Bolsin

Sex efter fødsel?

27 indlæg i dette emne

Hvor hurtigt havde i sex efter fødslen? Måske er det relevant at tilføje hvor "medtaget" I var af fødslen :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der gik sgu nok et par mdr - men det var mere fordi, det tog noget tid, før vi kunne putte vores datter i hendes vugge. Der var ligesom altid et barn i vejen :rolleyes

Til gengæld var det totalt uden komplikationer, da jeg jo så var hele efter mine sting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik to sting og vi havde sex 5-6 uger efter. Jeg var ret bange for om jeg bare var blevet en slap gammel kone (:D), men jeg er simpelthen blevet så stram at man skulle tro det var løgn, og det var lige før det ikke kunne lade sig gøre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca 4 måneder, og det var rimelig meget som før jeg blev gravid. Jeg fik en tredjegradsbristning ved fødslen, men blev syet godt og har egentlig aldrig været generet. :)

Hyppigheden er laaaaav, men det er mest pga logistikken, der er altid et barn i vejen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca. en måned begge gange. Jeg har været meget meget lidt medtaget begge gange - kun overfladiske sting. Vi har mest ventet pga træthed og min modstand mod sex der involverer blod ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang - efter kejsersnit - gik der vel et par uger :chin:

Denne gang - efter betragteligt klip og syning - gik der vist seks uger. Det var og er frygtelig vigtigt for min mand - jeg synes faktisk stadig ikke, at det er sådan rigtig behageligt :wacko Det er ikke fordi, at jeg som sådan ikke synes, at det er vigtigt, men for mit vedkommende kunne træthed og ømhed i kroppen og et stadig noget medtaget underliv (ikke pga syningen) godt begrunde en længere pause :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca. en måned begge gange. Jeg har meget meget lidt medtaget begge gange - kun overfladisk sting. Vi har mest ventet pga træthed og min modstand mod sex der involverer blod ;)

:ditto - jeg har dog kun født en gang, men ellers præcis samme herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der gået 2 måneder begge gange, forskellen har så været at efter første gang, havde vi da jeg fik den første stort set ikke sex igen før efter 6-7 måneder, mens det her med nummer 2 er "regelmæssig".

KS begge gange, men første gang med et grimt i gangsættelsesforløb inden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikk huske hvor lang tid der gik første gang, men her anden gang gik der næsten 6 måneder :rolleyes Det har så primært været pga manglende lyst og overskud fra min side. Med en baby der skreg det meste af tiden de første 3 måneder, og en fødselsdepression, ja, så har lysten bare slet ikk været der. Der gik også lang tid før jeg fik en tid til spiraloplægning, og det har helt sikkert også betydet noget. Jeg har bare aldrig været fan af sex med kondom! I tirsdags fik jeg så langt om længe lagt spiral op, og 3 dage senere havde vi sex første gang efter fødslen :)

I princippet kunne vi sagtens have haft sex et par uger efter fødslen, da jeg fysisk ikk var særlig medtaget - et par sting, og det helede hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der gik ca.2 mdr og har ikke mærket noget til det fik nogle overfladiske skrammer under fødslen og et par sting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første og anden gang gik der i hvert fald mindst 8 uger. Mest fordi jeg ikke havde lyst. Begge gange havde jeg kun fået små rifter og få sting.

Tredje og fjerde gang gik der en uge, før vi havde sex. Jeg havde ingen gener efter fødsel begge gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Første gang gik der ca.4 uger (ks). Her anden gang er vi ikke igang endnu, og der er gået 5 uger. Også denne gang blev det ks, men jeg fik flere slemme komplikationer efter ks, og har stadig kraftige smerter i maven. Regner med at forsøge at gå i gang inden nærmeste fremtid:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sex efter 19 dage.

Men det var også en drømmefødsel.

Fik kun bristning i den ene kønslæbe pga den nye presse teknik.

 

Så jeg var hurtigt klar igen og det samme var lysten.

Men jeg skulle også indhente 9 mdr sexlysten da den helt forsvandt under graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik sådan en ok slem 2. grads bristning vil jeg tro. Der gik 3 uger før vi forsøgte første gang. Det var med kondom og sådan lidt et halvhjertet forsøg - men det gik...

Der hvor jeg var syet drillede mig dog fordi de nev i visse stillinger op til et halvt år efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det lyder som om mange er et hurtigt i gang igen... Lige nu tænker jeg også at der ikke er meget der holder os tilbage, andet end at jeg stadig bløder en smule, og så præventionen. M er virkelig ikke fan af kondom, så jeg tror egentlig han hellere vil undvære.

 

Jeg kan ikke helt huse hvordan det er. Grunden til man anbefaler kondom, er vel "kun" af hensyn til prævention og ikke noget med at man skal forbi 8-ugers undersøgelsen og kontrolleres inden ift. til om det er ok, eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mit vedkommende i hvert fald, var det også i forhold til infektion, men om det kun var fordi jeg bristede meget, det er jeg ikke 100% sikker på... Ej jeg tror faktisk det generelt er anbefalingen også i forhold til infektion. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det lyder som om mange er et hurtigt i gang igen... Lige nu tænker jeg også at der ikke er meget der holder os tilbage, andet end at jeg stadig bløder en smule, og så præventionen. M er virkelig ikke fan af kondom, så jeg tror egentlig han hellere vil undvære.

Jeg kan ikke helt huse hvordan det er. Grunden til man anbefaler kondom, er vel "kun" af hensyn til prævention og ikke noget med at man skal forbi 8-ugers undersøgelsen og kontrolleres inden ift. til om det er ok, eller hvad?

Kondom anbefales så længe man bløder grundet infektionsrisikoen. Så længe man bløder har man stadig et sår - og må derfor hverken bruge tampax, gå i svømmehallen eller tage karbad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sex efter 11 dage tror jeg. Jeg fik en lille rift der fil to sting. Første gang måtte vi droppe det halvvejs, men efter 14 dage kunne vi godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der gik en måned denne gang (ks) og det var slet ikke rart. 2 gang var efter 3 måneder og det var heller ikke fantastisk rart.

Og der har så ikke været en 3. gang endnu.

Måske vi snart skulle prøve igen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 4/24/2016 at 10:45 AM, Bolsin said:

?

Det er også interesseret infektion - 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8+ uger første gang og +alt-for-længe anden gang.

Så ikke alle er så hurtige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tre uger :) Jeg fik en mild 2. gangs bristning og blevet syet to steder - Henholdsvis 2 cm og 1,5 cm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang havde jeg en svær indvendig bristning så der turde jeg slet ikke før efter læge tjek

Anden gang kun to sting men blev ved med at bløde til læge undersøgelsen hvor det stoppede da jeg begyndte på p piller. Hvor vi så havde sex da de virkede

3. Gang tror jeg kun der gik 4-5 uger

Men vi har dog også haft det på andre måder indtil da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der gik flere måneder før vi kom igang igen. I er hurtige herinde. ;) Jeg havde en mild bristning, så det var mere pga lysten end det fysiske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER