Signe&Martin

Søskendevogn eller ej?

14 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er gravid med vores 2. barn. I forvejen har vi en dreng, som vil være ca. 22 måneder når baby ankommer.

Vi har en Emmaljunga Big star supreme (som jeg elsker) samt en babyjogger city elite.

Mit spørgsmål går på, hvilken type køretøj vi bør anskaffe os, hvis overhovedet købe et nyt.

Jeg havde først tænkt, at vi kunne nøjes med et søskendesæde til barnevognen, men hvad så hvis vi skal på tur og begge børn får en lur på vejen, eller lign. scenarier.

Der er desuden ikke plads til begge vogne i bilen.

Jeg afleverer ofte den store i dagpleje i bil, men da det er ved at være der omkring at han skal skifte til børnehave, ved jeg ikke om det kommer til at være i gå afstand. Desuden er det nok også nemmere at gå, hvis nu baby sover på det tidspunkt.

Jeg bryder mig ikke om de søskendevogne hvor den ene sidder bag den anden fx Phil & Teds, som til gengæld nemt kan laves om til en solo klapvogn.

Jeg har allerede forelsket mig i babyjogger twin, men det er sørme også mange penge hvis man kun bruger den i kort tid. Aner ikke hvor længe den store vil have behov for klapvogn?

Jeg håber at der er nogle der sidder med gode råd og erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søn er 2 år og 8 måneder og det er meget sjældent vi bruger klapvogn.

Vi har den med hvis vi går en lang tur, men i dag har vi eksempelvis været i den blå planet uden klapvogn.

Kan en lille paraplyklapvogn måske løse behovet de få gange det opstår?

Vi har dog ingen mindre søskende der skal tages hensyn til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar.

Jeg tænker at behovet for et dobbelkøretøj er der, men jeg er i tvivl om hvor meget. Fx til/fra institution, i center, på tur osv. Eller om et sæde på barnevognen er nok.

Jeg kan ikke helt se ideen i en paraplyklapvogn, da jeg skal have mulighed for at køre dem begge, hvis nu jeg er alene med to børn. Med tak for rådet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger et ståbrædt på barnevognen, det fungerer super :)

Mange søskendevogne er enormt små, så måske dit store barn hurtigt bliver FOR stor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer til at få 19 måneder mellem vores 3+4 og jeg havde ikke tænkt mig at anskaffe noget nyt.. Jo måske en paraplyklapvogn til når vi er to voksne med på en tur.. Ellers er jeg ret sikker på at et sæde/ståbræt kan klare det.. Og mange børn er glade for en løbecykel til når man skal hjem fra børnehave eller at handle fx..

Vores store drenge som nu er 7 og 9 er der 2 år og 3 mdr i mellem og der har vi aldrig manglet et ekstra køretøj/søskendevogn.. Vi havde ikke engang en paraplyvogn til ture osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 15 måneder mellem de 2 ældste, og da de var mindre manglede jeg en søskendevogn til de situationer hvor jeg var alene om dem, fx ved aflevering/hentning..... Men på ture og andet hvor vi var to voksne, kørte vi bare med en vogn hver (hhv. Barnevogn og klapvogn)

Jeg havde et søskendesæde til barnevognen, men det fungerede ikke godt, og jeg brugte den kun få gange.

En sele/vikle kan være et godt alternativ, hvis baby er vant til at sove der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så slet ikke finde ud af det her quote halløj her fra mobilen, så jeg svarer lige samlet.

Tak for jeres besyv. Ståbrædt havde jeg slet ikke tænkt, men det er selvfølgelig også en mulighed.

Og jeg er helt med på det med at sørge for langt liggemål, det er et must.

Havde også vendt tanken om baby i vikle/bæresele hvis behovet for at den store kom i vognen opstod, men da det er sen efterår/vinter baby kommer til verden, vil det nok være for koldt det første stykke tid.

Jeg (vi) har heldigvis lidt tid at tænke over det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to drenge med 13 1/2 måned imellem og vi har en søskende vogn med to klapvogns dele til samt en lift...jeg har brugt den med lift og klapvogn her i vinteren...nu da vores søn er for stor til liften bruger jeg barnevogn med søskende sæde til og fra dagpleje...vil sige sådan et sæde kan bruges til små ture men man skal være opmærksom fx ved fortovs kanter osv så man ikk risikere vognen tipper med ens børn ;-)...herhjemme sover drengene i hver deres barnevogn...og nu hvor liften blir pakket væk blir det en barnevogn med og en paraply klapvogn..

Og ellers søskende vognen med de to klapvogns dele...

Vi har lånt en bæresele/slynge men det fungerer ikke for os :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en baby da vores søn var 2,5 år.. Vi købte en smart søskendevogn..og den blev brugt 1 gang..DET gad storebror ihvertfald ikke.. Så vi købte et ståbræt og det er guld værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venter nr 2 om få uger og har en datter på ca 22 måneder til den tid... Vi overvejede også meget hvad vi skulle gøre og endte med at købe en Basson duo twin da den kunne fåes til fornuftig pris (ca. 5000kr) så må vi se hvor meget vi får den brugt... Men vores datter elsker at sidde i hendes klapvogn og når vi er i butikken hvor vi har købt den nye vogn vil hun altid op og sidde i den så det skal nok blive godt når vi får den hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg venter også nummer 2 til december, storebror bliver 2 til november. Jeg har købt en babyjogger city mini gt double fra USA, den fylder ikke ret meget mere end eliten i bilen og så er det nemt at jeg kan have begge børn med i den. Vi har tilkøbt en lift til lillesøster, så hun kan sove, mens storebror sidder op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik lillebror da storebror var 2 år og 4 mdr. Vi startede ud med barnevogn med søskendesæde, hvilket er ok til korte ture. Men da jeg fik et kejsersnit måtte jeg ikke løfte storebror derop de første 8 uger... Vi endte med at købe en Baby Jogger City Select. Vi har både lift og mulighed for 2 klapvognssæder til den. Den er super. Jeg ved du ikke er til de løsninge hvor børnene sidder efter hinanden, men vil lige pippe om at den er god for os. Den kan også køre med kun ét barn, hvor man tager det andet sæde/lift af vognen, og det er smart. Vi synes ikke klapvognssæderne er små, men det kommer vel også lidt an på hvor store børn man haver.

Totalt vil jeg råde dig til at starte ud med søskendesæde og ståbræt til barnevognen, og se om det holder. Hvis man ofte går alene med to børn på længere strækninger, har dårlig tid etc, så er det mere relevant med søskendevogn, imo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

Tak for alle jeres svar.

Vi er endt med, at købe en Baby Jogger city elite duo, den gamle model hvor de sidder ved siden af hinanden. Så supplerer vi med en lift som så kan bruges i både duo og single vognen - Win win :)

Det tror jeg er den bedste løsning til vores behov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger selv efter en Baby Jogger. Hvor købte I jeres?

Jeg har fundet siden søskendevogn.dk der samler en masse ser det ud til, dog ingen fra Baby Jogger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER