Minalima

Terminsberegning

10 indlæg i dette emne

Jeg er blevet virkelig meget i tvivl om hvornår jeg reelt set har termin.

Hvis jeg fx bruger www.terminsberegner.dk, så siger den rigtig nok d. 31.12.2016.

Jeg havde sidste menstruations første dag d. 23/3 of har i GENNEMSNIT en cyklus på 31 dage (den svinger faktisk en del mellem 28 og 34 dage, hvis jeg kigger tilbage.

Men ifølge andre beregninger, er jeg enten længere henne, eller ikke så langt henne. (+/- 2-3 dage).

Hvordan har i regnet det ud?

Har virkelig fået min tvivl om jeg hører under december eller januar, nu hvor det uanset hvad, ligger lige omkring årsskiftet.

Gætter på jeg bare må vente og se hvad de får ud af en scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved det, fordi jeg vidste hvilken dag jeg havde ægløsning. Den dag er man 2+0.

Men jeg har hørt at det godt kan ændre sig lidt, hvis baby udvikler sig lidt langsom eller lidt hurtigt.

Ved scanninger kan de måle barnets størrelse og finde den præcise terminsdato.

Jeg kan godt se at det er sandsynligt at du får et januarbarn. Men efter min mening er du velkommen i denne gruppe så længe det passer dig, uanset om din terminsdato ændre sig til januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet virkelig meget i tvivl om hvornår jeg reelt set har termin.

Hvis jeg fx bruger www.terminsberegner.dk, så siger den rigtig nok d. 31.12.2016.

Jeg havde sidste menstruations første dag d. 23/3 of har i GENNEMSNIT en cyklus på 31 dage (den svinger faktisk en del mellem 28 og 34 dage, hvis jeg kigger tilbage.

Men ifølge andre beregninger, er jeg enten længere henne, eller ikke så langt henne. (+/- 2-3 dage).

Hvordan har i regnet det ud?

Har virkelig fået min tvivl om jeg hører under december eller januar, nu hvor det uanset hvad, ligger lige omkring årsskiftet.

Gætter på jeg bare må vente og se hvad de får ud af en scanning

Når man har en cyklus der svinger lidt, er det også svært at regne ud præcist hvornår man har termin. Før min SA havde jeg en helt stabil cyklus på 28 dage og hvis man går ud fra det, så har jeg termin d 11/12. Men efter SA blev den lidt ustabil og kunne svinge fra 27-32 dage. Så hvis man så tager et gennemsnit på ca. 30 dage, så har jeg termin d 13/12.

Jeg venter bare og ser hvad de siger til scanning.

Men selvfølgelig er du velkommen her i gruppen også selvom din termin skulle ændre sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :)

Jeg har dog på fornemmelsen at jeg uanset hvad, ender med at føde i december.

Som Førstegangs fødte jeg min søn lige og lige 3 dage over termin (veer startede sent om aftenen og han er født om morgenen).

Mon datter blev født 37+4 (fødslen gik i gang af sig selv).

Hvis jeg følger min menstruations app, som nu er stået til graviditet, så er jeg 5+4 (det må så være termin, d. 27.12.2016),

Men følger jeg den fra terminsberegner, er jeg 5+0 (termin 31.12.2016).

Jeg havde vidst nok ÆL omkring d. 7.,8.,9. April

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra egne erfaringer med termin i december med min søn, så vil mit bud ud fra hvad du skriver være 28-30 december med din termin. Da jeg blev gravid dengang havde jeg ægløsning omkring 26 marts og endte med termin 17.december.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men terminen kunne sådan set også være i starten af januar, hvis min cyklus er fx. 34 dage.

Er nok nødt til at vente til scanning for at blive klogere på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som standard går de fleste læger uden fra cyklus på 28 dage. Men ja du skal nok have lægen til at skrive termin er usikker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været ved lægen.

Ifølge hans "terminshjul" har jeg FORELØBIG (som han selv sagde) termin d. 26.12.2016

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været ved lægen.

Ifølge hans "terminshjul" har jeg FORELØBIG (som han selv sagde) termin d. 26.12.2016

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved lægen i fredags. Jeg fik termin d. 25 december. Er spændt på om det holder stik - alt andet end d. 24!

Men hun lavede min vandrejournal og tog en graviditetstest (efter jeg spurgte om hun ikke skulle det!). Der var ingen gynækologisk undersøgelse. Det undrede jeg mig meget over, for det kan jeg huske hun gjorde sidste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER