Jensen86

December smalltalk

100 indlæg i dette emne

Øv, jeg har fået blærebetændelse. Det var lidt et held at jeg fandt ud af det. For det mærkes ikke på samme måde som det plejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv, jeg har fået blærebetændelse. Det var lidt et held at jeg fandt ud af det. For det mærkes ikke på samme måde som det plejer.

Øv! Men godt det i det mindste blev opdaget. God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh.... har lige været på en længere tur med min datter. Cyklede ud til skoven (5 km), gik en tur i skoven (6,4 km) og cyklede hjem igen (5 km).

Normalt havde jeg været frisk endnu, men denne gang var jeg klar til at lægge mig til at sove efter Ca. 2,5 km gåtur i skoven.

Der kan man tale om at trætheden kommer bag på en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh.... har lige været på en længere tur med min datter. Cyklede ud til skoven (5 km), gik en tur i skoven (6,4 km) og cyklede hjem igen (5 km).

Normalt havde jeg været frisk endnu, men denne gang var jeg klar til at lægge mig til at sove efter Ca. 2,5 km gåtur i skoven.

Der kan man tale om at trætheden kommer bag på en

Jeg er 1. gangs gravid og har da hørt om veninder der har været gravide som sagde at de var såååååå trætte.

Men jeg må indrømme at jeg er noget overrasket over hvad det kan gøre ved en. Det er ikke hver dag jeg er træt, men de dage jeg er det, så rammer det mig lige pludselig med 200 km i timen og jeg kan næsten føle mig helt syg fordi jeg er så træt.

Når først jeg er ramt, så har jeg svært ved at koncentrere mig på arbejde og kan kun tænke på min seng og hvornår jeg mon kan få lov at lukke øjnene bare et lille øjeblik :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg overstået første lægebesøg.

Men der blev hverken lavet vandrejournal, taget blodprøver eller andet...

Han mente det var lidt for tidligt til det, så skal have hele turen d. 27/5

Ifølge hans "terminshjul", har jeg en foreløbig (som han selv sagde) termin, der hedder d. 26.12.2016.

Han var lidt overrasket over at det var gået så hurtigt og ønskede ellers bare Tillykke.

Lidt underligt, for mente da bestemt jeg fik lavet vandrejournal tidligt de andre to gange.

Må hjem og kigge på dem

Må indrømme jeg er en smule skuffet. Tror bestemt også min nysgerrighed er såret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg overstået første lægebesøg.

Men der blev hverken lavet vandrejournal, taget blodprøver eller andet...

Han mente det var lidt for tidligt til det, så skal have hele turen d. 27/5

Ifølge hans "terminshjul", har jeg en foreløbig (som han selv sagde) termin, der hedder d. 26.12.2016.

Han var lidt overrasket over at det var gået så hurtigt og ønskede ellers bare Tillykke.

Lidt underligt, for mente da bestemt jeg fik lavet vandrejournal tidligt de andre to gange.

Må hjem og kigge på dem

Må indrømme jeg er en smule skuffet. Tror bestemt også min nysgerrighed er såret ;)

Nå, det var så vidst bare mig der huskede forkert.

Har lige kigger på de gamle vandrejournaler.

Ved Mikkel startede den allerede i 7+0 (men der var jeg også kun 17 år, så nok derfor).

Ved Naya startede den 9+4

Undre mig dog stadig over den foreløbig terminsdato. Har prøvet at regne på det. Og hvis det skal passe med d. 26/12, så er det regnet ud fra en cyklus på 26 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det var så vidst bare mig der huskede forkert.

Har lige kigger på de gamle vandrejournaler.

Ved Mikkel startede den allerede i 7+0 (men der var jeg også kun 17 år, så nok derfor).

Ved Naya startede den 9+4

Undre mig dog stadig over den foreløbig terminsdato. Har prøvet at regne på det. Og hvis det skal passe med d. 26/12, så er det regnet ud fra en cyklus på 26 dage

Ja det lyder lidt mærkeligt, for så vidt jeg er orienteret så går de automatisk ud fra en cyklus på 28 dage med mindre man direkte fortæller dem at den har være kortere eller længere.

Men det er jo så også kun 1 dags forskel der er tale om.

Jeg har opgivet at tro det ene og det andet ang. termin. Jeg venter og ser hvad de siger til scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder lidt mærkeligt, for så vidt jeg er orienteret så går de automatisk ud fra en cyklus på 28 dage med mindre man direkte fortæller dem at den har være kortere eller længere.

Men det er jo så også kun 1 dags forskel der er tale om.

Jeg har opgivet at tro det ene og det andet ang. termin. Jeg venter og ser hvad de siger til scanning.

Men vil jo gerne have det at vide nuuuuu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men vil jo gerne have det at vide nuuuuu

Ja det kan jeg sagtens forstå :D

Sådan er livet bare desværre ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har den sidste uges tid haft lidt let kvalme, som dog kunne kureres med vand og frisk luft...

Men i dag skal jeg love for det er taget til.

Vågnede med kvalme og har sovet stort set hele formiddagen for derefter at have kvalme igen.

Har dog ikke kastet op endnu, men haft et par sure opstød.

Tror desværre bare det tager til de næste par uger.

Så lige nu står den på mariekiks og saft.

Hvordan ser det ud med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har den sidste uges tid haft lidt let kvalme, som dog kunne kureres med vand og frisk luft...

Men i dag skal jeg love for det er taget til.

Vågnede med kvalme og har sovet stort set hele formiddagen for derefter at have kvalme igen.

Har dog ikke kastet op endnu, men haft et par sure opstød.

Tror desværre bare det tager til de næste par uger.

Så lige nu står den på mariekiks og saft.

Hvordan ser det ud med jer?

Hvor langt er du henne nu?

Jeg havde en smule kvalme for et par uger siden, men det blev aldrig voldsomt. Det er næsten væk nu. Har ikke så meget ømme bryster mere og kun en smule murren i underlivet.

Så alt i alt har jeg det godt, men er også noget nervøs for om alt er som det skal være. Men det finder jeg ud af på fredag.

Jeg har i dag fået indkaldelse til nf, første jm konsultation, flowscanning (hvad det så er?? :D) og gennemscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud over mig og kæresten, har jeg fortalt det til en enkelt veninde (som også prøver).

Hvor meget giver i for Scanningen når i selv skal betale?

Har hørt fra en bekendt at en af gynækologer i byen scanner gravide også ved ikke om det er selv betalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har den sidste uges tid haft lidt let kvalme, som dog kunne kureres med vand og frisk luft...

Men i dag skal jeg love for det er taget til.

Vågnede med kvalme og har sovet stort set hele formiddagen for derefter at have kvalme igen.

Har dog ikke kastet op endnu, men haft et par sure opstød.

Tror desværre bare det tager til de næste par uger.

Så lige nu står den på mariekiks og saft.

Hvordan ser det ud med jer?

Jeg mærker en hel del til kvalmen for tiden. Jeg har endnu ikke kastet op, men jeg tror det var tæt på et par gange.

I dag har jeg købt nogle armbånd på apoteket, som måske kan dæmpe kvalmen. Jeg håber det virker selvom det er en lidt alternativ metode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du henne nu?

Jeg havde en smule kvalme for et par uger siden, men det blev aldrig voldsomt. Det er næsten væk nu. Har ikke så meget ømme bryster mere og kun en smule murren i underlivet.

Så alt i alt har jeg det godt, men er også noget nervøs for om alt er som det skal være. Men det finder jeg ud af på fredag.

Jeg har i dag fået indkaldelse til nf, første jm konsultation, flowscanning (hvad det så er?? :D) og gennemscanning.

Jeg er 6+2 i dag (ifølge lægens beregning)

Ej hvor fedt! Hvornår skal du det?

Kan desværre ikke fortælle hvad en flowscanning er, for har ikke hørt om det før.

Med Mikkel havde jeg ikke det mindste kvalme. Kastede dog op af æbler/pærer.

Med Naya kom det fra den ene dag til den anden omkring 7-8 uger henne.

Der var jeg også ude at vende med hovedet i wc'et om morgenen og kunne slet ikke tåle at køre i bus.

Denne gang er det startet i det små meget tidligt og bliver langsomt værre og værre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt fra en bekendt at en af gynækologer i byen scanner gravide også ved ikke om det er selv betalt.

Er spændt på om det er en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker en hel del til kvalmen for tiden. Jeg har endnu ikke kastet op, men jeg tror det var tæt på et par gange.

I dag har jeg købt nogle armbånd på apoteket, som måske kan dæmpe kvalmen. Jeg håber det virker selvom det er en lidt alternativ metode.

Har også overvejet de der armbånd. Især hvis jeg bliver lige så køresyg som sidste gang.

Er dog også begyndt at overveje om jeg ikke bare skulle gå på apoteket efter nogle balancid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 6+2 i dag (ifølge lægens beregning)

Ej hvor fedt! Hvornår skal du det?

Kan desværre ikke fortælle hvad en flowscanning er, for har ikke hørt om det før.

Med Mikkel havde jeg ikke det mindste kvalme. Kastede dog op af æbler/pærer.

Med Naya kom det fra den ene dag til den anden omkring 7-8 uger henne.

Der var jeg også ude at vende med hovedet i wc'et om morgenen og kunne slet ikke tåle at køre i bus.

Denne gang er det startet i det små meget tidligt og bliver langsomt værre og værre

Jeg skal til nf d 1/6. Men har jo selv betalt mig til en ts på fredag.

Åh ja. Bus! Det har jeg stadig svært ved. Det er blevet bedre, men undgår det virkelig hvis jeg kan.

Det er træls hvis du har en fornemmelse af at det bare bliver værre :( Kvalme og opkast er bare ikke sjovt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke sådan rigtig nervøs, men ville meget gerne scannes inden NF.

I februar 2014 blev jeg akut opereret (kikkertoperation), da min højre æggestok af uforklarlige årsager havde snoet sig rundt om sig selv og lukket for blodtilførslen.

Man fik snoet den ud og den viste ikke tegn på at have taget skade.

Der var ingen syste eller noget andet. En sund og rask æggestok...

Og selv om jeg ikke har mærket noget til det siden, kan jeg nu ikke lade være med at tænke på om det kunne give problemer i graviditeten?

Jeg spurgte dem godt nok dengang, og da mente de ikke det ville have nogen indflydelse, men hvad nu hvis det alligevel har?

Er lidt øm i højre side, men det kan vel ligeså godt bare være graviditeten?

Ville i mene det ville være begrundelse nok for at kunne få en tidligere scanning?

(Handler bestemt ikke kun om nysgerrighed)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke sådan rigtig nervøs, men ville meget gerne scannes inden NF.

I februar 2014 blev jeg akut opereret (kikkertoperation), da min højre æggestok af uforklarlige årsager havde snoet sig rundt om sig selv og lukket for blodtilførslen.

Man fik snoet den ud og den viste ikke tegn på at have taget skade.

Der var ingen syste eller noget andet. En sund og rask æggestok...

Og selv om jeg ikke har mærket noget til det siden, kan jeg nu ikke lade være med at tænke på om det kunne give problemer i graviditeten?

Jeg spurgte dem godt nok dengang, og da mente de ikke det ville have nogen indflydelse, men hvad nu hvis det alligevel har?

Er lidt øm i højre side, men det kan vel ligeså godt bare være graviditeten?

Ville i mene det ville være begrundelse nok for at kunne få en tidligere scanning?

(Handler bestemt ikke kun om nysgerrighed)

Det ville da være rart for dig at få tjekket om alt ser ok ud. Men det kan de jo også se til nf.

Men man behøver vel ikke at have en grund til at få en tidlig scanning? Det er da helt ok også "bare" at være nysgerrig :) Hvis du har lyst til det, så synes jeg da at du skal gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg overstået ts og baby har det heldigvis godt ❤️

Jeg blev så lettet at vi måtte holde pause i scanninger så jeg kunne tude færdig :D

post-12406-0-52662100-1462817826_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg overstået ts og baby har det heldigvis godt ❤️

Jeg blev så lettet at vi måtte holde pause i scanninger så jeg kunne tude færdig :D

Hvor er det bare godt at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjeblikket hvor man er ved at kaste op af mandens yndlingsparfume

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjeblikket hvor man er ved at kaste op af mandens yndlingsparfume som man faktisk rigtig godt kunne lide før... Hmm.. det var dog irriterendd

Ja det er noget mærkeligt noget med den lugtesans :D Jeg kan pludselig ikke tåle lugten af vores håndsæbe, som ellers er parfumeri og jeg ikke synes lugtede af noget som helst før. Nu lugter den af våd hund

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare godt at høre stort tillykke med det

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke mange der er aktive herinde. Hvordan har I det alle sammen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER