Rasmus

MFR vaccine symptomer

7 indlæg i dette emne

Har brug for lidt hjælp. (ved godt det ikke er læger på dette forum, men mest erfaringer jeg søger)

 

Vi havde Viktor inde for en 15 måneders vaccine her for godt 9-10 dage siden... dere "kunne" komme symptomer op til 14 dage efter.. mild feber, etc.

 

Han gik totalt ned fredag, med 39.5 i feber, og ville bare sove, med 30 min søvn og 5 minutter vågen ked af det, så sove, sådan gik det HELE fredag, og blev nervøs, han stoppede væske indtag og mad, men hans ble var våd, dog kastede ham op en ordentligt skylle efter det sidste måltid han nåede.

 

Han tog så lidt grød lørdag morgen i sengen, men endte med opkast lige efter, så vi kunne kun derefter få vand i ham, men det var egentligt det vi var mest nervøse for.

 

tog til vagtlægen i Hjørring da vi er på ferie, igen han havde næsten sovet konstant i 1 1/2 dag.

 

undersøgte ham, ører / hals / feber / trykkede på maven, men konkluderede det "nok" var vaccine, men hvis det stadig var der mandag, så skulle vi selvfølgelig søge læge, jeg har fået en smoothie i ham i dag, han har spist lidt banan og brød (tog også en kvart bolle lørdag aften) og han tager lidt af vandet hele tiden, og tisser stadig. (ingen afføring, men det er jo naturligt)

 

her Søndag, men sover stadig meget, har max haft ham oppe i 30 minutter, hvor han har været ked af det, dog lidt mere "klar" end han har været tidligere.

 

han har været en del syg efter opstart i vuggestuen, men normalt er han under sygdom "MEGET" aktiv.. det her er helt anderledes..

 

Har i andre haft symptomer efter denne MFR vaccine? og er de så slemme, går med en lille nervøs knude i maven, om lægen bare ser dette som en undskyldning, for hurtigt at "konkludere" at det er det han har.

 

det er sløvheden der gør mig nervøs, da han normalt ALDRIG vi sove..

 

jeg ved dog er det er første LEVENDE vaccine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke rigtig huske, hvor meget junior reagerede. Jeg kan godt forstå, at du ikke bryder dig om sløvheden, men er han kontaktbar nok, når han er vågen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pige er kun 14 måneder og har derfor ikke fået mfr vaccinen endnu, så erfaringer på bivirkninger kan jeg ikke komme med.

Men vil bare sige at det lyder til at passe med at være en reaktion på vaccinen rent tidsmæssigt, og hvis ikke det er det, lyder det mest som en virus. Altså igen noget man ikke rigtig kan gøre noget ved. Så længe der ikke er andre symptomer end feber, og han drikker og har våde bleer, så skal du ikke være nervøs. Det skal selvfølgelig bare ikke blive ved i mange dage...

Omkring det med at sove og være sløv, så var det præcis sådan min pige reagerede på virus med høj feber i sidste uge. Hun var helt sløv og ville kun ligge ned og sov rigtig meget. Og det stod på stort set fra onsdag til lørdag morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter fik også udslæt overalt, i så slem grad at hun fik noget mod allergisk reaktion af vagtlægen. Hun kunne slet ikke sove om natten pga. Kløe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min William havde ingen reaktion.

Øv det lyder slet ikke sjovt :( god bedring!

PS: jeg ville ikke frygte mængden af søvn, men når barnet er vågen skal man kunne opnå en fin kontakt, ellers ville jeg ringe til vagtlægen. Bare for at være sikker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min William havde ingen reaktion.

Øv det lyder slet ikke sjovt :( god bedring!

PS: jeg ville ikke frygte mængden af søvn, men når barnet er vågen skal man kunne opnå en fin kontakt, ellers ville jeg ringe til vagtlægen. Bare for at være sikker!

Nårh ja, kontakten er vigtig. (Lige som tilføjelse til mit indlæg før) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER