SilkeborgBaby

vaskeklude eller vat eller?

17 indlæg i dette emne

halløj :) vi er ved at lave en indkøbsliste til baby, men ved bleskift hvad bruger I der, vaskeklude, vat eller noget helt andet og hvor mange ?? vådservietter er jo ikke så godt for baby og vi er enige om, at vi ikke vil bruge skumklude, for huske selv hvor øv det var. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu bruger vi godt nok skumklude, men alternativt tænker jeg små vaskeklude fra imse-vimse til tis og noget engangs til det andet. Jeg mener Huggies har noget rullet papir der er rigtig blødt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte babypads af vat (fra Änglamark) den første måneds tid, derefter et par måneder med ekstra bløde skum-klude og nu bruger vi bare vådservietter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger babypads (fra Føtex, de er vidst billigst), jeg bryder mig ikke om skumklude.

Vi bruger også imsevimse stofklude når der kun er tis, vi skal lige blive lidt bedre til at huske det igen, men altså ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Store vatrondeller og vand. 

 

Stofklude og vand. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også vatklude (altså babypads) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for alle jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger disse:

https://www.naturebaby.dk/shop/papirrulle-skumklude-3052p.html

Jeg havde købt en rulle fordi jeg gerne ville igang med stofbleer, og der kan papiret også bruges til indlæg. Vi brugte så skumklude på sygehuset, og vi var begge ved at gå amok over dem! Så da vi kom hjem rev jeg arkene over i 2, og så passede de perfekt til at pusle med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altså også bare brugt halveret skumklude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige pippe om at der er rigtig stor forskel på hvor bløde skumklude er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo selv toerre bagen med dem, foer man begiver sig udi at toerre sin babys fine hud med dem... ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I linke til de der stofklude?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har lidt forskellige samlet gennem tiden. Nogle i hamp, nogle i bambusfrotte, nogle i bomuld med minkystof paa bagsiden... bare de er bloede og ikke for grove i det. 

 

Og saa har vi dem, der er linket til ovenfor, men har ikke brugt dem til numse, fordi vi fik dem i gave senere end jeg stadig toerrede blenumse :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - hvordan opbevarer i dem efter brug? Tænker sådan en våd klud hurtigt kan blive rigtig sur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for alle jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - hvordan opbevarer i dem efter brug? Tænker sådan en våd klud hurtigt kan blive rigtig sur

 

I blespanden, men vi brugte jo ogsaa stofbleer, saa derfor. De kan opbevares i en lille "ble"spand og saa vaskes der her anden/tredje dag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER