Jensen86

December smalltalk

100 indlæg i dette emne

Der er ikke mange der er aktive herinde. Hvordan har I det alle sammen?

Tænker (og håber) der kommer mere aktivitet herinde, i takt med vi kommer længere hen ;)

Jeg er ramt af kvalme det meste af dagen.

Frisk luft hjælper lidt på det, så får gået en masse ture.

Jeg har lige holdt 7 års fødselsdag for min datter i går... Og jeg fik lavet regnbue cupcakes ;)

Nu sidder jeg mellem kvalme bølgerne og laver min søn's fødselsdagsinvitationer (han bliver 10 d. 20. Maj).

Glæder mig til at få lavet vandrejournal d. 27. Maj, men prøver at fokusere på den næste større ting (såsom børnefødsefødselsdage), så ventetiden ikke føles så lang.

Havde overvejet at købe en TS, men tror ærligt talt ikke jeg kan presse noget ind før jeg alligevel skal til NF :')

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker (og håber) der kommer mere aktivitet herinde, i takt med vi kommer længere hen ;)

Jeg er ramt af kvalme det meste af dagen.

Frisk luft hjælper lidt på det, så får gået en masse ture.

Jeg har lige holdt 7 års fødselsdag for min datter i går... Og jeg fik lavet regnbue cupcakes ;)

Nu sidder jeg mellem kvalme bølgerne og laver min søn's fødselsdagsinvitationer (han bliver 10 d. 20. Maj).

Glæder mig til at få lavet vandrejournal d. 27. Maj, men prøver at fokusere på den næste større ting (såsom børnefødsefødselsdage), så ventetiden ikke føles så lang.

Havde overvejet at købe en TS, men tror ærligt talt ikke jeg kan presse noget ind før jeg alligevel skal til NF :')

Jeg håber virkelig for dig at det snart bliver bedre :kram2

Jeg har heldigvis ikke været så hårdt ramt. Men jeg havde en periode på ca. 2 uger hvor jeg var død træt og konstant følte mig småsyg, svimmel og kvalm. Men nu føles det heldigvis som om at det er begyndt at lette en del.

Lad os håbe at det samme sker for dig snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke mange der er aktive herinde. Hvordan har I det alle sammen?

Jeg er stadig gravid (regner jeg med)

De seneste dage har jeg ikke rigtig haft kvalme og det er dejligt.

Jeg syntes maven er blevet større, hvilket gør mig glad samtidigt med at det også er lidt besværligt i forhold til tøj.

Mit største problem er dårlig samvittighed over at jeg ikke motionere ret meget.

Men alt i alt går det vist meget godt hos mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lavet vandrejournal i slutningen af sidste måned og har fået tid til NF den 30 maj.

Det synes jeg godt nok at der er lang tid til ;)
 

Hos mig svinger det lidt.

 

Jeg synes at den der lette konstante kvalme så småt er ved at lægge sig og jeg er ikke konstant dødtræt... nu kommer det mere i bølger. :) Såsom lige nu... sidder på arbejde og er ved at knalde hovedet ned i bordet af træthed :P

 

og så er jeg begyndt at læse Politikens graviditetsbog, hvilket jeg får meget ud af, da jeg er førstegangsgravid :P Den giver mig faktisk en god tryghed.

 

Jeg synes også at min mave er blevet lidt større og så er det at "ej det er vist bare fedt, du kunne jo også godt have tabt dig lidt" tankerne kommer :P
Men må erkende at det bare er ved at være lidt svært at lukke nogle nederdele og bukser, hvilket jo er et kæmpe problem. Er jo kun i 10 uge....

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I fredags var min stedmor og far forbi fra Jylland og vi ville fortælle dem det.

 

Vi havde købt de der bøger "Fortæl nu - morfar/bedstemor" som de skulle have.

 

Min stedmor havde spurgt om jeg ville farve hendes hår og mens vi var ude på badeværelset, der var hendes spørgsmål bare så ledende at jeg fortalte hende det. Hun spillede totalt glad og overrasket, men jeg kunne høre min far sige til min mand, at de havde fået det af vide af min søster.

 

Nøj hvor er jeg bare både sur og ked af det. Det kan hun simpelthen ikke være bekendt!

 

Det er vores første barn (og hun er gravid med nummer 3, skal føde nu her til maj) så selvfølgelig havde vi glædet os til at fortælle det og se deres reaktion....

Hun har spurgt for længe siden om jeg vil være fødselshjælper da hun skal føde hjemme og havde også sagt ja og glædet mig meget... men ærlig talt.. lige nu har jeg bare slet ikke lyst, da jeg er meget sur på hende... Jeg har ikke snakket med hende endnu og kan ikke finde ud af, om jeg bare skal ringe til hende og sige hvad jeg mener eller om jeg skal se om jeg kan komme ud til hende næste weekend og så tag snakken der....

 

Synes bare slet ikke at hun kan være det bekendt.,.. og jeg kan jo ikke rigtig gøre noget ved det nu :( Skaden er jo sket.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I fredags var min stedmor og far forbi fra Jylland og vi ville fortælle dem det.

Vi havde købt de der bøger "Fortæl nu - morfar/bedstemor" som de skulle have.

Min stedmor havde spurgt om jeg ville farve hendes hår og mens vi var ude på badeværelset, der var hendes spørgsmål bare så ledende at jeg fortalte hende det. Hun spillede totalt glad og overrasket, men jeg kunne høre min far sige til min mand, at de havde fået det af vide af min søster.

Nøj hvor er jeg bare både sur og ked af det. Det kan hun simpelthen ikke være bekendt!

Det er vores første barn (og hun er gravid med nummer 3, skal føde nu her til maj) så selvfølgelig havde vi glædet os til at fortælle det og se deres reaktion....

Hun har spurgt for længe siden om jeg vil være fødselshjælper da hun skal føde hjemme og havde også sagt ja og glædet mig meget... men ærlig talt.. lige nu har jeg bare slet ikke lyst, da jeg er meget sur på hende... Jeg har ikke snakket med hende endnu og kan ikke finde ud af, om jeg bare skal ringe til hende og sige hvad jeg mener eller om jeg skal se om jeg kan komme ud til hende næste weekend og så tag snakken der....

Synes bare slet ikke at hun kan være det bekendt.,.. og jeg kan jo ikke rigtig gøre noget ved det nu :( Skaden er jo sket.

Åh hvor er det træls! :( Jeg ville selv blive frygtelig ked af det hvis nogen havde sagt det til andre. Det er bare en nyhed man gerne selv vil dele. Og når det er første gang, så er det bare noget helt specielt.

Så kan virkelig godt forstå at du er sur og ked af det!, Og jeg synes bestemt at du skal fortælle hende at det bare slet ikke er ok. Som 3. gangs gravid MÅ hun da selv vide hvor skønt det er at fortælle det til andre, så jeg synes virkelig det er ubetænktsomt.

Du ved jo desværre bedst selv om hun er til at snakke med over telefonen eller det er bedre at vente. Jeg tror jeg var blevet så sur at jeg ville have ringet med det samme og skældt ud! :D Men det er nok heller ikke lige den bedste måde at gribe det an på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig gravid (regner jeg med)

De seneste dage har jeg ikke rigtig haft kvalme og det er dejligt.

Jeg syntes maven er blevet større, hvilket gør mig glad samtidigt med at det også er lidt besværligt i forhold til tøj.

Mit største problem er dårlig samvittighed over at jeg ikke motionere ret meget.

Men alt i alt går det vist meget godt hos mig.

Jeg har det virkelig også dårligt over at jeg ikke får motioneret!

Specielt fordi jeg vejer for meget i forvejen og ville blive rigtig ked af at blive endnu større under graviditeten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I fredags var min stedmor og far forbi fra Jylland og vi ville fortælle dem det.

Vi havde købt de der bøger "Fortæl nu - morfar/bedstemor" som de skulle have.

Min stedmor havde spurgt om jeg ville farve hendes hår og mens vi var ude på badeværelset, der var hendes spørgsmål bare så ledende at jeg fortalte hende det. Hun spillede totalt glad og overrasket, men jeg kunne høre min far sige til min mand, at de havde fået det af vide af min søster.

Nøj hvor er jeg bare både sur og ked af det. Det kan hun simpelthen ikke være bekendt!

Det er vores første barn (og hun er gravid med nummer 3, skal føde nu her til maj) så selvfølgelig havde vi glædet os til at fortælle det og se deres reaktion....

Hun har spurgt for længe siden om jeg vil være fødselshjælper da hun skal føde hjemme og havde også sagt ja og glædet mig meget... men ærlig talt.. lige nu har jeg bare slet ikke lyst, da jeg er meget sur på hende... Jeg har ikke snakket med hende endnu og kan ikke finde ud af, om jeg bare skal ringe til hende og sige hvad jeg mener eller om jeg skal se om jeg kan komme ud til hende næste weekend og så tag snakken der....

Synes bare slet ikke at hun kan være det bekendt.,.. og jeg kan jo ikke rigtig gøre noget ved det nu :( Skaden er jo sket.

Hvor er det bare ikke iorden! Jeg ville være blevet tosset! Håber du er okay :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke mange der er aktive herinde. Hvordan har I det alle sammen?

Jeg er nu 7+5, og synes det er overvældende så træt jeg er! Det er svært at komme igennem dagen, hvis jeg ikke har fået en lille lur! :-) Ellers er der bølger af kvalme. Synes allerede maven har fået en lille bule og brysterne vokser gevaldigt! GLÆDER mig til nakkefoldsscanningen - overvejer at købe mig til en tidligere scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er oppustet fra morgen til aften (her kommer det ikke snigende eller noget). Føler jeg er ved at sprænge hele døgnet.

Håber ikke familien får mistanke om graviditeten, selv om jeg har på fornemmelsen at min pap mor har luret det (de ved vi ville have nr. 3). De (min far og pap mor) var på besøg i går og da vejret var varmt havde jeg en sommerkjole på, der ikke ligefrem skjulte den oppustede mave. Ville have skiftet tøj, men de kom tidligere end forventet, så nåede det ikke.

De skal giftes til august og så begyndte hun sørme at spørge om hvad jeg ville have og drikke til brylluppet...

Mig: "bare vand eller sodavand".

Pap: ej, da ikke til et bryllup. Hvad med sådan noget som sommersby?

Mig: måske. Det kommer også an på hvor varmt det bliver (det skal holdes udenfor) og vand eller sodavand er fint for mig, ellers kan det jo hurtigt blive en lang dag.

Jeg har stadig mine tvivl om hvor vidt det var et trickspørgsmål ;)

Min søn (fylder 10 næste uge) kom da også med kommentaren "du er ved at blive lidt tyk på maven mor" i sidste uge. (Men sjovt nok er vægten gået ned).

Så jeg ved ikke hvor længe vi kan holde det skjult her.

Selvfølgelig vil jeg gerne fortælle det, men vil helst vente til efter NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu 7+5, og synes det er overvældende så træt jeg er! Det er svært at komme igennem dagen, hvis jeg ikke har fået en lille lur! :-) Ellers er der bølger af kvalme. Synes allerede maven har fået en lille bule og brysterne vokser gevaldigt! GLÆDER mig til nakkefoldsscanningen - overvejer at købe mig til en tidligere scanning.

Synes tætheden svinger lidt her.

Kan ikke holde mig så meget i gang som jeg plejer og hvis jeg ikke får en lille lur i løbet af dagen, er jeg mere eller mindre klar til at gå i seng, når den ældste er puttet kl. 20.

Er du begyndt at tage mavebilleder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er oppustet fra morgen til aften (her kommer det ikke snigende eller noget). Føler jeg er ved at sprænge hele døgnet.

Håber ikke familien får mistanke om graviditeten, selv om jeg har på fornemmelsen at min pap mor har luret det (de ved vi ville have nr. 3). De (min far og pap mor) var på besøg i går og da vejret var varmt havde jeg en sommerkjole på, der ikke ligefrem skjulte den oppustede mave. Ville have skiftet tøj, men de kom tidligere end forventet, så nåede det ikke.

De skal giftes til august og så begyndte hun sørme at spørge om hvad jeg ville have og drikke til brylluppet...

Mig: "bare vand eller sodavand".

Pap: ej, da ikke til et bryllup. Hvad med sådan noget som sommersby?

Mig: måske. Det kommer også an på hvor varmt det bliver (det skal holdes udenfor) og vand eller sodavand er fint for mig, ellers kan det jo hurtigt blive en lang dag.

Jeg har stadig mine tvivl om hvor vidt det var et trickspørgsmål ;)

Min søn (fylder 10 næste uge) kom da også med kommentaren "du er ved at blive lidt tyk på maven mor" i sidste uge. (Men sjovt nok er vægten gået ned).

Så jeg ved ikke hvor længe vi kan holde det skjult her.

Selvfølgelig vil jeg gerne fortælle det, men vil helst vente til efter NF.

Er jeg den eneste der ser sådan her ud hele dagen?

post-12435-0-44262700-1463075150_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes tætheden svinger lidt her.

Kan ikke holde mig så meget i gang som jeg plejer og hvis jeg ikke får en lille lur i løbet af dagen, er jeg mere eller mindre klar til at gå i seng, når den ældste er puttet kl. 20.

Er du begyndt at tage mavebilleder?

Jeps. Har jeg gjort siden uge 5! Men det er nu ikke den store forskel man se fra uge til uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps. Har jeg gjort siden uge 5! Men det er nu ikke den store forskel man se fra uge til uge

Hvad med jer andre. Er i begyndt?

Jeps :)

Men første billede er taget 7+0 men er lidt i tvivl om min termins dato passer, så begynder nok først rigtigt, når jeg har været til scanning.

Billedet i svar #62 er fra i går

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg være med her på trods af termin den 30.11? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha fik snakket lidt med min søster... og hun er højgravid og sat her til maj... så hendes hormorner begyndte selvfølgelig og rase, så hun var ked af det... For hun havde ikke sagt noget... Det har nok været en mistanke de har fået og så har min far formuleret sig forkert.

Hun var rigtig ked af det... hvilket jo selvfølgelig gav mig enormt dårlig samvittighed,... puha.

 

 

Nå men... kønsscanning... er der nogen der ved noget?

 

Jeg fandt sådan en terminsberegner på nettet med alle mulige sjove datoer og der stod der, at jeg kunne få foretaget en kønsscanning fra den 11. juni....

 

Men jeg kan ikke finde noget på Herlevs hospitalts side om det?
Er det ikke noget man får tilbudt gratis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg være med her på trods af termin den 30.11? :)

Du skal være velkommen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha fik snakket lidt med min søster... og hun er højgravid og sat her til maj... så hendes hormorner begyndte selvfølgelig og rase, så hun var ked af det... For hun havde ikke sagt noget... Det har nok været en mistanke de har fået og så har min far formuleret sig forkert.

Hun var rigtig ked af det... hvilket jo selvfølgelig gav mig enormt dårlig samvittighed,... puha.

Nå men... kønsscanning... er der nogen der ved noget?

Jeg fandt sådan en terminsberegner på nettet med alle mulige sjove datoer og der stod der, at jeg kunne få foretaget en kønsscanning fra den 11. juni....

Men jeg kan ikke finde noget på Herlevs hospitalts side om det?

Er det ikke noget man får tilbudt gratis?

Pyh... godt du fik snakket med hende.

I skal nok finde ud af det :kram

Ang. Kønsscanning, så kan du i nogle tilfælde se det ved NF, alt efter hvornår man får foretaget den.

Men man siger som regel at man kan se kønnet fra uge 14.

Vi har betalt os fra det de sidste 2 gange og gør det nok også igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg være med her på trods af termin den 30.11? :)

Selvfølgelig. Velkommen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha fik snakket lidt med min søster... og hun er højgravid og sat her til maj... så hendes hormorner begyndte selvfølgelig og rase, så hun var ked af det... For hun havde ikke sagt noget... Det har nok været en mistanke de har fået og så har min far formuleret sig forkert.

Hun var rigtig ked af det... hvilket jo selvfølgelig gav mig enormt dårlig samvittighed,... puha.

 

 

Nå men... kønsscanning... er der nogen der ved noget?

 

Jeg fandt sådan en terminsberegner på nettet med alle mulige sjove datoer og der stod der, at jeg kunne få foretaget en kønsscanning fra den 11. juni....

 

Men jeg kan ikke finde noget på Herlevs hospitalts side om det?

Er det ikke noget man får tilbudt gratis?

Men godt at du fik snakket med din søster, så du ikke skal gå og tænke på det :kram2

Der hvor jeg fik lavet ts, garanterer de også at man kan se kønnet ved en scanning fra 14+0. Jeg ved ikke om jeg betaler mig fra det før md scanning hvor vi ellers vil få det at vide. Jeg tror hellere jeg vil gemme pengene til en 3D scanning imellem md scanning og fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps :)

Men første billede er taget 7+0 men er lidt i tvivl om min termins dato passer, så begynder nok først rigtigt, når jeg har været til scanning.

Billedet i svar #62 er fra i går

Eeeeiij, hvor er det en fin mave du har allerede!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps. Har jeg gjort siden uge 5! Men det er nu ikke den store forskel man se fra uge til uge

Hvad med jer andre. Er i begyndt?

Jeg har også taget nogle enkelte billeder, men jeg ligner bare en der er fed, så jeg er ikke stolt af dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeeiij, hvor er det en fin mave du har allerede!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig. Velkommen :)

 

Tak :) 

 

Jeg har ikke kunnet komme ind hele weekenden pga. bøvl med mit password. 

 

Plejer I at lave et præsentationsindlæg eller noget? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe billeder af maven?
Nej endnu ikke, da jeg også bare ligner én der har spist alt for meget :P

 

og jeg ender nok med at betale mig til en kønsscanning :P Kan da ikke vente længere end dertil.

 

Men nu kommer NF den 30/5, så ser vi derefter :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER