Carcassonne

Husholdning - Hvor ofte?

50 indlæg i dette emne

Jeg har aldrig overvejet, at skolde en tandbørste! :D

Her bliver de skiftet ud ca en gang om måneden.

Alt andet gør jeg nok for sjældent. Især støvsugning, da vi har kat og der altid ligger hår. Men jeg hader altså at støvsuge, så det er mandens job, og jeg gider ikke være hans mor og minde om det, så det bliver kun til en gang om ugen. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lufter dyner måske en gang hver tredje måned. De bliver sgu nok kun vasket en gang om året-ish.

Jeg skifter sengetøj hver 14. dag. Håndklæder skiftes en gang om ugen - gæstehåndklædet dog 2 gange om ugen. 

Jeg gør rent én gange om ugen, hvor køkkenet bliver taget, badeværelset og så tørret støv af samt gulvvask i hele hytten. Jeg støvsuger dog som oftest en ekstra gang og rydder op dagligt. 

Jeg vasker tøj næsten hver dag, men det er kun, fordi jeg er hjemme og kan gøre det. Normalt ville jeg nok gøre det et par gange om ugen, men jeg prøver at holde det nogenlunde ned. For hold nu K*** hvor bliver der genereret meget vasketøj i en børnefamilie.


 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK det er flere ting jeg aldrig har overvejet her i tråden. Spørgsmål: hvordan vasker man en dyne? I den alm. vaskemaskine? Det troede jeg ikke at kan kunne/ måtte. Hmmm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK det er flere ting jeg aldrig har overvejet her i tråden. Spørgsmål: hvordan vasker man en dyne? I den alm. vaskemaskine? Det troede jeg ikke at kan kunne/ måtte. Hmmm.

Det gør vi i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vasker du virkelig dynerne hver uge?! :blink

Hos os bliver de luftet, når det går vildt for sig :rolleyes

 

Læste engang at optimalt set skulle de vaskes hver 14. dag, men nu holder jeg bare fast i den rutine. Kan godt lide at det hele er rent. Har desværre ikke rigtig muligheden for at lufte dem, da jeg ikke engang har en altan.

 

Uha, jeg får altså helt dårlig samvittighed, for mange af de ting I nævner gør jeg altså alt for sjældent! :blush rengøring fylder bare så lidt for mig og jeg gør ofte bare det mest nødvendige, men jeg skal tage mig sammen! Må straks i gang :D

 

Tænk, på visse punkter må jeg pap være en gris sammenlignet med disse lister. Men jeg synes nu sjældent, her er beskidt. Måske sviner vi bare ikke så meget

 

Hey, de damer. Ingen dårlig samvittighed her, tak! :kiss Alle er forskellige og har hver deres måde at gøre tingene på. Den dag jeg får børn, bliver jeg nok også nødt til at skrue en anelse ned for niveauet herhjemme, men så er det sådan det er. Jeg ligger ikke mærke til hvor ofte andre folk gør rent, medmindre der er virkelig beskidt (og vi snakker at der ligger skrald på gulvet og støvet er tommetykt). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK det er flere ting jeg aldrig har overvejet her i tråden. Spørgsmål: hvordan vasker man en dyne? I den alm. vaskemaskine? Det troede jeg ikke at kan kunne/ måtte. Hmmm.

 

Jeg kogevasker mine dyner i vaskemaskinen og tilsætter altid lidt skyllemiddel. Synes ellers at de godt kan have tendens til at blive lidt elektriske og uregerlige. Det er rigtig vigtigt at tørretumble dem bagefter til de er helt tørre og ikke er fugtige på nogen som helst måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, hvor får i lige al den tid fra??? Når jeg har klaret morgenrutine med ungerne, aflevering, skole, hentning, leg med børnene, aftensmad, madpakker, putning og lektier..... Så er der ikke tid til særlig meget rengøring må jeg indrømme :blush

Her bliver der støvsuget og vasket gulv en gang om ugen (ville gerne støvsuge hver dag! Men tiden er der ikke) Samme med aftøring af borde/overflader/badeværelse og tørre støv af. Spisebord og køkkenbord tørres af x flere dgl. Vasketøj ca 2 gange ugl. (x flere maskiner) Dybebetræk skiftes ca månedligt, (eller ved behov hos drengene) Vaske/lufte dyner... Ca årligt...

Hmm det er vist det :LOL

Og dette er stadig langt oftere end hjemme hos os. Har bliver der ikke vasket gulv eller tørret støv af ugentligt... :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Vaske sengetøj: Skiftes og vaskes hver 14. dag

- Lufte dyne: Øhm... Bliver en gang imellem luftet på trappe gelænderet

- Vasketøj: Ca. 2 maskiner dagligt i gennemsnit. Nogen gange vasker jeg ikke i to dage og andre gange vasker jeg fire maskiner på en dag

- Viskestykker: Skiftes et par gange ugentligt vaskes, når vi løber tør. Vi har maaange. Jeg køber tit nye viskestykker, når der er nogle pæne på tilbud.

- Badehåndklæder: Skiftes og vaskes ugentligt

- Sofatæpper: Vaskes når de trænger - Måske en gang om måneden

- Duge: Bruger vi kun ved festlige lejligheder

- Klude/svampe: Skiftes ca. hveranden dag og vaskes sammen med hviskestykkerne

- Skold tandbørste: Aldrig. Vi skifter ca. hveranden måned

- Madplan: Det glemmer jeg tit at lave

- Ordne badeværelse: En gang pr. uge

- Vande blomster: Hvilke blomster?

 

 

Andet:

 

-  Vaske køleskab: Ca. Hveranden måned

-  Rense ovn: Ca. Hver halve år

- Vasker hylder af - Ca. hver 14. dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kogevasker mine dyner i vaskemaskinen og tilsætter altid lidt skyllemiddel. Synes ellers at de godt kan have tendens til at blive lidt elektriske og uregerlige. Det er rigtig vigtigt at tørretumble dem bagefter til de er helt tørre og ikke er fugtige på nogen som helst måde.

Vi har ikke en tørretumbler men tak for info

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har rengøringskone hver 14. dag. Hun tørrer støv af, gør badeværelse og køkken rent, støvsuger og vasker gulve.


Der ind imellem, tager jeg badeværelset overfladisk (vask og toilet) et par gange og støvsuger ca. hver 2.-3. dag.


 


- Vaske sengetøj: Skiftes og vaskes hver 14. dag


- Lufte dyne:Tja... intet system. Når jeg får det gjort :rolleyes


- Vasketøj: Vasker normalt i weekenden 3-4 vaske, men nu på barsel er det noget mere ad hoc ;)


- Viskestykker: Skiftes et par gange ugentligt og vaskes, når vi løber tør. Vi har mange. 


- Badehåndklæder: Skiftes og vaskes ugentligt


- Sofatæpper: Aldrig :unsure


- Duge: Bruger vi kun ved festlige lejligheder


- Klude/svampe: Skiftes hver dag og vaskes sammen med viskestykkerne


- Skold tandbørste: Aldrig :blink Vi skifter ca. hveranden måned


- Madplan: Optimalt hver uge - i hvert fald mindst for mandag-fredag.


- Vande blomster: Jeg har virkelig ikke grønne fingre, men jeg kan da holde liv i et par stykker. Men vanding er ikke sat i system.


- Gøre køleskab rent: når jeg ikke kan holde ud at se mere på det :whistling


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og dette er stadig langt oftere end hjemme hos os. Har bliver der ikke vasket gulv eller tørret støv af ugentligt... :blush

:ditto :blush

Vores robotstøvsuger klarer den daglige støvsugning, og så tager vi hjørnerne manuelt ind i mellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har rengøringskone hver 14. dag. Hun tørrer støv af, gør badeværelse og køkken rent, støvsuger og vasker gulve.

Der ind imellem, tager jeg badeværelset overfladisk (vask og toilet) et par gange og støvsuger ca. hver 2.-3. dag.

 

- Vaske sengetøj: Skiftes og vaskes hver 14. dag

- Lufte dyne:Tja... intet system. Når jeg får det gjort :rolleyes

- Vasketøj: Vasker normalt i weekenden 3-4 vaske, men nu på barsel er det noget mere ad hoc ;)

- Viskestykker: Skiftes et par gange ugentligt og vaskes, når vi løber tør. Vi har mange. 

- Badehåndklæder: Skiftes og vaskes ugentligt

- Sofatæpper: Aldrig :unsure

- Duge: Bruger vi kun ved festlige lejligheder

- Klude/svampe: Skiftes hver dag og vaskes sammen med viskestykkerne

- Skold tandbørste: Aldrig :blink Vi skifter ca. hveranden måned

- Madplan: Optimalt hver uge - i hvert fald mindst for mandag-fredag.

- Vande blomster: Jeg har virkelig ikke grønne fingre, men jeg kan da holde liv i et par stykker. Men vanding er ikke sat i system.

- Gøre køleskab rent: når jeg ikke kan holde ud at se mere på det :whistling

Identisk her, bortset fra rengøringskonen, hvilket vi ikke har, men ønsker os. Til gengæld har vi robotstøvsuger, der kører flere gange om ugen. Jeg gør mere grundigt rent ca hver 14. dag, og derimellem kører robotten, og så shiner jeg badeværelser overfladisk nogle gange om ugen. Hov, også var det blomster. Dem vander vi hver uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke decideret system i ret meget af det. Det bliver gjort når det trænger.

 

Undtagelserne er ting, jeg ellers vil glemme:

 

 - Sengetøj vaskes hver 14 dage - og ligeledes vores badehåndklæder. Vi har et stort håndklæde hver, og jeg synes det er rigeligt til 14 dage. Så det kører på skrift. Den ene weekend al sengetøjet - den anden alle håndklæderne. Dem man tørrer hænder i skiftes oftere.

 

 - Vinduerne vaskes to gange årligt på yder og inderside om foråret og om efteråret. Det plejer at blive timet med en af de sidste lune dage om efteråret efter høsten (det støver herude på landet ;-) ) og det tidlige forår, hvor solen afslører vinterens spor på ruderne. Ellers vaskes de af for fedtfingre på indersiden jævnligt.

 

Vores dyner og puder vaskes stort set aldrig. Måske en gang om året eller en gang hver andet år. Ofte skifter vi dem faktisk ud i stedet. Det er besværligt at vaske dem og de har ikke ret godt af det (vi har dyre dundyner). Alexanders vaskes ofte fordi div. "ting" kommer på.

 

Klude og viskestykker i køkkenet skiftes næsten hver gang jeg laver mad - de bliver hurtigt bakteriebomber ellers.

 

Alt andet gøres efter behov. Støv, støvsugning, blomstervanding og lige tørre toiletter og vaske over sker flere gange om ugen. Vi skraber vores brusekabiner og tørrer glas og armatur af efter hvert bad, så det er altid rent. Synes det er lettere end at skulle afkalke hele tiden.

 

Skabslåger, ovn, emhætte og køleskab rengøres ca. en gang om måneden, når de trænger - eller efter særligt fedtet madlavning. Jeg vil vove at påstå, at jeg kan få en hvilken som helst ovn HELT ren.

 

Jeg vasker tøj hele tiden. Men det tager jo et splitsekund. Jeg har sådan et sirligt vaskesystem (hvis jeg selv skal sige det), med fire gennemsigtige kasser fra Ikea der stables og indeholder lige akkurat nok tøj til en vask. Der står "hvidt", "farvet", "strømper" og "Køkkenklude/Håndklæder" på dem. Det passer med, hvordan jeg vasker tøj. Så sorterer man selv vasketøjet, når det lægges til vask og lige så snart en kasse er fuld, "dumpes" den bare i vaskemaskinen. På den måde er der aldrig bunker af vasketøj hos os - og som en familie på snart 6, med både hund, baby og en masse sportsaktiviteter genereres der SERIØST meget vasketøj hos os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke decideret system i ret meget af det. Det bliver gjort når det trænger.

Undtagelserne er ting, jeg ellers vil glemme:

- Sengetøj vaskes hver 14 dage - og ligeledes vores badehåndklæder. Vi har et stort håndklæde hver, og jeg synes det er rigeligt til 14 dage. Så det kører på skrift. Den ene weekend al sengetøjet - den anden alle håndklæderne. Dem man tørrer hænder i skiftes oftere.

- Vinduerne vaskes to gange årligt på yder og inderside om foråret og om efteråret. Det plejer at blive timet med en af de sidste lune dage om efteråret efter høsten (det støver herude på landet ;-) ) og det tidlige forår, hvor solen afslører vinterens spor på ruderne. Ellers vaskes de af for fedtfingre på indersiden jævnligt.

Vores dyner og puder vaskes stort set aldrig. Måske en gang om året eller en gang hver andet år. Ofte skifter vi dem faktisk ud i stedet. Det er besværligt at vaske dem og de har ikke ret godt af det (vi har dyre dundyner). Alexanders vaskes ofte fordi div. "ting" kommer på.

Klude og viskestykker i køkkenet skiftes næsten hver gang jeg laver mad - de bliver hurtigt bakteriebomber ellers.

Alt andet gøres efter behov. Støv, støvsugning, blomstervanding og lige tørre toiletter og vaske over sker flere gange om ugen. Vi skraber vores brusekabiner og tørrer glas og armatur af efter hvert bad, så det er altid rent. Synes det er lettere end at skulle afkalke hele tiden.

Skabslåger, ovn, emhætte og køleskab rengøres ca. en gang om måneden, når de trænger - eller efter særligt fedtet madlavning. Jeg vil vove at påstå, at jeg kan få en hvilken som helst ovn HELT ren.

Jeg vasker tøj hele tiden. Men det tager jo et splitsekund. Jeg har sådan et sirligt vaskesystem (hvis jeg selv skal sige det), med fire gennemsigtige kasser fra Ikea der stables og indeholder lige akkurat nok tøj til en vask. Der står "hvidt", "farvet", "strømper" og "Køkkenklude/Håndklæder" på dem. Det passer med, hvordan jeg vasker tøj. Så sorterer man selv vasketøjet, når det lægges til vask og lige så snart en kasse er fuld, "dumpes" den bare i vaskemaskinen. På den måde er der aldrig bunker af vasketøj hos os - og som en familie på snart 6, med både hund, baby og en masse sportsaktiviteter genereres der SERIØST meget vasketøj hos os.

Kan du fylde en hel maskine kun med strømper!?

Og hvorfor vasker du dem separat? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant at læse med her selvom jeg pludselig føler mig helt elendig på en række praktiske områder....nå men hos os er der altid noget der halter eller ikke bliver gjort fordi vi prioriterer at være spontane og osse have tid til at slappe af...;-)

Men vasketøj er enten dagligt eller flere vaske hver 2/3. Dag....sorterer i hvidt, kulørt, uld og så har jeg diverse andet som ikke kan samles til en hel maskine :-)

Viskestykker skiftes ved behov.

Klude har vi mange af og vasker en halv maskin fuld af om ugen.

Støvsuger de fleste dage men ikke hele hytten det gøres måske hver 2. Uge tror jeg...

Tørrer støv af efter behov uden system i det. Dvs. Sys jeg en lampe er beskidt tørres den af eller sofaen eller hvad det måtte være.

Badeværelser gøres nok overfladisk rene hver 2. Uge...gulvet støvsuges ofte. Kan ikke have de hår og nuller mænd ;-)

Vinduer pudses vel 1 gang i året det vil vi dog se om ikke kan gøres hvert forår og efterår.

Emhætte ovn og køleskab er nok et par gange på et halvt år vil jeg tro...

Vores dyner luftes om sommeren men er aldrig vasket...sengetøj skiftes og vaskes nok en gang i måneden eller hver 2. Måned...drengenes sengetøj lidt oftere tror jeg.

Har aldrig skoldet en tandbørste...køber af og til tandbørster og smider ellers ud når jeg synes. Vi har altid flere på lager ihvertfald :-)

Gulv vask nok os hver 2. Måned eller efter behov.

Har kun en orkidé at vande men eftersom jeg ikke gider blomster er det altid svigermor der vander den når hun kommer Hehe.

Opvasker kører hver anden dag minimum.

Oprydning gør vi hele tiden selvom her altid roder...vi har bare for mange ting ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du fylde en hel maskine kun med strømper!?

Og hvorfor vasker du dem separat? :unsure

Vi har hund og der er derfor hår og fnuller på strømperne. Hvis jeg blander det med den farvede vask, så kommer der fnuller på alt det mørke tøj. På denne måde har jeg faktisk aldrig hår på tøjet.

Strømperne er også det eneste foruden dyner det bliver tørretumblet. Det får nemlig hårene væk.

Min mand og jeg bruger de samme strømper og vi køber et kæmpelæs af gange så de alle er ens og nemme at lægge sammen bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må MeGET gerne komme og prøve at gøre min ovn helt ren! jeg har opgivet! Den er så også Ret gammel og hverken jeg eller tidligere ejer af huset gør den rent sådan særlig ofte...

:ditto bare til leje lejlighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, jeg får altså helt dårlig samvittighed, for mange af de ting I nævner gør jeg altså alt for sjældent! :blush rengøring fylder bare så lidt for mig og jeg gør ofte bare det mest nødvendige, men jeg skal tage mig sammen! Må straks i gang :D

:ditto :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto bare til leje lejlighed

 

Skil ovnen helt ad. Husk at tage "rillerne" af i siderne - og skille lagene af glas ad. Det er rigtig irriterende at have en ovn, der er beskidt mellem glassene, hvis resten er rent.

 

God fed brun sæbe på - salmiakspiritus i en beholder - luk ovnen og lad den stå. Alle bagepladerne samme historie. Brun sæbe på, ned i en sort sæk og et skvæt salmiakspiritus ned til dem. Lad det være et døgns tid.

 

Rengør ovnen med vand (og resterne af det brune sæbe). Sådan en lille "skraber" til et keramisk komfur er praktisk, hvis du er forsigtig med den. Gentag om nødvendigt - og husk at varme ovnen hurtigt op til maks, når du er færdig UDEN mad i, for at sikre at dampe og lugte er væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skil ovnen helt ad. Husk at tage "rillerne" af i siderne - og skille lagene af glas ad. Det er rigtig irriterende at have en ovn, der er beskidt mellem glassene, hvis resten er rent.

God fed brun sæbe på - salmiakspiritus i en beholder - luk ovnen og lad den stå. Alle bagepladerne samme historie. Brun sæbe på, ned i en sort sæk og et skvæt salmiakspiritus ned til dem. Lad det være et døgns tid.

Rengør ovnen med vand (og resterne af det brune sæbe). Sådan en lille "skraber" til et keramisk komfur er praktisk, hvis du er forsigtig med den. Gentag om nødvendigt - og husk at varme ovnen hurtigt op til maks, når du er færdig UDEN mad i, for at sikre at dampe og lugte er væk.

http://m.b.dk/nationalt/giftlinjen-advarer-mod-farligt-ovntrick?redirected=true ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Enhver der nogensinde har åbnet en flaske salmiakspiritus er udmærket godt klar over at det er ætsende. Det lugter simpelthen så stærkt, at det er umuligt andet. Derfor skal man lukke sin ovn og lufte godt ud - og gerne smide pladerne udenfor. Og har man galoperende astma, skal man selvfølgelig ikke stå med hele hovedet inde i en ovn med dampe - det er jo logik. Ligesom det er logik, at man selvfølgelig ikke skal drikke stadset.

Når de skriver i den artikel "hvis man kommer til at drikke det", så er det lidt sensationsjournalistik, efter min mening. Man skal godt nok være mere end almindeligt sansebedøvet for at tage en spontan tår af sådan en flaske :D

 

Salmiakspiritus er skidegodt at gøre rent i. Det er også genialt at blande i en omgang vand til vinduespudsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skil ovnen helt ad. Husk at tage "rillerne" af i siderne - og skille lagene af glas ad. Det er rigtig irriterende at have en ovn, der er beskidt mellem glassene, hvis resten er rent.

 

God fed brun sæbe på - salmiakspiritus i en beholder - luk ovnen og lad den stå. Alle bagepladerne samme historie. Brun sæbe på, ned i en sort sæk og et skvæt salmiakspiritus ned til dem. Lad det være et døgns tid.

 

Rengør ovnen med vand (og resterne af det brune sæbe). Sådan en lille "skraber" til et keramisk komfur er praktisk, hvis du er forsigtig med den. Gentag om nødvendigt - og husk at varme ovnen hurtigt op til maks, når du er færdig UDEN mad i, for at sikre at dampe og lugte er væk.

Rillerne kan ikke tages af i ovnen ;) det er et gammelt komfur - er forsøgt med brun sæbe og stående længe og skure skrubbe osv, salmiakspiritus kommer jeg ikke til at bruge, vi har 3! Vinduer i hele lejligheden og en lille pige med svær astmatisk bronkitis (2slags medicin får hun). Men tak for tip. Tænker det komfur alligevel må skulle skiftes ud indenfor en overskuelig fremtid, det varmer mega ujævnt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, kikker i denne tråd... Og WoW i er for vilde til de huslige pligter.... Jeg er ikke vild med huslige pligter men jeg prøver da, dog overhovedet ikke i det omfang jeg kan læse mig til herinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det kan også godt være, at man burde lave forskellige tråde for dem på barsel og dem, der ikke er på barsel ;) Jeg vasker næsten hver dag (hvilket bl.a. højner frekvensen af skift af håndklæder), men det er et barselsfænomen ligesom daglig støvsugning er det :)

Dem på barsel..... Hmm så har man ihvertfald ikke et barn der kun sover 20 min på en dag, hvis jeg får ordnet noget vasketøj inden midnat så har det været en fantastisk dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og dette er stadig langt oftere end hjemme hos os. Har bliver der ikke vasket gulv eller tørret støv af ugentligt... :blush

 

Her toerrer jeg altsaa heller ikke stoev af ugentligt og vasker ej heller gulv ugentligt - og jeg har stoevmideallergi! Jeg skifter heller ikke sengetoej ugentligt, for the record. 

 

Jeg lufter ud om morgenen, hvor jeg boerster fnul af lagen og ryster dyner og puder let. Dyner foldes over, saa sengen er redt aabent(vigtigt!) og kan faa luft og dampe af i loebet af dagen. Saa kan man godt sover deri 14 dage, selv med min allergi. Af og til stovsuger jeg saa madrassen grundigt. 

 

Jeg vasker enten hver eller hveranden dag og laegger sammen og paa plads idem. 

 

Min ugentlige ser saaledes ud, at jeg en dag tager badevaerelserner, to dage stoevsuger. Koekken er daglig task force job, sammen med aftoerring ad hoc af overflader, laager, koeleskab, spisebord, vaskhygiejne samt fejning under bord og i koekkenet - som det nu traenger. Der vasker jeg saa oftere gulvet, for det bliver bare hurtigt snavset i et koekken. Alle klude, viskestykker og koekkensvampe skifter jeg naesten hver dag og koerer saa ugentligt en vask med den slags og haandklaederne i huset.

 

Dyner vaskes cirka hvert kvartal, eller mindre, tandboerster skiftes hver 2. maaned. 

 

Det tager jo en krig at goere det hele paa en gang, saa jeg foretraekker at goere lidt hver dag, deraf ogsaa vask (naesten) hver dag fremfor vaskedag.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER