Lykke2013

Hvornår skal vi skifte til privatklinik?

9 indlæg i dette emne

Hej alle I BK´ere. 

Som titlen siger, så har vi gået herhjemme de sidste par dage og talt om muligheden for at skifte til privatklinik og fortsætte vores behandling der. 

Vi har, som mit brugernavn antyder, være i gang med PB siden 2013. De sidste næsten to år i fertilitetsbehandling med ICSI. 

Vi har endnu kun mislykkedes forsøg i bagagen, og vi har endda ikke fået lagt æg op endnu :( Vi har været igennem 3 forsøg på de knap 2 år:

1. forsøg: kun ét æg blev taget ud, ingen befrugtet.

2. forsøg: 9 æg, men ingen brugbar sæd fra min mand (3 æg i fryseren befrugtet med donor)

3. forsøg: blev afbrudt pga. cyste.

 

Og nu har vi så fået af vide, at vi ikke kan nå at komme med igen før sommerferien, så det bliver først til august/måske september at vi komme igang igen :(

Egentlig er vores behandlings-historie slet ikke slem overhovedet!! Men det har bare taget SÅ lang tid med udredningen, og 3-4 måneder mellem hvert forsøg. SÅ vi er ved  være kørt fuldstændig surt i behandlingen fra sygehuset, og vi overvejer kraftigt om vi skal prøve og tage kontakt til en privat klinik. 

 

SÅ mit spørgsmål er egentlig, hvad er jeres erfaringer med privat/offentlig klinik? Har nogen af jer også skiftet, selvom at I ikke havde "brugt" alle forsøg i det offentlige endnu?

Og kan I anbefale nogen i Jylland (Randers/Aarhus) omegnen ?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle I BK´ere.

Som titlen siger, så har vi gået herhjemme de sidste par dage og talt om muligheden for at skifte til privatklinik og fortsætte vores behandling der.

Vi har, som mit brugernavn antyder, være i gang med PB siden 2013. De sidste næsten to år i fertilitetsbehandling med ICSI.

Vi har endnu kun mislykkedes forsøg i bagagen, og vi har endda ikke fået lagt æg op endnu :( Vi har været igennem 3 forsøg på de knap 2 år:

1. forsøg: kun ét æg blev taget ud, ingen befrugtet.

2. forsøg: 9 æg, men ingen brugbar sæd fra min mand (3 æg i fryseren befrugtet med donor)

3. forsøg: blev afbrudt pga. cyste.

Og nu har vi så fået af vide, at vi ikke kan nå at komme med igen før sommerferien, så det bliver først til august/måske september at vi komme igang igen :(

Egentlig er vores behandlings-historie slet ikke slem overhovedet!! Men det har bare taget SÅ lang tid med udredningen, og 3-4 måneder mellem hvert forsøg. SÅ vi er ved være kørt fuldstændig surt i behandlingen fra sygehuset, og vi overvejer kraftigt om vi skal prøve og tage kontakt til en privat klinik.

SÅ mit spørgsmål er egentlig, hvad er jeres erfaringer med privat/offentlig klinik? Har nogen af jer også skiftet, selvom at I ikke havde "brugt" alle forsøg i det offentlige endnu?

Og kan I anbefale nogen i Jylland (Randers/Aarhus) omegnen ?

Puuuha. Jeres forløb lyder hårdt :kram Har I for langt til Skive? Det er en offentlig klinik uden ventetid som blev kåret som landets bedste i 2015 både iblandt offentlige og private.

Vi går der og er så glade for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at det er en god ide at undersøge muligheden, hvis man har pengene.

Min kæreste og jeg har selv været i dialog med en privat klinik grundet lang ventetid i det offentlige.

Jeg tror at man med stor fordel kan være i behandling begge steder samtidigt/skiftevis.

Vores aftale blev, at vi hver gang det var muligt med ny behandling meldte os til ved det offentlige. Hvis der ikke var plads kunne vi melde os til i det private i samme cyklus. Hvis vi eksempelvis havde fået 1 af 3 behandlinger i det private og det herefter lykkedes et blive gravide i det offentlige, kunne vi gemme de sidste private forsøg til barn nr. 2. Det syntes jeg var smart.

Vi benyttede os dog aldrig af aftalen, fordi jeg i mellemtiden var blevet gravid naturligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er selv lige blevet afvist og har besluttet at bruge ventetiden i det private. Så har I pengene synes jeg I skal gøre det. Har man været i gang så længe, er tålmodigheden bare opbrugt og ventetiden er hård i sig selv.

Vi startede IUI hos Aagaard i Århus, og vi følte os godt behandlet + kender andre der er blevet gravide via reagensglas hos dem, så dem vil jeg evt undersøge. De tilbyder vist også lidt rabat, hvis man er en af dem der har gået på Skejby og nu rammes af ventetid (ved ikke om det er tilfældet for jer og om de stadig tilbyder det...)

Håber det snart lykkedes for jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde det ret tidligt i forløbet. Efter at have prøvet i 9 måneder og ikke været i nærheden af en positiv test, kunne vi føle indeni at det kom ikke til at komme naturligt. Men læge ville ikke henvise før der var gået et år (og vi valgte at være ærlige). 

 

Så vi startede med IUI ved Ciconia i Aarhus mens vi ventede på at blive henvist, og det var en god beslutning. Da vi endelig 6-7 måneder senere kom til opstartssamtale ved Skejby tog de nemlig papirene fra Ciconia med i betragtning, og da der var prøvet med både hormoner+hjemmerul samt 3 gange IUI, var vi enige om at gå direkte videre til IVF. Der var også nogle af lægerne der arbejdede begge steder, så de resultater vi havde ved Ciconia blev ligesom talt med som ligeså valide, hvis det giver mening. 

 

Så vi havde god oplevelse ved Ciconia og vil altid anbefale dem - vi har også et vennepar som har en datter lavet ved IVF hos dem. 

 

Vi oplevede også en enkelt gang at ramme ind i sommerferielukning, efter to mislykkede friske IVF/ICSI forsøg ved Skejby. Men på det tidspunkt blev vi enige om at det ville gøre os godt med en sommer hvor vi ikke skulle tænke behandling hele tiden, for jeg synes godt nok ens liv drejer sig så meget om det når man er i det. Man kan ikke planlægge mere end et par dage frem i tilfælde man skal til scanning, og alt det man ikke kan efter evt. ÆO. Så i den situation valgte vi at holde tre måneders pause hvor jeg fik en normal sommer - dyrkede sport, rejste på ferie, drak vin med veninderne osv. Da vi startede op igen i august blev jeg faktisk gravid for første gang, så for os var pausen rigtig. Men vi var også i behandling i en periode da det var meget sjældent man blev afvist og følte os rigtigt godt behandlet ved Skejby, og jeg ville overhovedet ikke afvise at gå til det private i en "pause". 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede til privat klinik lige så snart vi var udredt..vi synes det tog for lang tid i det offentlige, samt de holder lukket i julen og på helligdage..( man kunne også blive afvist pga for mange tilmeldte osv)

Vi har været virkelig glade for at vi valgte at gå til det private.. De 2 af vores børn er lavet på helligdage :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :)

Vi har nu taget kontakt til to privat klinikker i Aarhus, Ciconia og Aagaard. Nogen der har erfaringer herfra? :) 

Vi har været til samtale ved Ciconia, og de virker rigtig professionelle og venlige. Og så har vi en samtale på Aagaard i denne uge, så vælger vi nok én af dem :)

Det bedste var næstren, at han sagde på Ciconia at de vil foreslå at prøve kort protokol, da vi kun har prøvet den lange ind til videre uden succes. Den korte lyder MEGET mere overskuelig for mig, så jeg er glad for at få lov at prøve den af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke lige de klinikker, men de er sikkert super dygtige og hvis I får et positivt indtryk er det også super godt.

 

Jeg vil bare fortælle at efter mange lange protokoller i det offentlige, prøvede vi et kort hos privatklinik og blev gravid i første huk.

 

Så håber det bedste for Jer og krydser fingre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har som sagt kun positiv erfaring med Ciconia.

 

Og så har jeg også meget positiv erfaring med kort protokol. Efter to lange protokoller og efterfølgende fryseforsøg uden blivende graviditet, blev min søn lavet i kort protokol, og datteren som jeg lige nu har i maven er et fryseæg fra selvsamme korte protokol  :kuller Og så er det bare så meget mere overskuelig at skulle igennem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER