lpd

Hjælp til uren hud

4 indlæg i dette emne

Min hud er virkelig gået amok efter jeg var gravid, jeg ser forfærdelig ud.

Jeg bruger pt Raunsborg facewash og kokosolie, det er blevet lidt bedre, men ikke meget.

Jeg spiser sundt, drikker meget vand og alt det man nu skal. Hjælp!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Får du nok omega 3 og 6? Og hvad med de sunde fedtsyrer? Fra nødder(alle slags), kerner (hørfrø/chia), olier (olivenolie/kokos/hørfrø/kæmpenatlys mm) og hvad med avocado og fisk (laks bland andet).

Det er helt sikkert noget hormonelt i kroppen, men jeg tror også på at man kan behandle mange ting indefra.

Når du drikker vand så tilføj lidt citron, agurk eller andet grønt/frugt. Kroppen kan bedre optage vandet når den genkender vitaminerne.

Rens ansigtet morgen og aften. Jeg vasker kun mit ansigt med vand om morgenen, fordi min hud er sart. Og så en god fugtgivende creme. Hvis du fedter meget så skal du vælge en creme uden for meget olie i. Jeg er selv meget opmærksom på hormonforstyrrende stoffer, og køber for det meste øko mærker. Det er jo en smagssag, afhængig af om man holder sig væk fra parfume under graviditet - da æteriske olier også kan være allergifremkaldende. Min hud er sart, men jeg tåler det fint.

Om aftenen kan du rense lidt grundigere (især hvis du har haft makeup på). Og så en god fugtgivende creme på.

Skift ofte pudebetræk - der sætter sig en masse bakterier i sådan et.

Ved ikke om du kunne bruge det til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid døjet med uren hud, og har forsøgt mange forskellige produkter. Efter graviditeten gik det også amok her, men da jeg en dag, fordi jeg havde mega tør hud, smurte mig med min søns fedtcreme, mærkede jeg virkelig forskel. Jeg smører mig nu med fed creme, og jeg har nærmest ikke haft en bums, siden jeg startede.

Jeg har fået at vide, at rigtig mange får mere uren hud, fordi de behandler deres hud, som om den er fedtet, selvom den ikke er, og derfor overkompenserer huden ved at danne ekstra fedt og dermed få mere uren hud.

Tricket virker selvfølgelig kun, hvis man har uren, men ikke fedtet hud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været nødt til at bruge en lang række behandlinger for at rydde op i min uren hud. Også her gik det sindssygt efter graviditeten, dog så jeg en forbedring efter at have brugt min søns fede creme på min ekstremt tørre hud. I disse dage bruger jeg rigeligt fed creme i mit ansigt, og min acne er drastisk reduceret.  
drift boss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER