op. Det er vist simpelthen en del af mor-pakken  :rolleyes Nogle ting blir lidt lettere at håndtere når man kan holde sit lille pus i armene, men så kommer der nye bekymringer til, ak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig forsigtigt her, er gravid med mit 3. barn, har mistet de sidste 2 graviditeter så er frygtelig nervøs. Jeg har i forvejen 2 drenge på 6 og 7.

Fik taget blodprøver igår og der var hcg til stede, men min læge mener jeg ikke er så langt henne. Havde også på fornemmelsen at min ægløsning lå sent, så håber bare tallet udvikler sig til i næste uge hvor jeg skal have taget en ny blodprøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig forsigtigt her, er gravid med mit 3. barn, har mistet de sidste 2 graviditeter så er frygtelig nervøs. Fik taget blodprøver igår og der var hcg til stede, men min læge mener jeg ikke er så langt henne. Havde også på fornemmelsen at min ægløsning lå sent, så håber bare tallet udvikler sig til i næste uge hvor jeg skal have taget en ny blodprøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig forsigtigt her, er gravid med mit 3. barn, har mistet de sidste 2 graviditeter så er frygtelig nervøs. Fik taget blodprøver igår og der var hcg til stede, men min læge mener jeg ikke er så langt henne. Havde også på fornemmelsen at min ægløsning lå sent, så håber bare tallet udvikler sig til i næste uge hvor jeg skal have taget en ny blodprøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig forsigtigt her, er gravid med mit 3. barn, har mistet de sidste 2 graviditeter så er frygtelig nervøs. Fik taget blodprøver igår og der var hcg til stede, men min læge mener jeg ikke er så langt henne. Havde også på fornemmelsen at min ægløsning lå sent, så håber bare tallet udvikler sig til i næste uge hvor jeg skal have taget en ny blodprøve Men indtil da har jeg termin sidst i januar 17

Kan godt forstå du er nervøs, men håber alt går som det skal og du får lov til at nyde graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Januar-mødre og tillykke :glad

 

Jeg tilstår at jeg har smuglæst i terminsgruppen et par uger. Men nu er jeg altså klar til at springe ud.

 

Jeg er en af dem der bruger BK temmelig meget, men for dem der ikke kender mig en lille præsentation:

 

Jeg hedder Sofie, 42 år, Jeg har kendt min kæreste R i 9 år og vi har boet sammen i 4 år, vi har Lilly på 3½ sammen. Desuden har jeg Alexander på 21 og Melissa på 19 som begge er flyttet hjemmefra, samt Mathilde på 11 som bor her og ser sin far hver 2. weekend.

 

Så jeg er gravid med mit 5. barn

 

Det var ikke planlagt, og ærligt har vi været i tvivl om vi skulle beholde det. Jeg har åbenbart tabt min kobberspiral, min læge kunne i hvert fald ikke finde mig da hun scannede mig for knap 3 uger siden, til gengæld kunne hun se en lille lysning som tydede på en tidlig graviditet. Men jeg er altså ikke længere i tvivl om hvad jeg skal fortælle lægen, når jeg skal der op i morgen til en samtale.

 

Hvis alt går som det skal og det er en sund og rask lille spire skal vi være forældre til januar sådan ca. Terminen er indtil videre 4.1.

Pga min alder, overvægt samt type 2 diabetes har jeg desværre en forhøjet risiko for spontan abort og det er sandsynligt jeg skal sættes i gang før termin. Men nu tager jeg en dag/uge/måned ad gangen og håber det er ment-to-be.

 

Jeg glæder mig til at lære jer at kende

:balloons

Har ikke fået sagt hej og velkommen til dig :) Så føler jeg mig ikke helt så alene i flergangsgravid-kategorien, hvis der er noget der heder det  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke fået sagt hej og velkommen til dig :) Så føler jeg mig ikke helt så alene i flergangsgravid-kategorien, hvis der er noget der heder det   :P

Nej det er da skønt vi også er nogle gamle erfarne høns i den her hønsegård  :D :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er da skønt vi også er nogle gamle erfarne høns i den her hønsegård :D :glad

Det kan os unghøns også nyde godt af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan os unghøns også nyde godt af ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig forsigtigt her, er gravid med mit 3. barn, har mistet de sidste 2 graviditeter så er frygtelig nervøs. Jeg har i forvejen 2 drenge på 6 og 7.

Fik taget blodprøver igår og der var hcg til stede, men min læge mener jeg ikke er så langt henne. Havde også på fornemmelsen at min ægløsning lå sent, så håber bare tallet udvikler sig til i næste uge hvor jeg skal have taget en ny blodprøve Men indtil da har jeg termin sidst i januar 17

velkommen til! Mon ikke 3. Gang er lykkens gang :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen, håber virkelig! Testene bliver helt klart tydeligere så der må da ske en udvikling ☺️

Selvom jeg har 2 børn føles det nærmest som om jeg er førstegangs fordi de sidste er født i 2009

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke til alle jer der 3r blevet gravide..

Jeg melder mig heftigt på banen også med termin til 12. Januar.

Jeg giftede mig sidste år med mit livs kærlighed og vi venter nu vores første barn. Vi er begge meget spændte og syntes at det hele er utrolig skønt.

Vi er så glade at familie og venner har fået den dejlige nyhed. Hvorfor holde det hemmeligt? Skulle noget gå galt,har vi alligevel brug for støtte omkring os.

Glæder mig til at følge med i jeres alles graviditeter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke til alle jer der 3r blevet gravide..

Jeg melder mig heftigt på banen også med termin til 12. Januar.

Jeg giftede mig sidste år med mit livs kærlighed og vi venter nu vores første barn. Vi er begge meget spændte og syntes at det hele er utrolig skønt.

Vi er så glade at familie og venner har fået den dejlige nyhed. Hvorfor holde det hemmeligt? Skulle noget gå galt,har vi alligevel brug for støtte omkring os.

Glæder mig til at følge med i jeres alles graviditeter.

Velkommen til :)

Jeg har også altid sagt det med det samme. Vi venter med at sige noget denne gang af flere grunde, mest af hensyn til vores børn, da vi ved der er højere risiko for at miste denne gang. Syns det ville være synd og forvirrende for dem hvis de skal inddrages så vi venter (men det er svært!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke til alle jer der 3r blevet gravide..

Jeg melder mig heftigt på banen også med termin til 12. Januar.

Jeg giftede mig sidste år med mit livs kærlighed og vi venter nu vores første barn. Vi er begge meget spændte og syntes at det hele er utrolig skønt.

Vi er så glade at familie og venner har fået den dejlige nyhed. Hvorfor holde det hemmeligt? Skulle noget gå galt,har vi alligevel brug for støtte omkring os.

Glæder mig til at følge med i jeres alles graviditeter.

Velkommen til!

Jeg er selv en af dem der ikke kan holde kæft :D

den nærmeste familie og venner og mine kollegaer ved det også, men det er mere fordi vi har været åbne med vores behandlingsforløb og alle er så nysgerrige :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Jeg har også altid sagt det med det samme. Vi venter med at sige noget denne gang af flere grunde, mest af hensyn til vores børn, da vi ved der er højere risiko for at miste denne gang. Syns det ville være synd og forvirrende for dem hvis de skal inddrages så vi venter (men det er svært!)

God ide lige at tænke på børnene :) .. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til!

Jeg er selv en af dem der ikke kan holde kæft :D

den nærmeste familie og venner og mine kollegaer ved det også, men det er mere fordi vi har været åbne med vores behandlingsforløb og alle er så nysgerrige :P

Jeg har også fortalt det til udvalgte kollegaer, dem som jeg arbejder tæt på, da jeg har det ret skidt allerede. Derudover, pga. den enorme kvalme, har jeg også valgt at fortælle det til min chef.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons og tillykke med den vellykkede scanning :loveshower

Vi har også fortalt det til rigtig mange af præcis de samme grunde som FruKirslev. At vi ikke kan lade være, og at vi har været meget åbne omkring vores behandlingsforløb. Igen både af praktiske grunde med scanninger i arbejdstiden, og kort og godt fordi det har faldet os naturligt. Det eneste vi bevidst fravælger er at lægge det på Facebook endnu (dog er jeg kommet til at melde mig ind i nogle grupper med køb og salg af børnetøj ;)) og at fortælle det til mine beboere det - jeg arbejder på et plejehjem og de må på ingen måde blandes ind i sorgen hvis vi mister vores guldklump.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak..

Er helt enig i at det også er nemmere på arbejdspladsen hvis man kan fortælle hvad det er man skal. Nå i sådan har været i behandling.. er der så flere skanninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER