Frida83

Købe 1 eller 3 forsøg?

21 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg har luret med et godt stykke tid og har nu brug for at høre andre hvad I evt ville vælge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo en umulig beslutning, I står overfor. :)

Vores situation er lidt anderledes, da det lykkedes for os ved første ICSI forsøg i det offentlige for ca 1,5 år siden. Nu skal vi snart ud og igang med PB2, der så må blive i det private (hvis ikke vi har held med vores fryseæg). For os er jeg ikke i tvivl om, at vi skal købe den dyre pakke med 3 forsøg. Også selvom vi (forhåbentligt) har gode chancer, da det lykkedes i første forsøg sidst. Men jeg tror, at vi vil lægge alt for stort pres på os selv, hvis vi kun købte et forsøg. Og det er psykologisk så kæmpe hårdt i forvejen. Det ER bestemt mange penge (som vi ikke helt har), men i sidste ende tror jeg, at det er givet godt ud for bare lidt psykologisk overskud.

Held og lykke med jeres projekt og jeres beslutning :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du tog dig tid til at svare, Sparklinrock!

Vi snakker stadig lidt frem og tilbage, men vi hælder nok også mere og mere til at tage pakken med 3 forsøg. Primær pga det psykologiske aspekt som du nævner. Vi, nok specielt jeg, er ved at være godt brugt psykisk og kan reelt snart ikke mere, men er samtidig heller ikke klar til at give op..

Ønsker for dig at PB2 går lige så godt som PB1!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter 7 forsøg i det offentlige uden held gik vi til en privat klinik, IVF-SYD i Fredericia.

Vi valgte at købe en pakke med 3 forsøg dels pga vores historie med mange forsøg uden nogen form for succes, men også for at det ikke skulle stresse hvis det ikke lykkes i første forsøg. Men jo det er mange penge...

Vi var så heldige at det lykkedes i første forsøg

Så håber også det sker for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har faktisk fået en tid netop hos IVF-Syd i Fredericia og sendt dem hele vores journal

Jeg sætter pris på deling af din historie, MrsMom, og selvom jeg har mærket på egen krop at der ingen garantier er, så giver det da som minimum en fornyet tro på, at det er det rette sted vi har valgt.

Ih, tænk hvis dette "helvede" kunne ende ved første forsøg hos dem (man har da lov at håbe, selvom man dårligt tør efterhånden!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at I har gode chancer for, at det snart vil lykkedes. I har jo været meget tæt på flere gange (hvilket må være så uhyggeligt hårdt). Jeg har kun læst gode ting om IVF Syd herinde - de skaber mirakler! :)

Jeg tænker, at I skal vende det med dem. Det kan være, at de klart vil anbefale jer det ene frem for det andet :)

Og ellers kan I vende det om. Hvad ville være mest ærgerligt, at købe kun et forsøg, hvor det ikke lykkes, og så skulle ud og købe flere forsøg efterfølgende? Eller at det det lykkes med det samme, og pengene så var 'tabt'? Personligt tror jeg, at man er så lykkelig, når det lykkes, at man er helt ligeglad med de tabte penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægerne fastholder også at vi har gode chancer, netop pga de to graviditeter og de forsøger at berolige os med at risikoen for at miste for 3. gang i streg er nede på måske max 1-2 % risiko, men jeg må ærligt indrømme, at jeg er blevet svær at berolige på det punkt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det lyder som den bedste idé at købe tre forsøg. Jeg tror roen er vigtig!! :)

Held og lykke med det hele! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan SÅ godt forstå dit behov for kontrol!

Det lyder som om, I er ved at træffe den helt rigtige beslutning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar og støtte.. Vi tager den store pakke, men satser naturligvis på at vi kun får brug for et forsøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går også med tankerne om at flytte i privat...

Kan ikk helt gennemskue hvordan og hvorledes med de der 1 vs 3 forsøg...

Hva sker der med de resterende forsøg hvis det lykkes i første hug? Og hva med evt fryseæg..?

Hva er prisen ca på 1 vs 3 forsøg..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg har forstået det er det lidt ala som i det offentlige.

Ved at købe 3 forsøg tæller forsøgene først ved gennemført ÆO, dvs hvis et ÆO bliver aflyst, tæller det ikke, dog har man max 5 forsøg i alt. Bliver man gravid med en gennemført graviditet i 1. eller 2. forsøg er det/de sidste tabt. Jeg ved så ikke om resterende forsøg også går tabt, hvis man nu skulle blive gravid, hvis man hopper tilbage og tager de/det sidste forsøg i det offentlige. (Det vil jeg fx spørge om til vores samtale hos IVF-Syd)

Er der æg til frys, har jeg ikke set nogen steder endnu at det står de skal bruges før et nyt forsøg kan genoptages (som det fx er i det offentlige). Jeg formoder derfor, at de kan gemmes til når alle 3 forsøg er brugt uden held eller til barn nr.2.. Dog koster det et gebyr om året at have dem nedfrosset (har set det er ala 1000kr mener jeg) Vi har ikke selv været så heldig at få et lager på frys, så jeg har ikke selv undersøgt det særlig grundigt, men hvis jeg husker det, kan jeg da spørge dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde et positivt møde med IVF-Syd, dog kunne vi ikke opnå rabat, da man max må ha' gennemført 3 forsøg inkl fryseforsøg, så det bliver nu noget dyrer end antaget, (48.000kr + tilbag på 5000kr) men vi fastholder på trods af det, at købe 3 forsøg. Køber man 3 forsøg er fryseforsøg gratis indtil opnået gennemført graviditet. Det er de ikke ved køb af et forsøg. De vurderer gang til gang om det giver mening at bruge fryseforsøg eller frisk forsøg, dog ser de helst man bruger fryseforsøg inden man starter nyt frisk forsøg.

De havde tilgengæld troen på det nok skulle lykkes for os og en masse forslag til hvad de kan gøre anderledes set ud fra vores historik, så nu står det nyt nedreguleringesmiddel (dog efter eget valg, da jeg har været generet af næsespray og fik mulighed for sprøjten. Der er vist ingen forskel er på dem ellers). Nyt hormon, andet ægløsningshormon + mere af det løbende efter ÆO og dobbelt Crinone (det kunne jeg dog godt være foruden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med positivt møde :)

 

Og ja de tænker anderledes og det er skønt med andre muligheder...

I vores første forsøg fik jeg også anden nedregulering og hormoner, samt lavet AHA og fik akupunktur både før og efter ÆO

 

:goodluck det skal nok blive super godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, hvor spændende! Godt at høre, at det gik godt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En kort Update- det var godt vi købte 3-forsøgspakken! Har nu været igennem en lang protokol og testen er negativ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er pissehårdt, for at sige det ligeud! Mange kram :kram

Jeg håber at det lykkes næste gang :bd

 

Ps. vi købte også hele pakken, og selvom vi kun er midt i første forsøg, giver det en dejlig ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare alt for hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er super hårdt at gå igennem alle de forsøg :kram2

 

Men jeg er sikker på at de finder en løsning der virker på Jer... :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fulgt lidt med på sidelinjen og vil bare lige give et :kram

Håber at det lykkes for jer og dejligt med alternative in-put

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for støtten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER