HeidiMarie

Vitex Agnus Castus erfaringer ☺️

64 indlæg i dette emne

Hej de damer.

Hvad er jeres erfaringer med produktet?

Hvornår i cyklus startede i?

Og bar det frugt?

Og hvor lang tid gik der før det bar frugt?

Jeg er bare nysgerrig da jeg selv startede på dem på ægløsningsdagen i denne cyklus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmm... 

 

altså jeg begyndte bare at tage dem. Troede faktisk de var for at man bedre kunne blive gravid. Men har så læst at de er med til at få styr på cyklus. 

Siden da har jeg også fået zone terapi og da gik min uregelmæssige cyklus fra at være på 56 dage og nu på 37 dage... så om det er pillerne eller zoneterapien der har gjort det er mig svar skyldig... men jeg vil blive ved at tage dem :) 

 

held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager både vitex og bidro.. Startede 1 dag i mens, og er gået ind i anden cyklus med dem.. Jeg har en mens på 30-33 dage med dem, og denne cyklus har jeg kunne se æl slim igår, og begyndt og mærke at æl måske er ved at være oppe over, har jeg ikke prøvet før. Om det er pillerne eller bare min krop der er ved at komme sig efter spiral, ved jeg ikk ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Keg har pcos og havde en meget ureglmæssig cyklus, og kun pletblødninger ved mens. Så da jeg ca var på dag 25 i min cyklus ( de kunne vare op til 90 dage) startede jeg op på vitex.

Nogle dage efter begyndte jeg at få ømme brystvorter som jeg også havde sidste cyklus op til mens, disse varede dog ved i flere dage. Så efter ca 16-18 dage på vitex, testede jeg positivt.

Om det var dem eller om det var tilfældigt det ved jeg ikk. Men startede ikke på dem i håb om graviditet, da jeg havde indstillet mig på behandling. Men startede i håb om, at der ville komme lidt gang i mine menstruationer og at der ville komme en cyklus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Keg har pcos og havde en meget ureglmæssig cyklus, og kun pletblødninger ved mens. Så da jeg ca var på dag 25 i min cyklus ( de kunne vare op til 90 dage) startede jeg op på vitex.

Nogle dage efter begyndte jeg at få ømme brystvorter som jeg også havde sidste cyklus op til mens, disse varede dog ved i flere dage. Så efter ca 16-18 dage på vitex, testede jeg positivt.

Om det var dem eller om det var tilfældigt det ved jeg ikk. Men startede ikke på dem i håb om graviditet, da jeg havde indstillet mig på behandling. Men startede i håb om, at der ville komme lidt gang i mine menstruationer og at der ville komme en cyklus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar ☺️ Stoppede du med dem da du fandt ud af at du var gravid ?

Min cyklus er meget kort- 19-23 dage. Jeg opstartede Vitex på dag 15 i denne cyklus og er nu på dag 24, med meget ømme bryster men ingen spor af mens endnu. Tror det er lige på trapperne, men det virker da efter hensigten, at jeg gerne vil forlænge cyklus lidt, i håb om at have nemmere ved at blive gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med det, lige så snart jeg stod på en positiv test. Og man kan sige vi to lyder meget modsatte, du har kort cyklus jeg havde ingen (lange). Men ved ikk om den fungere på samme måde til kort cyklus. Men det tænker jeg den gør, for de går jo ind og stabilisere hormonbalancen og dermed også progesteron dannelsen.

Men altså jeg gik også og troede at mens var på trapperne, for jeg havde også vildt ømme bryster i lang tid op til mens ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar, så ved jeg, at jeg skal stoppe med dem så snart det lykkes for os.. ☺️ Min cyklus er i hvert fald blevet forlænget, så må vi se om mens dukker op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min cyklus blev lidt kortere, da jeg tog dem (fra omkring 36 til ca. 30 dage). Vi endte dog med behandling, da det viste sig at manden ikke havde så mange svømmere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv tak, syntes at jeg læste de fleste steder på nettet, at man helst skulle stoppe efter positiv test, og skal man ikke også holde pause når mens starter op?

Synes det er svært at finde en konkret svar på nettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at finde en konkret svar på nettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er rigtigt svært at finde info omkring det. Jeg fandt den gang noget inde fra pco forum og nogle engelske hjemmesider.

Jeg ringede til lægen og hun sagde jeg bare skulle blive ved med dem indtil positiv test - så det prøver jeg ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til lægen og hun sagde jeg bare skulle blive ved med dem indtil positiv test - så det prøver jeg ☺️

okay. Sjældent at en læge vil udtale sig om naturmedicin. For de må jo ikk anbefale det hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay. Sjældent at en læge vil udtale sig om naturmedicin. For de må jo ikk anbefale det hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Utrolig dejlig når de har et åpent sind!! :D

Ja men det er vist imod lovgivningen. Ved at jeg som kommende sygeplejerske, ikke må råde og anbefale naturmedicin når jeg er i arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men det er vist imod lovgivningen. Ved at jeg som kommende sygeplejerske, ikke må råde og anbefale naturmedicin når jeg er i arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men det er vist imod lovgivningen. Ved at jeg som kommende sygeplejerske, ikke må råde og anbefale naturmedicin når jeg er i arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne lige følge med her. Jeg er selv startet på vitex i sidste uge. Håber de kan forkorte min mens, da jeg kun har det hver anden måned.. Og det er lidt træls at man ikke ved hvornår den kommer. Så jeg håber meget på en forholdsvis hurtigt virkning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne lige følge med her. Jeg er selv startet på vitex i sidste uge. Håber de kan forkorte min mens, da jeg kun har det hver anden måned.. Og det er lidt træls at man ikke ved hvornår den kommer. Så jeg håber meget på en forholdsvis hurtigt virkning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh jeg havde lidt Ala samme problem. Eller min mens skulle dog ikke forkortes kun min cyklus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er self også det jeg mener

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaa det er vildt irriterende. Det var også kun derfor jeg startede op, det var slet ikk tænkt i forhold til graviditetsønske, da vi havde aftalt først at ville starte i beh. Til efteråret.

Ved dog ikk om pillerne kunne have rette op på min cyklus, men noget gjorde de i hvert fald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det nemlig ! For mig handler det også bare om at få en lidt mere normal cyklus. Vi starter først PB om et års tid igen. Så det ville da være lækkert hvis jeg til den tid ved hvornår ÆL og mens ca forekommer. Det gør som regel processen lidt lettere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i ikk starter op endnu på PB, så beskyt jer hehe.

For det var det vi lige glemte. Og jo de har helt sikkert virket, både st de har hjulpet æl på vej, og givet mig en længere LT fase. Så det er klart dem der har gjort at jeg blev gravid. Det tænker jeg i hvert fald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER