Charlotte - mig og mine

Søvn om dagen

12 indlæg i dette emne

Åh jeg ved vi er nogen stykker herinde der bøvler med babys søvn om dagen.... Incl. os. Min søn på 13 uger sover bare konsekvent kun 45-50 min af gangen, uanset hvor jeg putter ham. Ej i viklen kan han sove længere. Det er tydeligt at han ikke er udhvilet, men det er nærmest umuligt at få ham videre i søvnen.

Han spjætter meget, og det forstyrre ham også tit når han skal falde i søvn. Det har hjulpet lidt at putte ham i voksiposen, i forhold til at falde i søvn. Men han vågnet stadig efter de famøse 45 min.

Er der nogen der har prøvet noget der virker, i forhold til af få baby til at sove videre? Nogen tricks?

Vi har forresten en slyngevugge, og det er det samme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Barnevognen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barnevognen?

Der vågner han også, og det er sjældent jeg rigtig kan gå ham i søvn igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet en tyngdepose / kugledyne? Det virker for nogle børn, at have den ekstra vægt over sig.

Har overvejet - men tænker at voksiposen burde gøre lidt ala det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme problem, og det eneste der virker her er barnevognen. Han sover så længe vi går, dog max ca 1 1/2 time. Men kan se det ikke rigtig virker for jer :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tricks? Niks! Nohr har sovet 5 gange 40 minutter i dag, så vi har jo samme problem!

Umiddelbart virker kugledynen til at hjælpe nogle dage og andre slet ikke. Tja, jeg håber bare han lærer at sove dybere med tiden. Jeg sætter min lid til at det ændrer sig når han bliver seks måneder :goodluck men jeg tvivler :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tricks? Niks! Nohr har sovet 5 gange 40 minutter i dag, så vi har jo samme problem!

Umiddelbart virker kugledynen til at hjælpe nogle dage og andre slet ikke. Tja, jeg håber bare han lærer at sove dybere med tiden. Jeg sætter min lid til at det ændrer sig når han bliver seks måneder :goodluck men jeg tvivler :(

Kunne Nohr og Jonatan så ikke tage hinanden i hånden og lege lidt, imens deres mødre sov? Når nu de er så rørende enige om søvn ikke er noget for dem...

Øv lyder ikke til at kugledynen er et mirakelmiddel... Øv øv. Ja jeg går også og håber at det bliver bedre med tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme problem, og det eneste der virker her er barnevognen. Han sover så længe vi går, dog max ca 1 1/2 time. Men kan se det ikke rigtig virker for jer :(

Samme her, så længe barnevognen bevæger sig (fra start til slut) så kan hun sove Ca 1,5 time. At man så ikke selv får slappet af er så en anden sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan sover jeres så om natten? Astrid sover en lang lur om formiddagen (som regel) og ellers kun 30-60 min de 2 næste lure. Men det har jeg bare accepteret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan sover jeres så om natten? Astrid sover en lang lur om formiddagen (som regel) og ellers kun 30-60 min de 2 næste lure. Men det har jeg bare accepteret :)

 

E sover fra omkring kl. 20 til mellem kl. 5 og 7, det varierer lidt. Han vågner og skal ammes ca 4-5 gange per nat, men falder i søvn meget hurtigt efter bøvsningen, jeg kan bare lægge ham fra mig, og så sover han. Han spiser også meget hurtigt og effektivt (gør han som regel også om dagen), så amningerne tager ca 5-10 min inkl. bøvsning (kigger ikke på klokken, men sådan føles det).

 

EDIT: Vi har i øvrigt også bare indrettet dagen efter de korte lure. Når jeg bekymrer mig, så er det mere for om han får søvn nok, og om det er godt for hans udvikling at sove så kort tid af gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og du er sikker på at han har spist nok til at kunne sove længere tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå i dag sov han jo faktisk 3 timer i barnevognen. Jeg havde gået den første ca. 1 1/2 time, og han havde også en lille opvågning efter de 45 min, men faldt hurtigt i søvn igen. Jeg er faktisk ret sikker på at det er ved skift fra en søvnfase til en anden at han vågner op og har svært ved at komme videre... Men synes det er lidt op ad bakke at trave rundt med ham så længe som det åbenbart kræver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER