NSEllekilde

Samsovning og tremmeseng

15 indlæg i dette emne

Jeg var jo så heldig at få foræret en tremmeseng af min veninde da jeg blev gravid :biglove

Siden da har jeg dog forelsket mig i en bedside crib så hun lige er til at få fat i om natten. De koster jo mange penge, så Nichlas har tilbudt (i samarbejde med svigerfar) at bygge en selv med samme princip.

Men jeg kan jo så ikke lade være med at tænke på om det var fjollet at samle tremmesengen allerede? Eller om man godt kan lægge hende til at sove i liften /tremmesengen om dagen, men om natten så putte hende ved siden af mig? Eller ville det måske ikke forvirre hende?

Hvad har i gjort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har tremmesengen som bedside ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tremmesengen som bedside ;)

Vores kan bare kun justeres i to højder, og ingen passer med vores madrasser :chin: og er det okay for babyen at ligge der helt alene? :unsure

Åh ja, man er jo så bange for at gøre det hårdere for sig selv end højst nødvendigt :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan i bore huller i tremmesengen, så I kan få den op i den rigtige højde?

Albert sover både i bedside, lift, på sofa og nogle gange også på spisebordet, og det går fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker sagtens at baby kan sove flere forskellige steder, men jeg ville ikke få brugt en tremmeseng, hvis jeg havde en crip. Så hvis tremmesengen kommer til at stå i vejen, så vil jeg ikke samle den. Hvis der bare bliver et tomt hul/plads på børneværelset, der hvor den engang skal stå, så vil jeg samle den nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kan bare kun justeres i to højder, og ingen passer med vores madrasser :chin: og er det okay for babyen at ligge der helt alene? :unsure

Åh ja, man er jo så bange for at gøre det hårdere for sig selv end højst nødvendigt :p

Du kan lave nogle ekstra huller? Så de passer i højden :)

Altså vores er sådan lidt en opbevarings/rodeplads/natbord ;) Nohr sover hos mig :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja måske kunne vi godt lave lidt ekstra huller -men jeg tror måske også at det er lidt "pyller -mor" som synes at det virker lidt voldsomt at hun ville ligge i en nærmest kæmpe seng :Chin:

Umiddelbart tror jeg også at den skulle være mod væggen og på den måde måske lidt upraktisk hvis hun skal sove til middagslur...

Men hvis flere af jer tænker at hun måske ikke har nogle problemer med at sove flere steder, så kunne tremmesengen jo komme ind på hendes værelse :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en bedside til Sofie - det havde jeg ikke til Anna. Og det er da GULD værd! Den lille tremmeseng Anna lå i (og som også jeg selv har ligget i) står stadig i kælderen ;)

 

Sofie lå som spæd i liften, på sofaen eller i barnevognen om dagen og i sin bedside om natten. Det er slet ikke noget problem :)

 

Hvor stor er den tremmeseng du har fået? Og hvilken bedside drømmer du om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten sov Clara enden i liften med liftvugge ved siden af min seng eller i babynesten imellem os om natten. Om dagen sov hun i barnevognen eller babynesten. Nu sover hun i tremmesengen der står ved siden af min seng som bedside. Det fungerer rigtig godt. Så hvis I på nogen måde kan få den i den rette højde, så ville jeg gøre det i stedet for at købe en bedside. Men det er slet ikke nødvendigt lige til en start, der kan hun sagtens sove i liften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en bedside til Sofie - det havde jeg ikke til Anna. Og det er da GULD værd! Den lille tremmeseng Anna lå i (og som også jeg selv har ligget i) står stadig i kælderen ;)

Sofie lå som spæd i liften, på sofaen eller i barnevognen om dagen og i sin bedside om natten. Det er slet ikke noget problem :)

Hvor stor er den tremmeseng du har fået? Og hvilken bedside drømmer du om?

Fedt at der ikke har været problemer :yay

Jamen det er bare en helt almindelig tremmeseng :chin: 60x120 har jeg lyst til at sige :D

Uhh jeg har egentlig ikke kigget så meget på modellerne -det er mere idéen om at jeg er tæt på hende om natten, at natamning måske ikke er helt ligeså forstyrrende som hvis jeg skulle rejse mig ekstra fra sengen og at hun kun er en hånd væk hvis hun siger nogle smålyde :) Det er bare hele tanken om at være tæt sammen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten sov Clara enden i liften med liftvugge ved siden af min seng eller i babynesten imellem os om natten. Om dagen sov hun i barnevognen eller babynesten. Nu sover hun i tremmesengen der står ved siden af min seng som bedside. Det fungerer rigtig godt. Så hvis I på nogen måde kan få den i den rette højde, så ville jeg gøre det i stedet for at købe en bedside. Men det er slet ikke nødvendigt lige til en start, der kan hun sagtens sove i liften :)

Turde du godt med babynest i mellem jer? Jeg har en lille frygt for at jeg eller Nichlas ruller over hende om natten eller kommer til at kaste en dyne over hovedet på hende :blush

Men det ville være så dejligt at kunne være så tæt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Turde du godt med babynest i mellem jer? Jeg har en lille frygt for at jeg eller Nichlas ruller over hende om natten eller kommer til at kaste en dyne over hovedet på hende :blush

Men det ville være så dejligt at kunne være så tæt :wub

Vi sover med Alexander i babyrede mellem os, jeg er slet ikke bekymret. Og synes den er aå god. Nogle gange bruger en af siden som pude så vi ligger med hoved helt tæt på A :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Turde du godt med babynest i mellem jer? Jeg har en lille frygt for at jeg eller Nichlas ruller over hende om natten eller kommer til at kaste en dyne over hovedet på hende :blush

Men det ville være så dejligt at kunne være så tæt :wub

Altså inden vi fik bebs oplevede jeg nogle gange at min kæreste lagde sig ovenpå mig, og bare selv sov fra det. Nu har vi tit prutten liggende i mellem os direkte i sengen, og ingen af os ruller eller triller. Man bliver automatisk bare mere forsigtig, også selvom man sover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Turde du godt med babynest i mellem jer? Jeg har en lille frygt for at jeg eller Nichlas ruller over hende om natten eller kommer til at kaste en dyne over hovedet på hende :blush

Men det ville være så dejligt at kunne være så tæt :wub

Jeg sover sammen Line hver nat i samme seng som min mand. Sengen er bred nok til manden ikke kommer i nærheden af hende og jeg er ikke nervøs for at komme til at kvæle hende. Moderinstinkter er ret effektive ;)

Erica sov også sammen med mig - der sov manden dog ikke sammen med os, da vi kun havde en 140 cm seng.

Jeg elsker det og det er så meget nemmere om natten :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker sagtens at baby kan sove flere forskellige steder, men jeg ville ikke få brugt en tremmeseng, hvis jeg havde en crip. Så hvis tremmesengen kommer til at stå i vejen, så vil jeg ikke samle den. Hvis der bare bliver et tomt hul/plads på børneværelset, der hvor den engang skal stå, så vil jeg samle den nu :)

:ditto Enig.

E sover i crib, og tremmesengen står til pynt på de fine lyserøde værelse, som kun bruges til pusle og påklædning :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER