HeidiMarie

Vitex Agnus Castus erfaringer ☺️

64 indlæg i dette emne

Jeg stoppede på p-piller i slut februar og fik min mens som jeg plejede..

Derefter så jeg ikke skyggen af den.. Jeg prøvede at være tålmodig men der skete ikke en skid..

Så jeg startede på vitex og (kørte med dem i 1,5 uge) og oven i det fik jeg 2x zoneterapi, og i sidste

uge stod jeg med en positiv ægløsningstest (som jeg fik bekræftet ved lægen via scanning) og har altså haft ægløsning :loveshower Så for mig virkede det.. At jeg så nu, 7/8 dage efter ægløsningen bløder fatter jeg ikke noget af, men det er jo en anden snak  :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg sørme allerede succes med pillerne!

Jeg startede på dem da jeg fik min mens d 2. maj og har taget dem hver dag (med undtagelse af et par dage). Jeg tog en ÆL test i dag, da jeg var ret sikker på at jeg havde ÆL og den var i hvert fald positiv. Min mens skulle så gerne komme om 14 dage, hvilket betyder at jeg går fra at have en cyklus på 50 dage til ca 34 igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg sørme allerede succes med pillerne!

Jeg startede på dem da jeg fik min mens d 2. maj og har taget dem hver dag (med undtagelse af et par dage). Jeg tog en ÆL test i dag, da jeg var ret sikker på at jeg havde ÆL og den var i hvert fald positiv. Min mens skulle så gerne komme om 14 dage, hvilket betyder at jeg går fra at have en cyklus på 50 dage til ca 34 igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg sørme allerede succes med pillerne!

Jeg startede på dem da jeg fik min mens d 2. maj og har taget dem hver dag (med undtagelse af et par dage). Jeg tog en ÆL test i dag, da jeg var ret sikker på at jeg havde ÆL og den var i hvert fald positiv. Min mens skulle så gerne komme om 14 dage, hvilket betyder at jeg går fra at have en cyklus på 50 dage til ca 34 igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg sørme allerede succes med pillerne!

Jeg startede på dem da jeg fik min mens d 2. maj og har taget dem hver dag (med undtagelse af et par dage). Jeg tog en ÆL test i dag, da jeg var ret sikker på at jeg havde ÆL og den var i hvert fald positiv. Min mens skulle så gerne komme om 14 dage, hvilket betyder at jeg går fra at have en cyklus på 50 dage til ca 34 igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faf - det er mega lækkert! Jeg synes også det er helt fantastisk at kunne følge med nu og så er det jo bare rigtig irriterende ikke at have mens hver måned. Så det er altså bare dejligt.

Jeg havde faktisk bestilt en tid ved lægen for at blive tjekket for pcos, bare for en sikkerheds skyld. Men der forhåbentligt ikke noget at komme efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faf - det er mega lækkert! Jeg synes også det er helt fantastisk at kunne følge med nu og så er det jo bare rigtig irriterende ikke at have mens hver måned. Så det er altså bare dejligt.

Jeg havde faktisk bestilt en tid ved lægen for at blive tjekket for pcos, bare for en sikkerheds skyld. Men der forhåbentligt ikke noget at komme efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg vil til en hver en tid, altid anbefale at man blev udredt ved lægen/gynækolog inden at man selv begyndte at "selvmedicinere" sig. For der findes også andre årsager til blødningsforstyrrelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også stadig min tid hos lægen. Det skader jo ikke at blive tjekket og se om alt er som det skal være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede også jeg kun havde for lang cyklus.

Men havde ogsp cyster på æggestokkene, forhøjet mandligt kønshormon, til trods for at jeg er en meget lille spinkel pige ( forhøjet mandeligt kønshormon, ses ofte ved overvægt) og havde kun en lille smule uren hud overhoved ikke noget man lagde mærke til. Så de kan være skjult de symptomer.

Men det er bare der, at hvis du taget vitex under udredningen, kan det give et forkert billede, da vitex er hormonstsbiliserende, så vil det svare til at du blev undersøgt for pcos mens du tog p-piller som heller ikk er en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det var jeg slet ikke klar over! Tak, og tak for info. Det er da rart at vide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas ved det ikk. Enten skulle din krops bare kickstartes med vitex. Ellers så fungere din krop ikke uden vitex.

Jeg nåede jo som sagt aldrig så lagt med mine før jeg blev gravid.

Men er glad for at jeg kunne komme med lidt brugbare oplysninger, og at der også er atypiske pcos piger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle med pco der har haft glæde af vitex? :) Jeg har, så vidt jeg ved, aldrig haft en ægløsning selv. Jeg blev gravid med min søn efter et behandlingsforløb og har siden han blev født for snart 14 mdr siden ikke set skyggen af menstruation  <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle med pco der har haft glæde af vitex? :) Jeg har, så vidt jeg ved, aldrig haft en ægløsning selv. Jeg blev gravid med min søn efter et behandlingsforløb og har siden han blev født for snart 14 mdr siden ikke set skyggen af menstruation <_<

Jeg har pcos, og havde ingen cyklus.

I løbet af 3 mrd uden p-piller havde jeg haft pletblødning 2 gange, og vist ingen rigtig æl.

Startede op på vitex på dag 45 eller sådan noget, og kunne med det samme mærke en forskel, begyndte at få ømme brystvorter og lidt murren i underlivet, gættede på en nært forstående æl. Disse symptomer blev ved, og da jeg havde taget vitex i 16 dage, og ikke havde fået mens men forsat havde ekstremt ømme brystvorter, tog jeg en test som var positiv. Jeg er nu 29+5

Og ifølge gynækolog skulle vi have hjælp før end jeg kunne blive gravid, men vitex var løsningen her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pcos, og havde ingen cyklus.

I løbet af 3 mrd uden p-piller havde jeg haft pletblødning 2 gange, og vist ingen rigtig æl.

Startede op på vitex på dag 45 eller sådan noget, og kunne med det samme mærke en forskel, begyndte at få ømme brystvorter og lidt murren i underlivet, gættede på en nært forstående æl. Disse symptomer blev ved, og da jeg havde taget vitex i 16 dage, og ikke havde fået mens men forsat havde ekstremt ømme brystvorter, tog jeg en test som var positiv. Jeg er nu 29+5

Og ifølge gynækolog skulle vi have hjælp før end jeg kunne blive gravid, men vitex var løsningen her

 

Stort tillykke! Det lyder jo helt fantastisk :) Jeg skal vist have købt vitex lyder det til! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet de sidste to cyklus at mixe vitex og silkepæon kapsler.. Mine sidste to cyklus har lagt på 32 og 31 dage.. Jeg har også prøvet med zoneterapi, som virkelig giver godt i mit tilfælde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet de sidste to cyklus at mixe vitex og silkepæon kapsler.. Mine sidste to cyklus har lagt på 32 og 31 dage.. Jeg har også prøvet med zoneterapi, som virkelig giver godt i mit tilfælde

 

Silkepæon, hvad er det for noget? :) Hvordan var dine cyklusser inden du tog de tilskud? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silkepæon, hvad er det for noget? :) Hvordan var dine cyklusser inden du tog de tilskud? :)

Prøv at google silkepæon kapsler.. Jeg fandt et indlæg om det inde på et pco forum. Jeg kender faktisk ikk mine cyklus, da jeg fik fjernet spiral hoppede jeg først på vitex og der lå min cyklus på 30-44 dage, har taget silkepæon de sidste to måneder, og der har min cyklus faldet på dag 32 og 31, så rimelig regelmæssig indtil videre af pillerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at google silkepæon kapsler.. Jeg fandt et indlæg om det inde på et pco forum. Jeg kender faktisk ikk mine cyklus, da jeg fik fjernet spiral hoppede jeg først på vitex og der lå min cyklus på 30-44 dage, har taget silkepæon de sidste to måneder, og der har min cyklus faldet på dag 32 og 31, så rimelig regelmæssig indtil videre af pillerne

 

Det lyder spændende, det kommer på min liste over hvad der skal prøves af :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger - efter en lille månedstid på Vitex  er min cyklus gået fra 51 dage til 30 dage. Kan det virkelig virke så hurtigt?? Det er jo helt vildt:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

47 minutes ago, ML93 said:

Hej piger - efter en lille månedstid på Vitex  er min cyklus gået fra 51 dage til 30 dage. Kan det virkelig virke så hurtigt?? Det er jo helt vildt:D

Det kan det! :bunny

Helt fantastisk! :dance:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Frk.Mini said:

Det kan det! :bunny

Helt fantastisk! :dance:

 

Ja det må man sige :kuller

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at tage Vitex om morgenen paa tom mave - saa er det effektivt. 

 

Vitex hjaelper med at blive gravid paa den maade, at det stabiliserer hormonerne og hjaelper f.eks. paa en for kort lutealfase og lavt progesteron. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man forresten egentlig stoppe efter ægløsning og starte op igen ved mens om man ikke bliver gravid? Eller kan man trygt tage det hele vejen? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, tag det hele vejen! 

 

Hvis du ogsaa tager Dong Quai, saa skal du stoppe efter aegloesning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER