Krydderpigen

Nyt fra Krydderen

20 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg har ikke været så aktiv herinde. Jeg har haft travlt med job og speciale.

I mandags blev vores liv dog vendt totalt på hovedet :(

Vi fik desværre ikke kun gode nyheder til MD. Vi venter et lille hjertebarn.

Barnet har en forsnævring af aortobuen og aorto ascendens og så er der et hul i hjertet også, hvilket egentlig er heldigt nok, for så kompenserer det for forsnævnringer så længe baby er i maven.

Foreløbig vurdering er, at baby skal opereres inden en uge efter fødselslen.

Sommetider ser man denne hjertefejl sammen med en kromosonfejl, som de er ved at tjekke i en fostervandsprøve. Men det er der meget lille risiko for, heldigvis.

Det var ikke lige det, vi gik og drømte om. Ligenu virker ventetiden uendelig lang.

Vi har besluttet, at hvis der både er hjertefejl og kromosomfejl, så søger vi om senabort.

Realiteterne er, at lige meget hvad, så får vi et anderledes forløb end noget der ligner et formalt forløb ...

Jeg håber, at I andre har haft super MD-scanninger og kun behøver at bekymre jer om lægkramper og navnevalg <3

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

.... Men h*n er fin <3

post-7382-0-15266800-1461998691_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære Mette

Hvor er jeg ked af at læse at Md ikke gik som forventet, det må være et hårdt slag.

Men samtidig er det da fantastisk at de kan opdage sådanne ting så i allerede nu kan forberede jer på det der venter og så i kan blive tilknyttet et sygehus der er eksperter.

Kan godt forstå at i vil søge senabort hvis der også er kromosomer.

Håber at i trods alt kan nyde graviditeten og at i får de svar i søger snart

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.... Men h*n er fin <3

Og ja den ser nu super lækker ud alligevel.. Sikke et godt profilbillede. Kender i kønnet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Håber det bedste for jer :kiss

Krydser alt hvad jeg kan for at fostervandsprøven er med gode resultater. Hvornår får I svar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at høre at I skal igennem alt det. Krydser også alt hvad jeg kan for at fostervandsprøven viser et negativt resultat ift. kromosomfejl!!

Vi fik også tjekket hjertet grundigt til md, da jeg selv er født med et hul i hjertet. Det lukkede sig dog af sig selv da jeg var lidt ældre. 

Går ud fra at I er tilknyttet Riget og derfor får den allerbedste behandling til jeres lille guldklump, som ser så fin ud på billedet!

 

Knus herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej dog... Sikken tung omgang at skulle gå og vente på svar! Kan virkelig godt forstå jeres beslutning, men lad os krydse fingre for at det ikke ender dér...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen

 

Tak for jeres svar :)

 

Svaret på fostervandsprøven var positivt, så så langt, så godt :)

 

 

I eftermiddag skal vi ind til Rigets kardiologer til scanning og samtale om prognoser og risici. Jeg er skide nervøs! :/

 

Kryds fingrer! <3

 

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor dejligt!

Håber alt går godt i dag, så I kan få ro på... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sq godt forstå at du er nervøs,håber de kan give jer mere vished på hvad fremtiden bringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det positive svar på fosterprøven! Håber at resten af dagen har været lige så positivt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå.... Men hvis man troede man ventede et raskt barn, ville man nok mene, at man fik dårligt nyt.

 

Men med vores udgangspunkt synes vi, at vi fik de bedst tænkelige nyheder i dag.

 

Det er som det hele tiden har været. Et lidt stort hul mellem hjertepumpekamrerne og en forsnævring i aorta i venstre side.

Hullet i sig selv er de ikke bekymrede for, det er der gode erfaringer med.

 

Kardiologen så også mere positivt på forsnævringen, hvilken kan fixes ved operation ved at fjerne den forsnævrede del af aorta og sy aorta sammen - antageligt også uden brug af hjerte-lungemaskine og med en god sandsynlighed først når barnet er blevet lidt ældre, måske 6 måneder.

 

Barnet kan i løbet af graviditeten nå at udvikle sig positivt og yderligere kan først siges når den kommer til verden.

 

Der er omvendt en lille risiko for, at venstre hjerteklap ikke opfører sig og udvikler sig som den skal. Det vil betyde en lidt mere kompliceret omgang og mere kompliceret operation allerede hurtigt efter fødslen. Men det håber vi ikke sker.

 

Fødslen skal forløbe så normalt som muligt. Jeg vil blive fulgt tæt nu. Når barnet er født, skal vi forvente i hvert fald en uge på intensiv/neo, hvor det skal overvåges for at se, hvordan den reagerer på at være ude af livmoderen.

 

Vi er lettede - meget lettede!

 

<3 <3 <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor dejligt at høre. Skønt at høre fra dig! Tillykke med de nyheder i har fået!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FEDT!

Rigtig ærgerligt at den lille skal bøvle med det, men jeg ville også bare være lykkelig i jeres situation! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay

Har tænkt så meget på jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres tanker og hilsner!! :)

Ja, drømmen om en perfekt og problemfri fødsel blev ikke udfyldt, men så bliver det det næstbedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dejligt at høre. Håber at operationen kan vente til baby er blevet lidt stærkere.

Og rart at du stadig kan få lov til at føde selv dog under opsyn. Synes det lyder som de bedst mulige odds med babys vilkår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig? Er i blevet klogere på det hele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER