Vinnus

Fadder

11 indlæg i dette emne

Der står at man kan stå fadder, hvis man er over konfirmationsalder eller noget i den stil. Betyder det så at hvis man er 13, men skal konfirmeres til næste år (pga udskudt skolestart i sin tid ), så kan man godt stå fadder?

Jeg havde nemlig overvejet om Freja kunne.

Men er det for underligt?

Og ville det mon være forkert sådan i forhold til Liva, som kun er 9 år ?

Jeg ved at Freja ville se det som en stor ære og ville være så stolt.

Havde også overvejet om evt hun skulle bære i stedet, men igen... hvordan vil det påvirke i forhold til Liva :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er gudmor til min lillebror (jeg var dog 15 eller 16 år) og ingen af mine søskende har sagt noget til det. Udover min lillebror har jeg 4 andre søskende både ældre og yngre.

Jeg er stadigvæk rigtig stolt over det :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, pas.. Spørg præsten ;)

Mht at lade din datter være fadder, så tænker jeg da godt at hun kan det, og synes ikke der er noget underligt i det (hvis ikke alderen er et issue for præsten ;) ) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan hun sandsynligvis sagtens få lov til.

Jeg tænker, at man skal kende børnene for at gætte på, hvorvidt det vil være problematisk i søskendeflokken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan Liva blive huemor? Altså den, der holder huen under selve dåben.. Så har hun også en rolle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal høre præsten efter om begge piger kan få lov til at stå fadder. Jeg stod selv fadder til mine nevøer da jeg var 9 og 12 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan Liva blive huemor? Altså den, der holder huen under selve dåben.. Så har hun også en rolle.

Huemor? Og hvilken hue? Det har jeg aldrig hørt om? Bruger man en hue til barnedåb i jeres familie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan Liva blive huemor? Altså den, der holder huen under selve dåben.. Så har hun også en rolle.

Vi har ingen hue til vores kjole, da det er en min mor selv syede i sin tid til da jeg skulle døbes.

Men ellers en rigtig god idé

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal høre præsten efter om begge piger kan få lov til at stå fadder. Jeg stod selv fadder til mine nevøer da jeg var 9 og 12 år

Det tror jeg ikke han er så fleksible med.

Mener at vi fik at vide sidst, at lige det med alder holdt de hårdt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Huemor? Og hvilken hue? Det har jeg aldrig hørt om? Bruger man en hue til barnedåb i jeres familie?

Det er nok mere en kyse. Men ja, det bruger vi.:) Til Karlas dåb hæklede jeg en selv. Den bruger jeg nok også til Albert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er gudmor til min lillebror! Vi blev døbt samme dag (ca. 2 mdr før min konfirmation). Jeg sagde ja på vegne af ham og mig selv..

Min bror er 6,5 år yngre end mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER