Aja

Baby og fjernsyn

30 indlæg i dette emne

Hvordan gør I med jeres babyer og fjernsyn? Altså jeg tænker ikke på de lidt større børn og hvorvidt de får lov at sidde og se fjernsyn eller ej, men de mindre babyer under 1 år.

Da C var helt lille så vi tit fjernsyn mens jeg ammede, mens hun sov i sofaen eller mens hun bare lå ved siden af med noget legetøj. Men hun blev selvfølgelig mere og mere interesseret i det der fjernsyn og nu er der intet andet der dur mens det er tændt. Så nu er vi faktisk stort set holdt op med nogensinde at se noget, for jeg synes ikke hun skal ligge og kigge ind i det. Men der er alligevel tit hvor jeg lige har lyst til at se lidt nyheder om morgenen eller et interessant program om aftenen.

Den ene del af mig tænker at det vel ikke kan være sundt at en baby ligger og kigger ind i fjernsynet? Den anden del tænker at det vel ikke gør så meget når det ikke er hele tiden, og det er jo vildt spændende for dem, så måske stimulerer det også på en anden måde?

Hvordan gør I, sidder I nogle gange og ser et eller andet mens baby også kigger med, eller er der nul fjernsyn når I er sammen med baby? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ser aldrig voksen tv (alt andet end tegnefilm) når børnene er vågne. Eller jo, le Mans er undtagelsen, men det er jo kun een gang om året ;)

Jeg er ikke fan af for meget tv, men har svært ved at definere grænsen. Jeg synes egentligt ikke at fjernsyn og baby bør hænge sammen, men jeg har da set at Nohr kigger lidt med når William ser tv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os svinger det meget med brug af tv...pt har jeg en periode hvor det kører om eftermiddagen og aftenen...jeg tænker ikke så meget over det da det egentlig bare kører når det er. Har dog også dage hvor det slet ikke bliver tændt da vi generelt ikke ser så meget tv nogen af os

Tobias den store er 17 mdr og er endnu ikke interesseret i at se tv/tegnefilm...om det bliver anderledes med Niklas I den alder må tiden vise...

Men hvis tv tager fokus så vil jeg nok begynde at begrænse tiden det er tændt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov jeg vil forresten tilføje:

Grunden til at vi ingen voksen tv ser, er 1) fordi vi ikke vil risikere at de ser noget upassende (nyhederne er fx ret uhyggelige nogle gange), men også 2) fordi det vil stjæle MIN opmærksomhed, og jeg er bange for at mine børn vil se min nakke mere end mine øjne (jeg har seriøst ingen selvkontrol på det område!).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er jo ved at flytte så det er begrænset med ting i hjemmet.

Men vi har dog computer hvor vi kn gå online på diverse DR kanaler.

Dagen starter altid med nyhederne. Det er dét altid gjort. Og C ser da også med nogle gange.

Jeg har egentlig ikke så meget imod at de ser lidt tv/tegnefilm. Skærmen er så langt væk for ham så det ikke burde skade.

Den eneste grund til han kigger, er farverne og dets bevægelser.

Nu har vi så også 3 store børn der ser tv/tegnefilm, så det er svært at undgå det tv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker da ikke der sker noget ved du ser de ting du gerne vil. Er jo selvfølgelig ikke noget der skal kører 24-7 hvis hun er helt optaget af det. Her ser S lidt tv om morgen og ellers så er han slet ikke optaget af det.

Selvfølgelig kan nyheder blive for barsk når de bliver større. Der er mange grumme ting med. men går jo noget tid før de forstår det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser den mængde tv jeg har lyst til... tænker ikke vildt over om den lille (snart 6 måneder) "ser" noget af det...

Bestemt ikke fordi at det er det som interessere hende mest - hun kigger da på "farverne" mv somme tider - men så er det heller ikke værre.

Først når de bliver lidt større - at det er noget jeg tænker over.

Min datter på godt 10 er en helt anden sag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser aldrig tv mens datteren på snart 6 mdr er vågn. En gang imellem ser kun ca 1/2 time Bamse og kylling. Modsat min kæreste han syntes at hun da bare kan se løs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser ikke tv i løbet af dagen fordi hun bliver såååå fanget af det.... Har vi en total lortedag hvor alt andet er prøvet så ser vi en sjældent gang imellem tegnefilm ala Finding Nemo, Madagaskar eller Minions ligesom vi har haft IPad med på ferien in case køreturen blev for meget, men hun har kun set sammenlagt 22 min på 2 uger så det er begrænset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har indtil for nyligt, holdt tv'et helt slukket når Astrid er oppe. Simpelthen fordi der ikke er noget jeg mener hun får glæde af at se. Nu (8,5 mdr) kan vi godt se 5-10 minutters Timmy tid eller andet i den dur. Dog synes hun det er sjovere at lege med fjernbetjeningen (uden batterier i) ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun mig, der synes der er stor forskel på om fjernsynet er tændt mens baby er til stede og om baby ser fjernsyn?

Jeg kan da nemt finde på at have fjernsynet kørende imens Line ligger på legetæppet. Hun opdager ofte slet ikke det kører (hun er 3,5 måned) og de få gange hun har kigget i den rigtige retning, så er det jo højst 1-2 minutter. Det har jeg svært ved at se noget forkert i - det værstemå næsten være at moren kan være lidt fraværende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun mig, der synes der er stor forskel på om fjernsynet er tændt mens baby er til stede og om baby ser fjernsyn?

Jeg kan da nemt finde på at have fjernsynet kørende imens Line ligger på legetæppet. Hun opdager ofte slet ikke det kører (hun er 3,5 måned) og de få gange hun har kigget i den rigtige retning, så er det jo højst 1-2 minutter. Det har jeg svært ved at se noget forkert i - det værstemå næsten være at moren kan være lidt fraværende ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun mig, der synes der er stor forskel på om fjernsynet er tændt mens baby er til stede og om baby ser fjernsyn?

Jeg kan da nemt finde på at have fjernsynet kørende imens Line ligger på legetæppet. Hun opdager ofte slet ikke det kører (hun er 3,5 måned) og de få gange hun har kigget i den rigtige retning, så er det jo højst 1-2 minutter. Det har jeg svært ved at se noget forkert i - det værstemå næsten være at moren kan være lidt fraværende ;)

Jeg har bare altid tænkt at lydene også påvirker. Men måske det er fordi jeg har en pige der er ret sensitiv på lyd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun mig, der synes der er stor forskel på om fjernsynet er tændt mens baby er til stede og om baby ser fjernsyn?

Jeg kan da nemt finde på at have fjernsynet kørende imens Line ligger på legetæppet. Hun opdager ofte slet ikke det kører (hun er 3,5 måned) og de få gange hun har kigget i den rigtige retning, så er det jo højst 1-2 minutter. Det har jeg svært ved at se noget forkert i - det værstemå næsten være at moren kan være lidt fraværende ;)

:ditto

Det kører altså tit i baggrunden herhjemme. Og J fiser altså omkring og leger med sine sager alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun mig, der synes der er stor forskel på om fjernsynet er tændt mens baby er til stede og om baby ser fjernsyn?

Jeg kan da nemt finde på at have fjernsynet kørende imens Line ligger på legetæppet. Hun opdager ofte slet ikke det kører (hun er 3,5 måned) og de få gange hun har kigget i den rigtige retning, så er det jo højst 1-2 minutter. Det har jeg svært ved at se noget forkert i - det værstemå næsten være at moren kan være lidt fraværende ;)

Det er netop det at moren der er lidt (for) fraværende som jeg synes er problematisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tit fjernsynet kørende, oftest på nyheder, for jeg har brug for, at nogen andre voksne snakker, selvom det kun er på tv. :D

Jeg følger aldrig med i noget, når J er vågen. Hvis han kan se fjernsynet, kan han i nogle minutter blive dybt fascineret af det, men så vender han tilbage til sit legetøj. :D

Når han har tigerspring, kan fjernsynet nogle gange være det eneste, der kan distrahere ham fra at hyle, og så sidder jeg med helt rolig samvittighed med ham på skødet og kigger på det i 10 minutter, hvor han falder ned. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores fjernsyn køre ikke hele tiden, men det kører med ramasjang når Silas kommer hjem fra børnehaven, det giver han udtryk for at have brug for, det hændernogså stinus kikker med men ikke særligt længe af gangen så det tager jeg helt roligt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er netop det at moren der er lidt (for) fraværende som jeg synes er problematisk.

Der synes jeg telefonen (læs: bk) er meget værre :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare altid tænkt at lydene også påvirker. Men måske det er fordi jeg har en pige der er ret sensitiv på lyd.

Så du hører heller ikke radio/musik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der synes jeg telefonen (læs: bk) er meget værre :whistling

:ditto :D Tv forstyrrer ikke ret meget herhjemme og musik gør IMO slet ikke (E eeeeeelsker musik!). Men mobilen skal jeg nogle gange lige minde mig selv om at lægge væk :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du hører heller ikke radio/musik?

Sjældent faktisk. Jeg kan godt tænde en gang imellem men det er ikke noget der kører. Mobilen er som regel også pakket væk i hendes vågne timer. Altså jeg kan også falde i mobil fælden hvis hun lige ligger og leger mega godt, men så vidt muligt er den pakket væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er tv ikke slemt sammenlignet med vores brug af tlf særligt mig og Facebook/ bk og messenger ;-)

Tv kører nogle dage slet ikke og andre dage gør det...nogen gange ser vi børne tv og andre dage ikke. Det er så svingende hvor meget vi bruger det tv...

Jeg tænker at alt med måde for børnene så går det nok...

Når min barsel slutter bliver min tlf tid også meget mindre fordi fokus skal være på børnene, min mand og vores familie liv ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når min barsel slutter bliver min tlf tid også meget mindre fordi fokus skal være på børnene, min mand og vores familie liv ;-)

Det skal det vel også selvom du er på barsel? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal det vel også selvom du er på barsel? ;)

Jo self men på barsel har jeg meget tid alene når manden arbejder og når Niklas sover og Tobias er i dagpleje...det får jeg ikke når jeg selv skal arbejde igen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der synes jeg telefonen (læs: bk) er meget værre :whistling

Helt sikkert!! Jeg har også dårlig samvittighed når en af drengene ser bagsiden af telefonen :Blush

Jeg øver mig også virkelig meget i at pakke den væk, for jeg synes jeg bruger den for meget!

Men jeg synes dog ikke at en dårlig vane retfærdiggør en anden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER