Jensen86

December smalltalk

100 indlæg i dette emne

Her er en tråd til smalltalk:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Jeg skal til scanning i næste uge når jeg er 6+3. Jeg er lidt i tvivl om det er fortidligt til at se hjerteblink. Hvad tror I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg skal til scanning i næste uge når jeg er 6+3. Jeg er lidt i tvivl om det er fortidligt til at se hjerteblink. Hvad tror I?

Altså jeg har læst mig frem til, at det først er sikkert, at man kan se hjerteblink 7+, men har hørt om nogen der har været heldige, at kunne det tidligere. Så tror ikke du skal blive bekymret, hvis du ikke ser det.

Jeg ville også gerne have en tryghedsscanning, men der hvor det er muligt i min omegn, har de kun enkelte tider tilbage midt på dagen de næste mange måneder. Og jeg har desværre ikke mulighed for bare at få fri fra arbejde en hel dag, så det kommer nok desværre ikke til at ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg skal ringe til sygehuset og spørge på mandag. Vi kan få scanningen gennem det sygehus, hvor vi har været i fertilitetsbehandling.

Det er træls at det ikke er praktisk muligt for dig at få sådan en tidlig scanning. Men mon ikke at de fleste gravide venter til nakkefold, så det skal nok gå for dig også:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg skal ringe til sygehuset og spørge på mandag. Vi kan få scanningen gennem det sygehus, hvor vi har været i fertilitetsbehandling.

Det er træls at det ikke er praktisk muligt for dig at få sådan en tidlig scanning. Men mon ikke at de fleste gravide venter til nakkefold, så det skal nok gå for dig også:-)

Hvis du spørger, så ved du jo i hvert fald hvad du kan forvente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg skal ringe til sygehuset og spørge på mandag. Vi kan få scanningen gennem det sygehus, hvor vi har været i fertilitetsbehandling.

Det er træls at det ikke er praktisk muligt for dig at få sådan en tidlig scanning. Men mon ikke at de fleste gravide venter til nakkefold, så det skal nok gå for dig også:-)

Så fandt jeg endelig et sted der havde ledige tider. Så jeg skal til tryghedsscanning d. 6/5 hvor jeg er omkring 8+5 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fandt jeg endelig et sted der havde ledige tider. Så jeg skal til tryghedsscanning d. 6/5 hvor jeg er omkring 8+5 :)

Det er da dejligt at det kunne lade sig gøre alligevel:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er en tryghedsscanning? Og hvorfor får I dem foretaget? :)

Betaler man for dem selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er en tryghedsscanning? Og hvorfor får I dem foretaget? :)

Betaler man for dem selv?

En tryghedsscanning er en tidlig scanning, som man kan vælge at få, hvis man ikke vil vente helt til nakkefoldsscanningen med at se babyen.

Jeg tror at mange gør det af nysgerrighed eller hvis de er bekymret for om det går som det skal. Man vil også kunne se om det er en graviditet uden for livmoderen.

Jeg selv har været i fertilitetsbehandling og der er det en form for afslutende undersøgelse i behandlingsforløbet.

De fleste skal selv betale. Det er kun hvis en læge har mistanke om at der er noget galt, eller hvis man er i fertilitetsbehandling at det er gratis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh okay :) Tak.

 

Jeg skal til lægen på torsdag til første undersøgelse og der vil han undersøge om det er udenfor livmoderen, :) Så det venter jeg nok bare på i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er en tryghedsscanning? Og hvorfor får I dem foretaget? :)

Betaler man for dem selv?

Jeg betaler selv for min og har valgt at gøre det, fordi jeg mistede i sidste graviditet, så jeg håber, at det vil give mig lidt ro. Derudover bliver jeg nødt til at fortælle det til familien før nf, og så synes jeg bare, at det er rart selv at have set, at alt ser fint ud inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da dejligt at det kunne lade sig gøre alligevel:-)

Ja rigtig dejligt! Men er godt nok spændt og synes der er længe til endnu.

Hvornår skal du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja rigtig dejligt! Men er godt nok spændt og synes der er længe til endnu.

Hvornår skal du?

Jeg har været til skanning i dag.

Man kunne tydeligt se blommesækken. Man kunne fornemme en klump i den ene ende, som er fosteret. Og så kunne man lige ane et lille bitte hjerte der blinkede. Det var dejligt at se. Og fosteret er det rigtige sted og dets størrelse passer med at jeg ca. er 6+3. Så alt ser indtil videre godt ud.

Men vi skal derhen i gen i næste uge, hvor er lidt større.

Jeg kan godt forstå at du også glæder dig til du skal scannes:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til skanning i dag.

Man kunne tydeligt se blommesækken. Man kunne fornemme en klump i den ene ende, som er fosteret. Og så kunne man lige ane et lille bitte hjerte der blinkede. Det var dejligt at se. Og fosteret er det rigtige sted og dets størrelse passer med at jeg ca. er 6+3. Så alt ser indtil videre godt ud.

Men vi skal derhen i gen i næste uge, hvor er lidt større.

Jeg kan godt forstå at du også glæder dig til du skal scannes:-)

Tillykke! Det er da helt fantastisk :D Er du ikke lettet? Og har du mere ro i maven nu?

Jeg er stadig sikker på at jeg til scanning næste uge får at vide at der ikke er noget foster :( Jeg er simpelthen så bange for at miste igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det var dejligt. Især det med at den sad det rigtige sted og havde den rigtige størrelse i forhold til at jeg er 6+3. Dog var den utroligt lille, det var næsten ikke til at se hjerteblink, så jeg tænker at der fortsat er stor usikkerhed om den bliver ved med at vokse.

Det er skide svært med den usikkerhed og jeg kan godt forstå at du er bange for at miste. men jeg tror det bedste vi kan gøre er at tænke, at sålænge der ikke har været dårlige tegn, så må det gå godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det var dejligt. Især det med at den sad det rigtige sted og havde den rigtige størrelse i forhold til at jeg er 6+3. Dog var den utroligt lille, det var næsten ikke til at se hjerteblink, så jeg tænker at der fortsat er stor usikkerhed om den bliver ved med at vokse.

Det er skide svært med den usikkerhed og jeg kan godt forstå at du er bange for at miste. men jeg tror det bedste vi kan gøre er at tænke, at sålænge der ikke har været dårlige tegn, så må det gå godt.

Du har ret.

Og jeg krydser alt hvad jeg kan for at din lille baby bliver hængende ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til lægen på mandag og jeg glæder mig helt vildt :)

Og endnu mere, glæder jeg mig til 1. Scanning (hvornår den er ved jeg ikke endnu.)

Tror i måske jeg kan overtale min læge til at få en henvisning til det?

Jeg har 2 børn i forvejen og ved dem begge har jeg fået tryghedsscanningen tilbudt. (Men, de fylder 7 og 10 år i næste måned).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også sindsygt meget til den første scanning :)

 

Har I fortalt det til nogen endnu?

En kollega på mit arbejde overhørte mig snakke med min søster og hun spurgte nemlig om jeg havde vært til NF, når nu jeg havde tænkt mig at offentliggøre det på fredag....
Men nej.. det er fordi jeg skal til lægen torsdag og have lavet min vandrejournal og finde ud af om den sidder som den skal.. altså ikke udenfor livmoderen...
 

 

Men nu tænker jeg da på, om man skal fortælle det eller vente?
Vi har faktisk fortalt det til 9 personer og tænkte da på at gøre det mere eller mindre offentlig efter første lægebesøg (altså ikke sådan facebook offentlig,... men venner og familie offentlig)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også sindsygt meget til den første scanning :)

Har I fortalt det til nogen endnu?

En kollega på mit arbejde overhørte mig snakke med min søster og hun spurgte nemlig om jeg havde vært til NF, når nu jeg havde tænkt mig at offentliggøre det på fredag....

Men nej.. det er fordi jeg skal til lægen torsdag og have lavet min vandrejournal og finde ud af om den sidder som den skal.. altså ikke udenfor livmoderen...

Men nu tænker jeg da på, om man skal fortælle det eller vente?

Vi har faktisk fortalt det til 9 personer og tænkte da på at gøre det mere eller mindre offentlig efter første lægebesøg (altså ikke sådan facebook offentlig,... men venner og familie offentlig)

Jeg har lige været til første lægebesøg i dag og hun tjekkede intet ved mig! Vi lavede bare vandrejournal og så gik jeg igen. Hun sagde, at man alligevel ikke kan mærke noget som helst når det stadig er så tidligt. Det undrede mig lidt.

Så det ser ikke ud til at jeg får nogle svar før fredag i næste uge hvor jeg har købt mig til en scanning.

Men de eneste jeg har fortalt det til er min bedste veninde og en god kollega. Min bedste veninde har prøvet at miste to gange før hun fik den første, så hende har jeg brugt meget ift bekymringer osv ifm min SA i november. Min kollega er min allierede hvis der skulle ske noget igen og jeg har brug for at nogen dækker lidt over mig :)

Men ellers har vi planlagt at fortælle det til min familie i pinsen hvor jeg er ca 10 uger og kærestens familie umiddelbart efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud over mig og kæresten, har jeg fortalt det til en enkelt veninde (som også prøver).

Hvor meget giver i for Scanningen når i selv skal betale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud over mig og kæresten, har jeg fortalt det til en enkelt veninde (som også prøver).

Hvor meget giver i for Scanningen når i selv skal betale?

Jeg giver 800. Men den kan også fået til 700. Den til 800 får jeg bare en dvd med optagelse af det hun siger til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til første lægebesøg i dag og hun tjekkede intet ved mig! Vi lavede bare vandrejournal og så gik jeg igen. Hun sagde, at man alligevel ikke kan mærke noget som helst når det stadig er så tidligt. Det undrede mig lidt.

Så det ser ikke ud til at jeg får nogle svar før fredag i næste uge hvor jeg har købt mig til en scanning.

Men de eneste jeg har fortalt det til er min bedste veninde og en god kollega. Min bedste veninde har prøvet at miste to gange før hun fik den første, så hende har jeg brugt meget ift bekymringer osv ifm min SA i november. Min kollega er min allierede hvis der skulle ske noget igen og jeg har brug for at nogen dækker lidt over mig :)

Men ellers har vi planlagt at fortælle det til min familie i pinsen hvor jeg er ca 10 uger og kærestens familie umiddelbart efter.

Okay? Det lyder mærkeligt...

Man skal da have foretaget Urinkontrol, (blodprøve?) og lægen kan da mærke om din livmoder er begyndt at blive elastisk?

I hvert fald hvis man slår det op.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay? Det lyder mærkeligt...

Man skal da have foretaget Urinkontrol, (blodprøve?) og lægen kan da mærke om din livmoder er begyndt at blive elastisk?

I hvert fald hvis man slår det op.

Urinkontrol blev lavet. Blodprøve er først i næste uge.

Og jeg tænker også at hun da må kunne mærke et eller andet siden der er så mange der bliver undersøgt ved første lægebesøg. Men det mener hun så åbenbart ikke. Nu er jeg da endnu mere glad for at jeg har valgt at betale for en scanning i næste uge. For turen til lægen gav da ingen ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Urinkontrol blev lavet. Blodprøve er først i næste uge.

Og jeg tænker også at hun da må kunne mærke et eller andet siden der er så mange der bliver undersøgt ved første lægebesøg. Men det mener hun så åbenbart ikke. Nu er jeg da endnu mere glad for at jeg har valgt at betale for en scanning i næste uge. For turen til lægen gav da ingen ro.

Så er jeg godt nok spændt på hvordan mit lægebesøg kommer til at foregå.

Det var ikke den læge jeg havde, da jeg ventede mine andre børn, så ved ikke hvad han har tænkt sig.

Dog har han været meget forstående og svaret på hvert enkelt lille spørgsmål jeg end måtte have, da jeg fik fjernet min spiral.

Hvornår i næste uge, skal du til scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg godt nok spændt på hvordan mit lægebesøg kommer til at foregå.

Det var ikke den læge jeg havde, da jeg ventede mine andre børn, så ved ikke hvad han har tænkt sig.

Dog har han været meget forstående og svaret på hvert enkelt lille spørgsmål jeg end måtte have, da jeg fik fjernet min spiral.

Hvornår i næste uge, skal du til scanning?

Jeg skal scannes fredag aften kl. 18.30. Og jeg er allerede så nervøs, at jeg får det fysisk skidt ved tanken, så det bliver en lang uge!

Jeg prøver hele tiden at forberede mig selv på, at hun siger, at der ikke er noget foster. Men jeg ved jo godt at det er helt umuligt at forberede sig på sådan noget. Man bliver jo ked af det alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER